במהלך פינוי מאחז סמוך ליצהר: שוטרת נפצעה קל מיידוי אבנים של נערי גבעות

לוחמי משמר הגבול שעסקו בהריסת מבנים לא חוקיים במאחז שבח הארץ הותקפו על ידי עשרות נערי גבעות שהשליכו אבנים ובקבוקי צבע. כוחות המשטרה והמנהל האזרחי פינו שני אוהלים, סככה ומבנה קל מעץ. המתפרעים אף ניקבו מספר צמיגים של כלי רכב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשרות "נערי גבעות" תקפו הבוקר (רביעי) כוח של שוטרי מג"ב שהגיע לפינוי מבנים בלתי חוקיים סמוך ליצהר. התקרית האלימה אירעה במהלך פינוי שני אוהלים, סככה ומבנה מעץ שהוקמו באופן בלתי חוקי במקום. המתפרעים השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר השוטרים, וכתוצאה מכך שוטרת נפצעה באורח קל.

האירוע החל סמוך לשעה 06:00, אז הגיעו הכוחות לגבעת "שבח הארץ" ופינו שלושה מבני עץ קטנים שהוקמו בשטח צבאי סגור שבו מוצבת פלוגת מג"ב באופן קבוע. בדרכם החוצה הותקפו הלוחמים על-ידי האלמונים. המתיישבים טענו כי מדובר ב"רדיפה של הממשלה והריסת יישוב הארץ". תושבים ליד יצהר טענו שכוחות המשטרה השתמשו בגז מדמיע.

מהמשטרה נמסר כי "עשרות מתיישבים רעולי פנים תקפו באבנים ובקבוקי צבע את כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בסמוך ליישוב יצהר. לוחמת מג"ב נפצעה כתוצאה מפגיעת אבן (באורח קל) ולוחמים נוספים נפגעו מפגיעות של בקבוקי צבע. המתפרעים אף ניקבו מספר צמיגים של רכבי מג"ב".

"הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ואל המקום הוקפצו כוחות נוספים. כעת האירוע נמצא בשליטה והמתפרעים התפזרו", נמסר. במשטרה הוסיפו כי "מדובר באירוע אלימות חמור כלפי הלוחמים שעסקו לפנות בוקר יחד עם המנהל האזרחי בהריסה של שלושה מבני עץ שהוקמו באופן בלתי חוקי במאחז שבח הארץ הסמוך ליצהר. ההריסה הסתיימה".

צילום: דוברות המשטרה

ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בטוויטר כי "אם לא היה מתרחש היום ביצהר דבר נורא ואיום של זריקת אבנים על חיילים ושוטרים היינו אמורים להתמקד בצביעות שבה לא הורסים בתי מחבלים בחסות בג"ץ אבל רודפים אחרי כל צריף או קרוואן בהתיישבות. על העוול הזועק לשמיים והאפליה שבאזלת היד כנגד בניה לא חוקית של ערבים מול הרדיפה את המתיישבים".

"אבל למרבה הצער והתסכול חבורה של צעירים חסרי אחריות שהלכו לאיבוד (גם אם כוונותיהם לשם שמים) שעושה מעשים שלא ייעשו, מכתימה את ההתיישבות ופוגעת בה, מסיתה את הקשב והשיח לאלימות החמורה הזו ולא לאלימות ומחדלי המערכת. וזה מתסכל".

"אז אחרי שהוקעתי את האלימות נגד כוחות הביטחון אני רוצה להוקיע את האפליה והרדיפה נגד המתיישבים וההתיישבות, את הנחישות המשטרתית שמופגנת רק ביצהר אבל לא הופגנה מול הפורעים הדרוזים בבית ג'אן שערכו כמעט לינצ' לפני כחודש בשוטרים ופקחים (עד היום לא נעצר אף אחד מהפורעים, וכלל הליכי האכיפה במגזר הדרוזי נעצרו בהוראה מגבוה ובכניעה לאלימות, כניעה שאיך שהוא אף פעם לא מתרחשת ביצהר כדי "להרגיע את הרוחות". שם תמיד תהיה "יד קשה")".

"האפליה והצביעות האלה מתסכלים והתסכול הזה גורם לאלימות החמורה שאסור לקבל. אני מבקש לחזק את ידיה של הנהגת הישוב יצהר שנאחזת באדמת הארץ בנחישות ומתמודדת עם מורכבות בלתי אפשרית. אנחנו איתכם", דברי סמוטריץ'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture