נתניהו מזמין את אבו מאזן לחזור לשולחן המו"מ ולחדש את השיחות

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה כי ישמח לחדש את השיחות. נתניהו הציג נתון מעודד בחודש האחרון רק 54 מסתננים. והממשלה נפרדה מהאלוף יוחנן לוקר שסיים את תפקידו כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה היום (א) אמר ראש הממשלה: "צפיתי בראיון של הנשיא עבאס בסוף השבוע. שמעתי שמאז הוא כבר הספיק לחזור בו מדבריו, אבל זה רק מוכיח עד כמה חשוב משא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. רק במשא ומתן ישיר אפשר לברר מה הן העמדות האמיתיות, ובאופן כללי אני יכול להגיד שאם אבו מאזן באמת רציני ומתכוון לקדם את השלום, מבחינתי אפשר לשבת יחד מיד. ירושלים ורמאללה מרוחקות זו מזו שבע דקות, אני מוכן להתחיל את המשא ומתן היום. אני מנצל את ההזדמנות הזאת לקרוא שוב לנשיא עבאס לחזור מיד לשולחן המשא ומתן וללא תנאים מוקדמים כי את השלום אפשר לקדם רק סביב שולחן המשא ומתן ולא ע"י החלטות חד צדדיות בעצרת האו"ם, שרק ירחיקו את השלום ורק יביאו לאי יציבות".

קרא עוד:

[postim]

נתון מפתיע ומעודד הציג ראש הממשלה לגבי המסתננים: "אני מבקש להתייחס היום לנושא שמלווה אותנו במשך שנים, ואם אתם זוכרים לפני כחצי שנה הוא היה בשיא הכותרות, ואני מתכוון לשאלת המסתננים. מסיכום נתוני חודש אוקטובר עולה שבחודש שעבר חצו את הגבול חמישים וארבעה מסתננים בלבד וכולם בלי יוצא מן הכלל נלקחו למעצר. זאת אומרת שאיש, אפילו לא אחד, אף אחד מהם לא הגיע לערי ישראל. אני מזכיר לכם שרק לפני חצי שנה נכנסו במשך כל חודש יותר מאלף מסתננים והמספר היה במגמת עלייה. על סמך הנתון הזה אפשר לומר בפירוש שבלמנו את ההסתננות ועכשיו אנחנו צריכים להתמקד, ואנחנו עושים זאת, בהחזרת המסתננים שכבר נמצאים בשטח ישראל לארצות מוצאם".

כמו כן היום נפרדו שרי הממשלה וראש הממשלה מאלוף יוחנן לוקר שיכהן כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה: "ליוחנן היה חלק כ"כ חשוב בתחומים שהם קריטיים לביטחון הלאומי שלנו, לביטחון בכלל וגם לנושא המסתננים כי אם יש אדם שהייתי אומר סייע לי יותר מכל בהקמת המכשול הקרקעי, בהקמת הגדר, זה היה יוחנן. מעת לעת הייתי מטיל עליו הרבה תפקידים כולל למשל, הוא סייע לי רבות בנושא של שחרור גלעד שליט וכמובן בתחומים רבים אחרים שאת רובם אני לא יכול לפרט כאן.

ביקשתי מיוחנן לבוא לתפקיד המזכיר הצבאי אחרי שהתרשמתי ממנו בביקוריי בחיל האוויר, שם הוא היה לוחם ומפקד מצטיין, ואני רוצה להודות לך על השירות שנתת למדינה בחיל האוויר ואח"כ השירות שנתת למדינה כמזכיר צבאי יוצא מן הכלל. בציבור לא מכירים את היקף פעולתך, אבל אני יכול להגיד שהוא היה עשיר ורב. פה סביב השולחן כמה וכמה שרים, אולי כל השרים יודעים את כושר הביצוע שלך, את קור הרוח, את שיקול דעתך, את הניסיון הרב שהבאת, את המקצועיות וגם נועם הליכותיך, אבל יותר מכל – את המחוייבות העמוקה שלך למדינת ישראל ולביטחון ישראל, זה פשוט דבר שהוא יוצא מן הכלל. אני מקווה שהוא גם יציב נורמה לכלל, אבל הוא באמת דבר שהוא כ"כ אמיתי, כ"כ עמוק וכ"כ נכון בעת הזאת ובכל זמן.

אני רוצה לומר לך, יוחנן – בשמי ובשם שרי הממשלה – תודה וגם לומר לך שאני בטוח שאתה תמשיך לתרום בדרכים שונות לעם ישראל ולמדינת ישראל בשנים הבאות. אדם כמוך עוד יתרום רבות. אני אגיד עוד כמה דברים בהמשך בטקס מיוחד שנקיים פה, גם אני בטוח שכל השרים והשרות מצטרפים אליי גם בדברי ההערכה העמוקים וגם בידיעה, בהערכה ובתקווה שתמשיך לתרום למדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture