אין הפסקת אש • צה"ל תוקף משעות הבוקר מהאויר והים

למרות הדיבורים על הפסקת אש בירושלים דוחים את ההצעה • בישראל רוצים להשלים את המבצע והוא השבת השקט ליישובי הדרום • משעות הבוקר צה"ל תוקף מטרות מהאויר והים • צה"ל השלים את ההכנות האחרונות לכניסה קרקעית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כוחות אוויר וים גדולים של צה"ל פתחו משעות הבוקר (א) במתקפה כבדה על מטרות ברצועת עזה, וזאת לאחר שהתמוטטו המגעים שהתקיימו במשך כל השבת בין וושינגטון, ירושלים, קהיר ועזה, להשגת הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמס.

קרא עוד:

[postim]

מצרים, טורקיה, והחמאס שיגרו במוצאי שבת כי בישראל ובעזה קרובים להפסקת אש. בירושלים דחו את הידיעה ,וישראל לא תקבל הפסקת אש לפי תנאי החמס. לאחר ישיבה שקיימו נתניהו, ברק, וליברמן, הוחלט להגיב בהגברת התקיפות, וטרם אושרה תקיפה קרקעית.

הפסקת האש שלא הייתה

המודיעין הכללי המצרי הוציא במהלך השבת את ראש ממשל חמס בעזה איסמעיל הנייה, מדובר בחילוץ חשאי שנעשה באמצעות שיירתו של שר החוץ התוניסאי רפיק עבד אל-סלאם הנייה הוברח לאל-עריש בצפון סיני, וזאת בכדי לקיים מגעים ישירים עם קהיר הנוגעים להסכם הפסקת אש בין החמס לישראל.

אחת הבעיות העיקריות של נשיא מצרים מוחמד מורסי, ושל ראש ממשלת טורקיה טאייפ ארדואן, שהגיע בשבת לקהיר, במטרה לקדם הסכם הפסקת-אש בעזה, הייתה שראשי החמס שירדו למחתרת מחשש לחיסול ממוקד ישראלי, ניתקו את כל הטלפונים ואמצעי התקשורת האלקטרוניים שלהם, במטרה למנוע מעקב ישראלי אחר תנועותיהם, ודבר זה מנע את קידומו של המו"מ. מאחר והנייה סירב לקיים קשר עם קהיר מבנין המשלחת הצבאית המצרית בעזה, הוחלט לבסוף להוציאו לאל-עריש. נכון לעכשיו לא ידוע עם הנייה עדיין נמצא באל עריש, או שהמודיעין המצרי החזיר אותו לעזה.

הטורקים גם רוצים לקדם את הסכם הפסקת האש ראש ממשלת טורקיה טאייפ ארדואן, הביא את איש הזרוע הצבאית של החמס סאלח ארורי במטוסו לקהיר, לצורך המו"מ. המטרה בכדי שיהיה איש הקשר בינו ובין הנהגת החמס בעזה, בכל הקשור לנושא הפסקת האש בין החמס לישראל. ארורי הוחזק עד 18 באוקטובר 2011, במשך 15 שנה בבית כלא בישראל, כאשר שוחרר במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. מאחר וישראל התנגדה כי ארורי ישוחרר לגדה המערבית או לעזה, הוסכם לבסוף כי הוא יצא לטורקיה.

כך הפכה טורקיה לזרוע של החמאס

לפי המידע שהתקבל במערכת הביטחון עולה כי בטורקיה קיבל את איש הזרוע הצבאית של החמאס מיד עם הגיעו לשם ראש מוסד הביון המרכזי הטורקי ה-MIT חאקן פידאן, שהוא איש אמונו של טאייפ ארדואן. תוך ניצול קשריו וחסותו של מוסד המודיעין הטורקי, הפך סאלח ארורי את איסטנבול, להיות המפקדה המבצעית של רשתות החמס בגדה המערבית וברשות הפלסטינית. במילים אחרות ארדואן הביא אתו לקהיר את האיש בו יש אמון להנהגת החמס בעזה. ארורי הוא שעמד כל השבת בקשר עם איסמעיל הנייה.

במוצאי שבת במסיבת עיתונאים עם ארדואן, אמר נשיא מצרים מוחמד מורסי, כי 'ישנם כמה סימנים שיכולה להיות (במלחמה בעזה) הפסקת אש בקרוב'. מורסי הוסיף, כי 'אין שום ערבויות לכך'. ציטוט המקור:

ארצות הברית וישראל עומדות על כך, כי כל הסכם על הפסקת אש, יהיה בין וושינגטון, קהיר, אנקרה (באם טורקיה תרצה בכך), וישראל. כלומר, החמס לא יהיה חלק מההסכם. ההסכמים אשר יחייבו את החמס יהיו בינו לבין קהיר. שלושת הבכירים הישראליים אשר מנהלים את המו"מ על הפסקת האש קרי-ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, ושר החוץ אביגדור ליברמן, עומדים על כך כי ארצות הברית תערוב לביצועו של ההסכם באם יושג.

בלילה, הכחישה ישראל ידיעות שהפיצו מקורות בקהיר, כאילו שליח ישראלי נמצא כבר בדרך לקהיר כדי לדון בפרטי ההסכם המתגבש.

מסתבר כי נתניהו, ברק, וליברמן, החליטו היום (א) כי הם לא יכנסו למלכודת שפרשו לרגליהם מורסי וארדואן, והם הורו לחיל האוויר וחיל הים לחדש את ההתקפות על מטרות ברצועה. השלושה גם החליטו, כי בשלב זה צה"ל לא ייצא למתקפה קרקעית, בהתאם להבטחות נתניהו לנשיא אובמה בעת שיחתם הטלפונית בשבת לפנות בוקר. נתניהו הבטיח לאובמה, כי הוא יימנע בינתיים מתקיפה קרקעית, כל זמן שיש סיכויים להשיג הפסקת אש. כרגע עולה כי ייקח עוד לפחות מספר ימים עד שיצליחו להשיג הסכם להפסקת אש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture