Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו על המהומות בוושינגטון: "הסתערות מחפירה – יש לגנותה בכל תוקף"

בדבריו אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר המהומות שפרצו אמש בגבעת הקפיטול בארצות הברית מגנה ראש הממשלה בנימין נתניהו את האירוע ואומר כי ההתפרעות האלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים.

בדבריו אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים". עוד אמר ראש הממשלה, "ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר – כפי שקרה תמיד".

כזכור, גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס למהומות בגבעת הקפיטול בארצות הברית וכתב בטוויטר כי "תמונות מוושינגטון פוצעות את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה. לא האמנתי שאראה תמונות כאלו בדמוקרטיה החזקה בעולם. זוהי הוכחה לכך שלפני היריבות הפוליטית, עלינו להסכים על כללי המשחק: שמירה על שלטון החוק, כיבוד הליכים דמוקרטיים ושיח מכבד. אני מקווה שהאירוע המחריד יגיע לסיומו בהקדם, וללא נפגעים בנפש".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון גינה אף הוא את האירועים. "סצנות מחפירות בקונגרס האמריקני", כתב בטוויטר. "ארצות הברית מייצגת דמוקרטיה ברחבי העולם, וכעת חיוני שתהיה העברת כוח שלווה ומסודרת". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ואמר: "אנו מודאגים ועוקבים אחר המתרחש דקה אחר דקה. אני חושב שהמוסדות הדמוקרטים בארצות הברית הם חזקים, ואני מקווה שהמצב יחזור לקדמותו במהרה".

נשיא הפרלמנט האירופי ג'וזף בורל גינה את האלימות בארצות הברית, ומסר כי "בעיני העולם, הדמוקרטיה האמריקנית נראית במצור. זוהי מתקפה בלתי נסבלת על הדמוקרטיה האמריקנית, מוסדותיה ועל שלטון החוק". הוא כתב בטוויטר כי "זו לא אמריקה. יש לכבד את תוצאות הבחירות. אני משבח את דברי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. כוחה של הדמוקרטיה האמריקנית יגבר על אנשים קיצוניים".

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, אמר בהודעה שפרסם כי אויבי הדמוקרטיה ודאי יתעודדו למראה האלימות המתחוללת בוושינגטון, וקרא לטראמפ לקבל את הכרעת הבוחר. השר הגרמני הטיל במרומז את האחריות לאלימות על טראמפ, כשאמר כי דברי הסתה הם שהולידו את ההתפרעות: "טראמפ ותומכיו חייבים לקבל סוף סוף את החלטתם של הבוחרים האמריקנים ולהפסיק לרמוס את הדמוקרטיה".

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, כתב: "אני עוקב בדאגה אחר החדשות המגיעות מגבעת הקפיטול בוושינגטון. אני בוטח בכוחה של הדמוקרטיה האמריקנית. הנשיא החדש ג'ו ביידן יתגבר על ימי המתיחות האלה, ויאחד את העם האמריקני". ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג אמרה: "זו התקפה בלתי מתקבלת על הדעת על הדמוקרטיה האמריקנית. הנשיא טראמפ אחראי לעצור את זה. תמונות מפחידות, ולא ייאמן שזה קורה בארה"ב".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר על האירועים בוושינגטון: ״הזדעזעתי לראות אמש את ההתקפה על הקונגרס האמריקאי, מעוז הדמוקרטיה העולמי, ויש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ארה"ב, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של דמוקרטיה וערכים של חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקאי ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב החשובים לכולנו״.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מזועזע מהתמונות בארצות הברית. ליבי עם חבריי מוושינגטון הערב, אני מקווה שהסדר ישוב במהרה וחילופי הכוחות יסתיימו. אמריקה צריכה לחזור להוות דוגמא לכל הדמוקרטים בעולם".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ הצטרף גם הוא לגינוי האירועים בוושינגטון וכתב: "זה מה שקורה כשמסיתים, מפיצים פייק ניוז, ומבזים את הדמוקרטיה. אפילו כשטראמפ מבקש מהמפגינים ללכת הביתה, הוא חוזר על השקרים הבוטים שלו ומסרב להכיר בתבוסתו המוחצת. אדם נתעב. בושה שאיש כמוהו הגיע לבית הלבן. עוד שבועיים זה נגמר".

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן כתב בטוויטר: "הפורעים האלימים בוושינגטון מבקשים לנתץ את היסודות עליהם מושתת כל דמוקרטיה. כל מנהיגי העולם הדמוקרטי חייבים להתייצב עתה בקול אחיד נגד השיסוי וההסתה ולצד יציבות שלטון החוק".

מוקדם יותר הגיב יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי:‏ "לא במקרה נתניהו לא מגיב לאירוע המזעזע בוושינגטון – לתפיסת נתניהו, ביבי חשוב מהמדינה. גם בישראל יהיו חילופי שלטון. הישראלים יידעו איך לעשות את זה נכון. הדמוקרטיה תמיד מנצחת. הערב נאיר את בניין העירייה בדגל ארצות הברית, בכדי לחזק ולכבד את ארצם של החופשיים ומולדתם של האמיצים".

יו״ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב: ״היה עצוב לצפות אמש בתמונות מוושינגטון. הסדר הוחזר ואני בטוח שיהיה מעבר מסודר של השלטון בארצות הברית, ידידתנו הגדולה בעולם. האירועים משמשים תזכורת חשובה לסכנות הקיטוב וההקצנה בחברה. ‏לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה ומוסדותיה כמובנים מאליהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הלוז???? מה קשור נתניהו???
"במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי."- חיקוי עלוב של המערב. למה אנחנו תמיד צריכים לכופף את עצמינו מול אומות העולם למה ישראל לא יכולה לעמוד זקופה ולהגיד את דעתה לעולם. פה הדברים מתנהלים לפי תורת ישרטל ואם זה לא מתאים לעולם שיקפוץ. למה תמיד צריך ללכת נגד ההלכה בשביל שעולם לא יתעצבן. ולצערנו זה גם פה בארץ עם כל השמאל המתועב הזה. מתי נגיד ל-"מלוך על כל העולם כולו בכבודך…"??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture