'עמוד ענן' – סיכום היום החמישי למבצע • רקטה ראשונה לאילת

הסתיים יומו החמישי של מבצע 'עמוד ענן' ברצועה, למעלה מ-110 רקטות נורו היום לישראל, רקטה ראשונה לאילת, רקטה לתל אביב ומטח כבד לעבר יישובי הדרום. בשעות הערב התברר כי השיחות בנוגע לרגיעה עלו על שרטון, לפי שעה המבצע נמשך.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יומו החמישי של מבצע 'עמוד ענן' הסתיים כעת, למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל, חלקם פגיעות ישירות, יום עמוס באזעקות לתושבי הדרום. לראשונה: רקטה נחתה באילת. וגם תושבי תל אביב נחשפו הערב ליירוט של מערכת כיפת ברזל.

קרא עוד:

[postim]

לראשונה מאז החל מבצע 'עמוד ענן' בעזה, תושבי אילת נחרדו הערב לשמע פיצוץ עז שהחריד את העיר. גורם בטחוני אישר את החשש ואכן מדובר ברקטה שהתפוצצה בשטח פתוח מחוץ לעיר. יצויין כי אילת אינה מחוברת למערכות התראה מפני טילים. כמו כן, אין ברשותה מכ"ם שיכול לזהות את מקום השיגור ולהעריך היכן תיפול הרקטה. זאת בשונה משאר ערי הדרום.

במקביל לירי הרקטה לאילת, מטח כבד של רקטות נורו בשעות האחרונות לעבר יישובים בדרום הארץ, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית באר טוביה, בני המשפחה ששמעו את האזעקה נכנסו למרחב המוגן וחייהם ניצלו. נזק כבד נגרם למבנה.

גוש דן – רקטה שנייה תוך שעות ספורות

סמוך לשעה 18:40 נשמעה אזעקת צבע אדום בכל רחבי גוש דן, רקטה ששוגרה למקום יורטה ע"י מערכת כיפת ברזל. התושבים דיווחו על פיצוץ עז שנשמע בעיר. חמאס נטל על עצמו אחריות לירי והדגיש כי הירי בוצע כנקמה על הרג הילדים והנשים ברצועת עזה במהלך היום.

בשעות הערב התפוצצה רקטה בשטח פתוח סמוך לקרית מלאכי, רקטה נוספת שנורתה לעיר יורטה ע"י מערכת כיפת ברזל. גם מעל אשדוד בוצע ירוט ע"י המערכת לאחר שנורתה רקטה לעבר העיר.

בשעות הצהריים תקף צה"ל את ביתו של ראש מערך הרקטות של חמאס, יחיא רביא. בהודעה שפירסם צה"ל נטען כי רביא נהרג בתקיפה, אך שעות לאחר מכן מתברר כי רביא כלל לא עומד בראש המערך, והוא סתם בכיר נוסף בשרשרת הפיקוד. בנוסף, מתברר שהבית שהותקף כלל לא שייך לו, לפי הפלסטינים, בתקיפה נהרגו 11 בני אדם, ביניהם נשים וילדים. שבעה מהם בני משפחה אחת, בנוסף 25 בני אדם נפצעו.

חמישה נפגעים מרסיס גראד באופקים – מטח כבד ליישובי הדרום

במקביל לתקיפה אירעה פגיעה באופקים, רכב נפגע מרסיסי רקטה וחמשת יושביו נפצעו, שניים מהם באורח בינוני והשאר קל. פונו לבית החולים סורוקה להמשך טיפול. מוקדם יותר נפגעה אישה באורח קל לאחר שביתה ספג פגיעה ישירה של רקטה.

בשעות הצהריים נשמעו אזעקות ונפילות רבות ביישובי הדרום, אשדוד, אשקלון, באר שבע, המועצה האזורית אשכול, נגב, באר טוביה ועוד.

סמוך לשעה 10:30 נשמעה אזעקת צבע אדום בכל אזור גוש דן. 3 רקטות נורו לתל אביב, מערכת כיפת ברזל יירטה 2 מהן, השלישית נפלה בשטח פתוח. חמאס נטל על עצמו אחריות לירי.

לאחר היירוט, נפגע רכב מרסיס של הטיל. הרכב עלה באש, בחסדי שמים לא היו נפגעים.

לאחר שעות ארוכות של שקט יחסי, הבוקר נפתח במטח רקטות שנורו לעבר אשקלון, אחת יורטה ע"י כיפת ברזל, השלושה הנוספות פגעו במבנים. באחת הזירות נפצע אדם באורח קל לאחר שרסיס פגע בכתפו, בזירה השנייה אירעה פגיעה ישירה בבניין, באורח נס לא היו כלל נפגעים. בזירה השלישית הרקטה התפוצצה בחניון ליד בית ספר בעיר, גם שם לא היו נפגעים ב"ה, אך נזק נגרם למכונית.

התקיפות נמשכות – הסכם רגיעה לא נראה באופק

מאז החל מבצע 'עמוד ענן' תקף צה"ל ברצועת עזה 1,100 מטרות טרור, 130 מהם רק במהלך היום (ראשון). מאז החל המבצע נורו לשטחי ישראל למעלה מ-900 רקטות ופצצות מרגמה, לפחות 110 מהן נורו במהלך היום. 540 התפוצצו בישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה 285 רקטות, 30 מהן, במהלך היום האחרון.

בשעות הערב אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק כי ארגון חמאס דחה את התנאים שהציבה בפניו ישראל כדי לחתום על רגיעה. אבו מרזוק אישר שאכן מתנהל מו"מ בקהיר כדי להגיע להפסקת אש, כמו כן הבהיר שחמאס מעוניינים בהסכם כזה, אך לא בכל מחיר, וללא התנאים אותם הציבה ישראל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב לדיבורים על הפסקת האש ואמר: "קודם כל שייפסק הירי, אח"כ נדבר על השאר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture