חאלד משעל: "נתניהו רוצה רגיעה – לא נקבל אף תנאי ישראלי"

חאלד משעל טען במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר, כי נתניהו הוא זה שביקש את הרגיעה. בישראל מכחישים וטוענים כי חמאס מחפש חבל כדי לרדת מהעץ. נמשכים המאמצים להביא לרגיעה ובכך לוותר על כניסה קרקעית. בינתיים, נמשכים השיגורים לעבר יישובי הדרום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אתר "אל ערבייה" מדווח כי הושג הסכם על רגיעה בין ישראל לחמאס, אך ישנם חילוקי דעות בקשר לביצוע השלבים שיובילו לרגיעה. בקהיר אמר חאלד משעל כי נתניהו ביקש רגיעה מארצות הברית ומאירופה.

קרא עוד:

[postim]

יומו השישי של מבצע 'עמוד ענן' בעיצומו, דיווחים שמביא היום (שני) אתר "אל ערבייה' טוענים כי ישראל וחמאס הסכימו ביניהם על הסכם רגיעה, אך ישנם חילוקי דעות על שלבי הביצוע. בישראל ובחמאס תקפו את הדיווחים שפירסם האתר וטענו כי האינפורמציה שהתקבלה מוטעית. בעוד שחאלד משעל טען כי הצמרת המדינית בישראל ביקשה ממדינות המערב להביא לרגיעה, גורם ישראלי מירושלים טוען כי "חמאס מחפש חבל לרדת מן העץ".

ע"פ הדיווח, ישראל וחמאס חלוקים בביצוע שלבי ההסכם, חמאס דורשים שהרגיעה תיושם באופן מיידי, ואילו בישראל דורשים שהיא תבוצע בשני שלבים, קודם כל רגיעה ומאוחר יותר הסרת המצור על עזה. לפי הדיווחים, הפגישות בין הצדדים עדיין נמשכות וחברי המשלחת הישראלית שנמצאים כעת בקהיר ממשיכים כל העת להתייעץ על ההנהגה בישראל.

במסיבת עיתונאים שקיים ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל אמר: "מדובר ברגע קשה, אבל אדיר בתולדות ההתנגדות שלנו". משעל תקף בדבריו את התוקפנות הישראלית ואמר: "יעדי האויב נכשלו והדבר הגביר את האומץ והנחישות של העם הפלסטיני". לטענתו, תושבי עזה בעלי מורל גבוה לא פחות מזה של נתניהו וצוותו המדיני. בהתייחס לדיבורים על רגיעה אפשרית בין ישראל לחמאס אמר משעל: "מי שביקש את ההרגעה מהאמריקנים והאירופים זה נתניהו. לא חמאס, לא ההתנגדות ולא העם הפלסטיני. האחים בעזה אמרו לי שאנחנו רוצים להשיג את דרישותינו הלגיטימיות – ריסון ישראל מבחינת החיסולים, הסרת המצור ועוד". משעל הבהיר, "יש מאמצים מצריים וקטאריים. אנחנו נפגשים כל יום, אבל לא נקבל אף תנאי ישראלי. אם הם מבקשים הפסקת אש – שיפסיקו את האש והתוקפנות".

ארבעה בכירי הגי'אהד חוסלו בהפצצת חיל האוויר

בשעות האחרונות התקבל דיווח על חיסולם המוצלח של ארבעה בכירים בג'יאהד האסילאמי ששהו בבניין "א-שורוק" בעזה, בו התרכזו רשתות התקשורת בעיר. חיל האוויר הפציץ את הבניין והארבעה כמובן נהרגו במקום. בין ההרוגים – תייסיר ג'עברי, בכיר בארגון וחבר במועצה הצבאית של הג'יאהד. הנ"ל הוביל בתפקידו ירי נרחב לעבר ישראל.

בתגובה לדבריו של משעל הגיב גורם מדיני בכיר בירושלים: "חמאס, שסופג מהלומות קשות גם בשעה זו מצה"ל, מחפש את החבל לרדת מהעץ. האמירות של משעל כאילו ישראל מבקשת הפסקת אש נכונות כמו האמירות של החמאס שהפיל מטוס F-16 ושפגע בכנסת".

לדברי הגורם, ניתן לראות כי ישנה ירידה משמעותית בירי לעבר ישראל. "כעת מתנהלים שני מסלולים מקבילים: הרחבת הפעולה עם היערכות לכניסה קרקעית. וניסיון של כל מיני גורמים בינלאומיים למצוא פתרון מדיני שיפסיק את האש".

במהלך היום נמשך הירי המסיבי מהרצועה לעבר יישובי הדרום, החל משעות הבוקר נורו לישראל למעלה מ-60 רקטות. תושבי הדרום סבלו מאזעקות רבות שנשמעו משעות הבוקר.

מקורב לראש הממשלה אמר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי במידה והדיפלומטיה תיכשל, לא יהיה מנוס מכניסה קרקעית. לדברי המקורב, ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי שיבטיח את בטחונם של תושבי הדרום. במידה וזה יתאפשר, לא נצטרך את הפעולה הקרקעית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture