Yossi Aloni/Flash90

התחקירן הבכיר: "תחקיר החרדים ונתב"ג לא כולל ראיות; קמפיין אנטי-חרדי"

קלמן ליבסקינד, מבכירי התחקירנים בישראל, חושף את הפייק מאחורי ה'תחקיר' שהביא לגל הסתה אנטי חרדי מטורף: "לאורך תשע הדקות ו־36 השניות של כתבת ההסתה המכוערת בערוץ 12 לא נמצא בדל ראיה לשום טענה של הכתבים נגד חרדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קלמן ליבסקינד, מבכירי התחקירנים בישראל החתום על עשרות חשיפות מפרסם היום (שני) טור בעיתון מעריב בו הוא תוקף בחריפות את הכתבה של חדשות 12 בו נטען כי חרדים מקבלים אישורי כניסה לישראל, בעוד החילונים נשארים תקועים בחו"ל.

קרא בנושא:

חרדים מתועדפים בוועדת החריגים? כתבי התעופה חושפים את הפייק ניוז

"כל המטוס היה מלא חרדים? מתוך 240 נוסעים היו רק 68 חרדים"

תחקיר הפייק על החרדים • יו"ר ועדת החריגים: "הטענות – נבזיות וגזעניות"

 

וכה הוא כותב בין היתר: "אפילו מולקולה אחת של עיתונות לא הייתה בכתבת ההסתה המכוערת ששודרה בליל שבת בערוץ 12 נגד חרדים ואשר זכתה בטעות לכינוי "תחקיר". "מאכערים, קומבינות ופרוטקציות כדי להיכנס לישראל", בישרה כותרת הכתבה הזו, והמשיכה וסיפרה על כך שמי שזוכים לנחות כאן, בימים קשים אלה, הם "מטוסים מלאים בכאלה שמכירים את מי שצריך להכיר, רובם חרדים". על סמך מה אני קובע שחוץ מתעמולה אנטי־חרדית לא היה בכתבה הזו שום דבר עיתונאי? על סמך ההבנה הבסיסית שעיתונות היא קודם כל עובדות ונתונים, ובכתבה של חדשות 12 לא הייתה ולו עובדה אחת, ולא היה ולו נתון אחד".

ליבסקינד תמה, בטור שפורסם כאמור בעיתון מעריב: "איפה הראיות לטענה הקשה הזו? האם יש מספרים, שמהם נבין מה יחס החרדים־חילונים בין מקבלי האישורים? לא. שום נתון לא הציגו בערוץ 12".

"מה כן הציגו? קודם הראו לנו שני חרדים, שסיפרו שהם עצמם פנו לוועדת החריגים וביקשו לחזור ארצה. ביקשו, וכמו אלפים אחרים – יהודים וערבים, דתיים וחילונים, גבוהים ונמוכים – גם קיבלו את האישור הנכסף. הם לא נעזרו באף אחד. הם גם לא הפעילו שום קומבינה. אז למה הם הובאו בכתבה? פשוט מאוד. כי הם חרדים, וכל חרדי שהצליח לקבל אישור מוועדת החריגים מוסיף ארומה טובה לתבשיל. אם הוא חרדי והוא קיבל אישור, בטח משהו שם היה מסריח. בשלב הזה עובר הכתב, אילן לוקאץ', לראיין את כתב "הארץ" אורי משגב. משגב מספר שבזמן האחרון הוא מסתובב הרבה בנתב"ג, ושהוא סופר בכל יום מי נכנס ומי יוצא. "דומיננטיות חרדית אדירה", זו מסקנתו. "בין שני שלישים ל־80% הם חרדים". יש מספרים? יש נתונים? יש עובדות? לא ולא. אורי משגב מ"הארץ" חש "דומיננטיות חרדית", ויותר מזה אנחנו לא צריכים".

הוא ממשיך לכתוש את הפייק ניוז: "למשגב אגב, ממגדל הפיקוח שלו על החרדים בנתב"ג, יש גם מסקנות. "הם מקושרים דרך סוכנים, דרך גורמים בממשל ובכנסת", הוא מעיד על החרדים. על סמך מה הוא אומר את זה? יש לו הוכחה? יש לו ראיה? יש בדיקה שהוא ערך? לא. אבל אם משגב אומר אז משגב בטח יודע. בשלב הזה עובר התחקיר לצטט "עובד חברת תעופה", שטוען כי "99% מהנוסעים שעולים על הטיסה – חרדים". נהדר, בשעה טובה כבר עברנו מ"דומיננטיות חרדית" ל"99%". על מה מבוסס הנתון הזה, אתם שואלים? על מה שהיו מבוססים הנתונים הקודמים. אין עובדות, אין נתונים, יש "עובד חברת תעופה" אלמוני שאמר".

"ומי שלא הבין לאן חתר הערוץ עד לסיום כתבת התחקיר, לא היה יכול שלא להבין כשהגיעה שורת המחץ הזו: "קשה להתעלם מהרושם שחודש לפני הבחירות מטוסי החילוץ מביאים לנתב"ג רכבת אווירית של מנדטים לימין". כמה מצביעי ימין כאלה הגיעו בזמן האחרון? 20? 200? 2,000? 20,000? מישהו יודע בכלל להוכיח שהגיעו ארצה יותר מצביעי ימין ממצביעי שמאל? בערוץ 12 אפילו לא ניסו להשיב לשאלה הזו. למה? כי השאלה הזו מחייבת עיסוק בנתונים, וכאלה כאמור לא היו לכתבי הערוץ".

לסיום הוא כותב, "אומר זאת כך – עם הרושם של כתב ערוץ 12 אני לא יכול ולא רוצה להתווכח. אני רק יודע להגיד שבתשע הדקות ו־36 השניות של הכתבה הזו לא היה בדל ראיה לכלום. לא הוכח שחרדים מקבלים יותר אישורים מחילונים. לא הוכח שאנשי ימין מקבלים יותר אישורים מאנשי שמאל. בתום צפייה בכתבה הזו קשה להשתחרר מהרושם שבערוץ 12 ניסחו את שורת הסיכום שלה עוד לפני שיצאו לשטח למשימת איסוף הראיות, משימה שכפי שכבר ראינו לא העלתה דבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture