רשימת הליכוד: יום הבוחר

123,000 חברי הליכוד יבחרו את רשימת הליכוד לכנסת ה-19 • תקלות במספר קלפיות • ההערכה דחייה של מספר שעות • ומי ברשימת החיסול ומי ברשימת המומלצים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

חברי הליכוד יבחרו היום (א) את רשימת הליכוד יבחרו היום (א) את רשימת הליכוד לכנסת ה-19. ההערכות, בין שישה לעשרה מחברי הכנסת והשרים המכהנים ימצאו עצמם מחוץ לרשימת המפלגה לכנסת הבאה. המדובר ככל הנראה בשרים בגין, מרידור, איתן ושטיינץ . ח"כים לוין ואלקין עשויים להפתיע.

קרא עוד:

[postim]

השיטה, מתפקדי הליכוד יצטרכו לבחור בין עשרות מתמודדים חלקם חברי כנסת מכהנים וחלקם שרים. אולם כולם ללא יוצא מן הכלל חפצים להיכלל ברשימת המומלצים של ח"כ חיים כץ האיש החזק בליכוד. כץ מרכיב את 'הדיל' החשוב ביותר בליכוד ורבים רוצים להיכלל בתוכו.

בתוך כך נודע ל JDN שמבקר המדינה, יוסף שפירא, שיגר מכתב חריג ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר וועדת הבחירות המרכזית בו התריע מפני שימוש פסול של חיים כץ בעובדי התעשייה האווירית שעשוי להגיע לכדי עבירה פלילית. המבקר הבהיר כי שיגורם של העובדים להצבעה בקלפי על חשבון יום עבודתם עלול להגיע לכדי עבירה פלילית של מתן טובת הנאה. אלפי עובדי התעשייה האווירית הם חלק משמעותי במפקד של כץ, הנחשב לאחד מקבלני הקולות המרכזיים בליכוד. שפירא בחר להתערב במערכת הבחירות, אף שאין לו סמכות חוקית לאכוף את הנושא, בעקבות תלונה שהוגשה לו לאחרונה.

במכתב, ששוגר לפני כשבוע, כותב שפירא כי "מצאתי לנכון להזהיר מראש את התעשייה האווירית כי התנהלות כאמור עשויה להיות תרומה שאינה חוקית שחלות עליה סנקציות פליליות על התורם. עם זאת עיקר האכיפה אינו בידי מבקר המדינה. אשר על כן אני מעביר את הפניה לתשומת לבכם וטיפולכם הדחוף. ממצאי משרד מבקר המדינה בעבר בדוחות מחזקים את החשש שמעלה הפונה ומדגישים את הצורך בפעולת מניעה בעוד מועד".

בדיל של חיים כץ שהגיע לידי JDN עולה כי נכללו בו חיים כץ, ראובן ריבלין, קטי שטרית, ציון פיניאן, מירי רגב, מיכאל איתן, ישראל כץ, לאה נס, אריה ביבי, קרן ברק, יוליאנה אליעזר ודן מרידור. אולם חושב לציין מודבר בדיל חלקי שהופץ בקלפי בה היה כתב JDN.

תקלות של יום הבחירות

אולם מה שמקלקל את החגיגה הם מספר תקלות בליכוד אומרים כי רוב התקלות תוקנו ועתה ניתן להצביע בבנייני האומה בירושלים, את יום הבחירות פתחו תקלות במערך ההצבעה הממוחשב בבנייני האומה בירושלים – מוקד ההצבעה היחיד בבירה. 80 הקלפיות הממוקמות במתחם הושבתו למספר שעות "אם המצב יימשך כך, אי אפשר להמשיך עם ההצבעה היום. התומכים מגיעים, אבל לא נותנים להם להיכנס ולהצביע. הם יתייאשו וילכו הביתה", אמר השר דן מרידור שהגיע למקום. יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, נכנס מאחורי הפרגוד לאחר שאחת העמדות חזרה לפעול ואז קרא למארגנים בבהילות. "המחשב מסמן מועמדים שלא בחרתי", הוא קרא בזעם. אחר כך נתקע המחשב בקלפי שלו. לבסוף ריבלין עזב את המקום מתוסכל, בלי שהצביע.

"לא מעט אנשים שנכנסו להצביע ונתקעו החליטו לעזוב. מה עושים?", שאלה אחת ממנהלות ועדות הקלפי. בבדיקה התברר שיש למחוק את אלה שחזרו בהם מן המחשבים, כדי שיוכלו להצביע במקום אחר ובמועד אחר, אלא שהמחשבים לא מאפשרים זאת כעת.

בגני התערוכה בתל אביב ובאזורים נוספים. בפועל, ישנם דיווחים כי עדיין יש בעיות בקלפיות שונות. ברמת גן, אשדוד וגן יבנה. בהר חברון קלפי לא נפתחה בגלל תקלה.

בשל אותם בעיות קרא גדעון סער קורא לבטל את הפריימריז.

הצביעו והשפיעו

בתל אביב, גדעון סער הצביע בקלפי ביד אליהו. לדבריו, "אני חושב שהליכוד מוכיח היום שהוא התנועה הפוליטית והדמוקרטית הגדולה בישראל. 123 אלף פעילים נקראים לעצב היום את הנהגת הליכוד, שסביר להניח שתהיה גם הנהגת המדינה. צריך לבחור רק על פי שיקולים עניינים עבורנו שייצגו את הליכוד בצורה הטובה ביותר". התקלה באשדוד תוקנה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצביע בקלפי בגבעת זאב. "הצבענו ללא תקלות", אמר, "אני קורא לחברי הליכוד לבוא לחגיגה של הדמוקרטיה בליכוד. יש לכם את הזכות לקבוע מי יהיה בנבחרת השלטון בשנים הקרובות. אני קורא לכם לבוא להצביע, להשפיע ולהכריע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture