ברק פרש תגובות מעורבות במערכת הפוליטית

מדנון ועד חנין מגבים במערכת הפוליטית על הודעת הפרישה של ברק • ראש הממשלה:" אני מודה לו על שיתוף הפעולה בממשלה, ומעריך מאוד את תרומתו ארוכת השנים לביטחון המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המערכת הפוליטית בישראל מגיבה על הודעתו של אהוד ברק על כך שפורש מהחיים הפוליטיים ועל החלטתו שלא יתמודד בבחירות הקרובות.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בתגובה כי הוא מכבד את החלטתו של שר הביטחון, אהוד ברק, לפרוש מהחיים הפוליטיים. "אני מודה לו על שיתוף הפעולה בממשלה, ומעריך מאוד את תרומתו ארוכת השנים לביטחון המדינה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

יו"ר 'העבודה', ח"כ שלי יחימוביץ', הביעה צער על פרישתו של ברק. בהודעה שפרסמה כתבה כי "ברק הוא החייל המעוטר בעולם ואחת הדמויות הביטחוניות המוערכות בזירה הבינלאומית. הוא תרם לצה"ל ולביטחון המדינה יותר ממה שהציבור ידע אי פעם, כי רוב מעשיו יישארו חסויים .את ניסיונו הרב הביא עמו למשרד הביטחון, שם נהג בשיקול דעת ובמקצועיות אני מאחלת לו הצלחה בדרכו החדשה, ומקווה שימשיך לתרום מיכולותיו למדינת ישראל בעת הצורך".

ציפי לבני, הביעה גם היא צער על פרישתו של שר הביטחון, ואמרה כי "ברק תרם רבות למדינה כחייל, מפקד, שר וראש ממשלה. אזרחי ישראל חייבים לו רבות. אני מקווה שהוא עוד יתרום למימוש החזון הציוני המשותף לשנינו, של מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה, החיה בשלום עם שכניה. למרות המחלוקות שהיו בינינו לעיתים, תמיד הערכתי את דאגתו האמיתית לעתיד ישראל ואני מאחלת לו מכל ליבי הצלחה בפרק החדש בחייו".

מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד פרסמה הודעה בה היא מודה לשר הביטחון אהוד ברק על שנים ארוכות בשירות המדינה, בטחונה והגנתה.

נפתלי בנט, יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', אמר בתגובה כי "ברק הוא בעל זכויות רבות ותרומה אדירה למדינה, ורבים מאיתנו חבים לו את חייהם. אנו חוזים כעת בימיה האחרונים של הפוליטיקה הישנה, זאת שהביאה אותנו ואת חיילי המילואים ותושבי הדרום לתחושות קשות רק בשבוע האחרון. אני קורא לנתניהו להודיע כי בממשלה הבאה יהיה שר ביטחון שמחויב להגנה ולביטחון ישראל ללא פשרות. תושבי הדרום האמיצים ראויים לכך".

יו"ר 'מרצ', ח"כ זהבה גלאון, מסרה בתגובה כי "ברק שיחק תפקיד דואלי במערכת הפוליטית. שיבחתי אותו כבלם מהלכים קיצוניים, אבל לפעמים הוא היה דווקא זה שהוביל אותם ודחף אליהם. יש משהו סימבולי בכך שברק, האיש שהמציא את ספין ה'אין פרטנר'… מתפטר דווקא בשבוע שבו הפרטנר מושיט לישראל יד לשלום ומבקש את הכרתה בו כמדינה. עכשיו ברק איננו. זו ההזדמנות שלנו לתקן את הנזק ההיסטורי שעשה ברק".

ח"כ דב חנין, מ'חד"ש', בירק את ברק על פרישתו, ומסר כי "פרישתו של ברק אינה יכולה להסתיר את אחריותו הגדולה לארבע שנים נוראות של קיפאון מדיני, פגיעה בסיכויי ההסדר המדיני, והידרדרות כלכלית וחברתית. ברק היה עמוד התווך שאפשר את קיומה של ממשלת הימין הקיצונית ביותר בתולדות ישראל. מהאחריות ההיסטורית הכבדה הזו הוא לא יוכל להשתחרר".

השר גלעד ארדן, אמר בתגובה כי "הדרך המדינית והאידיאולוגית שלו הייתה מוטעית לחלוטין. אנו פועלים היום להעלות את אחוז ההצבעה כדי שתהיה מנהיגות שתנהיג את המדינה ולא מנהיגות כמו של ברק שטעתה לגמרי בקריאת המצב המדיני במזרח התיכון. לצערי בשנים האחרונות הוא עירב את החשיבה הפוליטית שלו בעניינים כלפי ההתיישבות ביהודה ושומרון".

ח"כ דני דנון, הליכוד, אמר בתגובה לפרישת ברק: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה. לאחר שהבין כי לא יקבל שריון בליכוד, הוא הפנים את חוסר הרלוונטיות שלו בזירה הפוליטית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture