לראשונה: שר בממשלה האוקראינית סייר בשומרון

"זו הפעם החמישית בישראל, ולא ניחשתי שיש אידיאליסטים מסורים כאלה. אוקראינה תהיה פרטנר בטוח עבור ישראל", כך אמר סגן השר האוקראיני בהתרגשות

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

האם ה"טאבו" של אי ההכרה הבינלאומית בהתיישבות היהודית ביו"ש נשבר? סגן שר התרבות של אוקראינה, טימופיי גוחן,  קיים  סיור עומק בשומרון, כאורח ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ושל שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין.

מדובר בביקור ראשון מסוגו, מאז חידוש ההתיישבות, של חבר ממשלה במדינה אירופית חשובה בישובים היהודיים בשומרון, שהגיע מלווה במשלחת של מנכ"לי משרדים  ממשלתיים באוקראינה לסיור מקיף בישובים, בתעשייה, בחקלאות וביקבים בשומרון בלוויית אנשי יחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון.

האורח המכובד הגיע  לשומרון בתיווכו של שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, והצטרפו אליו מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות רונן פלוט.

במהלך הביקור סיירו האורחים בכביש חוצה שומרון, שם נחשפו ל"מותניים הצרות" של מדינת ישראל, ובאזור התעשייה ברקן, צפו על קבר יוסף ושכם מ"מצפה יוסף" שעל הר גריזים, והשתתפו בקבלת פנים רשמית בישוב הר ברכה עם רב הישוב וראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.

הרב מלמד בירך את האורחים לשלום וסיפר על ההתיישבות היהודית בשומרון. "הישובים הפורחים שאנחנו רואים היום בשומרון הם התגשמות נבואת יחזקאל הנביא על העצמות היבשות, שסימלו את העם היהודי לאחר חורבן בית המקדש וגירושו מארצו, שמתעוררות לחיים מחדש".

המשלחת המשיכה לביקור בכרמי הר ברכה, שם פגשו חברי המשלחת במתנדבים הלא יהודיים מארה"ב שמלווים אותו בשדות השומרון.

בשיאו של הביקור, כשביקרו סגן השר האוקראיני טימופיי גוחן וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, בישוב נופי נחמיה, הופתעו סגן השר והמנכ"לים שנלוו אליו לפגוש את מייסדי הישוב, זוגות צעירים שעלו לארץ ממדינות חבר העמים, ביניהן אוקראינה, וקיימו איתם שיחה נעימה.

לאחר מכן נועדו חברי הקונגרס לארוחת צהריים ולסקירה מקיפה מאת ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שסקר בפני סגן השר האוקראיני את ההתיישבות ביהודה ושומרון, הרחיב על זכותו ההיסטורית של העם היהודי וצפה יחד עימו על רוחב המדינה, מהים עד הנהר, ועל חשיבות ההתיישבות לקיום המדינה.

"מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעותה של ארץ ישראל לעם היהודי. אלו הדוחפים להקמת מדינה פלסטינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ ואיום בגירוש 300,000 יהודים. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו", אמר מסיקה.

בישיבת  הסיכום עם ראש המועצה אמר סגן שר התרבות האוקראיני: "אנו אוהבים את ארצכם ומאוד מכבדים את העם שלכם. לעמים שלנו יש הרבה משותף: אנו צוחקים ובוכים באוקראינית ובעברית בצורה זהה.

"כולנו צאצאים של אדם וחוה, אנו חייבים לשמור על חברות, להעריך את השלום, לכבד את ההורים ולחנך את ילדינו כך שמעליהם יהיו שמים שקטים, שיגדלו תוך כבוד למנהגים ולדת של שכניהם חבריהם ואחיהם".

האורח החמיא לתרבות בשומרון בכלל ולתרבות היין בפרט, ואיחל טוב  לישובים: "זו הפעם החמישית שאני מבקר בישראל, ולא ניחשתי שיש במדינה אידיאליסטים מסורים כאלה. אני מאוד מתרשם מהתרבות כאן, ובמיוחד מתרבות החקלאות והיין בשומרון. אני מאחל לכולכם בריאות איתנה, ומאחל לכם רק טוב בישוב. אוקראינה תהיה פרטנר בטוח עבור ישראל", הצהיר טימופיי גוחן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture