מחצות: 213 חיוביים לקורונה – ירידה במספר המאושפזים

מחצות: 213 חיוביים לקורונה – ירידה במספר המאושפזים

הזן ההודי: שיעור המאובחנים בנגיף עלה ועומד מחצות על 0.5%. עם זאת, בשלושת השבועות האחרונים חלה ירידה במספר החולים הקשים והמונשמים לצד העלייה במספר המתחסנים. השלטון המקומי יסייע להוביל את מערך קטיעת שרשרות ההדבקה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 213 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. עוד עולה מהנתונים שהתפרסמו הערב (שני) כי בסך הכול בוצעו כ-41,500 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.5%.

בבתי החולים מאושפזים 43 חולי קורונה, 21 מהם במצב קשה ו-15 חולים מחוברים למכונות הנשמה. חולה אחד נפטר היום ומספר הנפטרים מתחילת המגפה עומד על 6,430.

בתשעת הימים האחרונים בהם התפשט הזן ההודי בישראל, אובחנו 1,355 חיוביים לקורונה, ממוצע של יותר מ-150 ביום. במקביל, נמשכת העלייה במספר המתחסנים בעיקר בני 12 עד 15. היום התחסנו במנת החיסון הראשונה 6,872 ישראלים ו-1,614 ישראלים קיבלו את מנת החיסון השנייה. בתשעת הימים האחרונים התחסנו 66,828 ישראלים במנת החיסון הראשונה – ממוצע של 7,425 ביום.

מהנתונים עולה כי לפני שלושה שבועות היו מאושפזים 56 חולי קורונה בבתי החולים, לעומת 43 הבוקר. 31 חולים היו במצב קשה, לעומת 21 היום. 18 חולי קורונה היו מחוברים למכונות הנשמה, כיום המספר ירד ל-15.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורוביץ ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס סיכמו הערב על שורת צעדים לבלימת העלייה בתחלואה בקורונה ועידוד החיסונים בקרב בני הנוער.

בשיחה השתתפו גם בכירי מערכת הבריאות וקופות החולים וסוכם כי השלטון המקומי ייקח על עצמו את האחריות ליישום הצעדים הבאים: פתיחת חמ"לים ברשויות לרבות רשויות ירוקות כמערך גיבוי למקרה של התפרצות, חידוש מערך החקירות האפידמיולוגית, יצירת קשר עם קופות החולים במטרה לוודא שהן פונות למבוטחים שלהן ומזמינות אותן להתחסן, פתיחת מתחמי חיסונים ברשויות ולהעמיד לרשות קופות החולים את המערך התומך, קיום מפגשי הסברה להורים עם מומחים כדי למסור את מלוא המידע ולמזער התנגדויות והקמת מערך הסעות מאורגן למתחמי החיסונים.

בנט אמר לראשי הרשויות: "אנחנו רוצים שהשלטון המקומי יסייע להוביל את מערך קטיעת שרשרות ההדבקה ולהעביר אליכם מה שאתם צריכים". השר הורוביץ אמר: "הסיפור שעל הפרק הוא חיסונים לבני הנוער. אנחנו מבקשים מכם להתגייס ביחד איתנו כדי לנצל את הקשר שלכם עם התושבים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס הוסיף: "הרשויות המקומיות חייבות לקבל את היכולת להגן על מערכת החינוך שבה נמצאים מיליוני ילדים לא מחוסנים החל מגיל 3. ברצוננו שהמדינה תשתף מידע עם הרשויות המקומיות באשר לשבים מחו"ל על מנת שנוכל להגן על מערכת החינוך בכל הארץ. עדכון הרשויות המקומיות על השבים מחו"ל יאפשר לנו לבצע מעקב ואכיפה של הנחיות הבידוד והבדיקות. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנותן ברשויות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture