Olivier Fitoussi/Flash90

ייזרקו לפח? פייזר מסרבת לבקשת ישראל להאריך את תוקף החיסונים

ענקית התרופות דוחה את הבקשה בנוגע להארכת תוקף החיסונים. סיבת הסירוב של חברת 'פייזר' היא משום כך שהחיסונים חדשים מדי ועל כן אין עליהם מספיק מידע רפואי שיאפשר לאשר בקשה כזו. אם לא ימצאו חלופה מאות אלפי חיסונים ייזרקו

לאחר שישראל פנתה לחברת החיסונים 'פייזר' בבקשה שיאריכו את תקוף החיסונים נגד נגיף הקורונה אל מעבר לחודש יולי, ענקית התרופות דוחה את הבקשה של משרד הבריאות, כך דווח הערב (חמישי) ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח סיבת הסירוב של חברת 'פייזר' היא משום כך שהחיסונים חדשים מדי ועל כן אין עליהם מספיק מידע רפואי שיאפשר לאשר בקשה כזו. המשמעות ברורה – אם ישראל לא תמצא חלופה אחרת, למשל חילופי חיסונים עם מדינה אחרת, מאות אלפי חיסונים ייזרקו כבר בשבועות הקרובים.

ברשות משרד הבריאות נמצאים כ-1.4 מיליון חיסונים של פייזר, שתוקפם יפוג בסוף החודש. ישראל מנהלת מגעים מתקדמים עם בריטניה על חילופי חיסונים, שבמסגרתם יקבלו הבריטים כמיליון מנות ובתמורה הם יעבירו לישראל חיסונים מהמשלוח הבא שיקבלו בספטמבר.

עוד דווח כי, משרד הבריאות אוסר על קופות החולים לחסן אנשים במנה הראשונה מיום ראשון הבא, משום שהמנה השנייה שיצטרכו לקבל כבר לא תהיה בתוקף. ייתכן שזו הסיבה שישראל החלה להשתמש ב-200,000 החיסונים של חברת מודרנה, המשמשים לחיסון בני 18 ומעלה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו