חוננו

חרדי נסע להתפלל בהר הזיתים; מחבל ערבי נעמד מולו ויידה עליו סלע

סכנת חיים בנסיעה בציר המרכזי בהר הזיתים, בו נפגעו יהודים רבים על ידי תושבי השכונה הערבים: בכל שבוע מגיעים דיווחים על זריקות אבנים, לינצ'ים ויהודים שנפצעו • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "יהודים נתונים לסכנת חיים מיידית, המחדל זועק לשמיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבר לפני למעלה מחודש התריעו בארגון חוננו על חוסר האכיפה בציר המרכזי בהר הזיתים, "ראבעה אל עדוויה", ועל הסכנה האורבת מצד תושבי השכונה הערבים לכל נוסע יהודי באזור. בחוננו ביקשו ממשטרת ירושלים להגביר את האכיפה במקום ולתפוס את החשודים באירועי התקיפה, אולם מאז רק התווספו נפגעים יהודים נוספים.

בשבוע שעבר זרקו תושבי השכונה הערבים אבנים לעבר מכוניתו של הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, וניפצו את שמשות הרכב. נהגו של הרכב נפצע כתוצאה מהרסיסים. אולם סיפור הפגיעה ברב אליהו אינו היחיד.

לפני כשבועיים נפצע א' באורח בינוני מזריקת אבנים בציר. א', בן 36 מביתר עילית נסע לבית הקברות בהר הזיתים לפי הוראות ה'וויז', כשלפתע הגיח לעברו מחבל והטיח סלע גדול בעוצמה בשמשת הנהג.

השמשה התנפצה לרסיסים, הסלע חדר לרכב ופגע ישירות בפניו של א'. הוא נחתך בשפתיו והחל שותת דם, שיניו הקדמיות נשברו והוא נזקק לטיפול מקיף, וזרועו נחבלה מהסלע.

"בנס לא איבד א' שליטה על הרכב, ביצע פניית פרסה ונמלט מהמקום תוך שהוא מזעיק את כוחות המשטרה ומד"א. הוא פונה לבי"ח הדסה עין כרם והוגדר פצוע בינוני". א' נזקק לתפרים ושיקום ארוך.

במצטבר העניק ארגון חוננו סיוע משפטי לעשרות אירועי תקיפה באזור, בחודשים האחרונים. בניהם בני זוג מאזור השרון שניסו להגיע לכותל ונתקלו בלינץ' חמור. הם הותקפו ע"י כ30 פורעים שיידו לעברם בלוקים ואבנים. שמשות הרכב נופצו ובני הזוג נפגעו.

תקיפה נוספת אירעה לזוג יהודים תושבי 'בית אורות', ולזוג מהעיר נתניה, שהותקפו באותו היום בהפרש של רבע שעה. יהודי מבוגר מהעיר בני ברק שהיה בדרכו לאזכרה משפחתית עם אחיו ובנו בן ה13 הותקפו באבנים. סלע ענק שחדר לרכב פגע בכתף הילד, ובלוק נוסף פגע באח הנהג.

עוד אירוע המטופל על ידי ארגון חוננו התרחש לפני כחודש. צעיר בשנות העשרים לחייו תושב פרדס חנה ורעייתו הותקפו באבנים כשנסעו בואדי ג'וז. המוני פורעים השליכו על הרכב סלעים, אבנים וחפצי מתכת. שמשות הרכב נופצו, המחבלים שברו את המראות, ואך בנס הצליחו השניים להימלט. הנהג נפצע מהסלעים בידיו ובראשו, נגרמו לו חתכים מהשמשות שהתנפצו והוא נזקק לתפרים.

אלו מקצת התקיפות שארגון חוננו מטפל בהן, וודאי ישנם אירועים נוספים שלא הובאו לידיעתו. לפי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו די גם באירועים החלקיים הללו כדי לחשוף מהלך שיטתי וברור, הקורה יום אחר יום, ומסכן חיים.

"מדובר במקרה חירום, בו בכל יום שעובר נתונים יהודים לסכנת חיים מיידית, והמחדל זועק לשמיים, כאשר האירוע הבא ברור שיתרחש חלילה". כך כתב עו"ד בלייכר כבר לפני למעלה מחודש, והמציאות רק מוכיחה כי צדק.

"שוב ושוב יהודים שבאים לפקוד את הר הזיתים חווים חוויה אכזרית, אשר מותירה בגופם ובנפשם צלקות. באחריותכם לשים סוף לשגרה מדממת ומזעזעת זו", ביקש עו"ד בלייכר ממשטרת ירושלים, והוסיף "אבקש להגביר את השיטור באופן מיידי במקום, ולעשות כל שניתן על מנת לתפוס את החשודים בתקיפות ולהעמידם לדין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture