צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

גזירות התקציב: הטלת מסים חדשים, גל התייקרויות וביטול הנחות / פרשנות

בנט ואיווט ליברמן מיהרו להוציא הודעות חגיגיות על אישור התקציב, תוך התעלמות מהעובדה שהם הטילו דווקא על העשירונים התחתונים שורה של גזירות כדי להכניס עוד מיליארדי שקלים לקופת המדינה • תכינו את הארנקים, המדינה עומדת לתחוב בהם יד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את סקירת הגזירות הכלכליות של הממשלה במסגרת תקציב המדינה וחוק ההסדרים רצינו לפתוח עם אזכור של "תכנית סינגפור" שהציג נפתלי בנט בבחירות, לצד הבטחותיו של איווט – אני לא יעלה מסים במשרד האוצר – ליברמן, אבל בגדול נראה לנו שכולם כבר יודעים שהממשלה המכהנת אלופה בהפרת הבטחות בצורה בוטה, ולכן נסתפק בכך.

גם לא נעסוק ברפורמה המסוכנת המבקשת לקעקע את עולם הכשרות שהוכנסה לתוך חוק ההסדרים כביכול ומדובר ברפורמה כלכלית ולא בניסיון להשפיע על נושאי דת ומדינה, אלא נעקוב רק אחרי הגזירות הכלכליות.

איווט ליברמן, יליד ברית המועצות ובוגר הקומוניזם, הבהיר כי לא מדובר בגזירות אלא בשינוי סדרי חשיבה. כמי שהתחנך על הגישה הסוציאליסטית הקיצונית, הוא סבור כי יצליח לחנך את אזרחי ישראל באמצעות תחיבת ידה הארוכה של המדינה לארנקים הפרטיים של האזרחים.

כך, לדוגמה הוא מסביר את המסים שהטיל על שתיה מתוקה בכך שהדבר מסכן את בריאות השותים ומעמיסה על מערכת הבריאות. המס על חד פעמי? בכלל משיקולים של שמירה על כדור הארץ. ייקור תעריפי החשמל? אנרגיה ירוקה. העלאת הארנונה? פתרון מצוקת הדיור. משקאות אלכוהוליים, כנראה מסכנים את האלקטורט שלו ולכן לא מסכנים את בריאות השותים. מה הנימוק לייקור התחבורה הציבורית? תעזרו לאיווט בבקשה למצוא תירוץ אידיאולוגי נהדר.

כמה זה יעלה לנו? ובכן, בעקבות המס על שתיה מתוקה, כולל משקאות כמו זירו, יעלה את המחיר בין 1.61 עד 2.89 ש"ח לכל ליטר משקה, תלוי בכמות הסוכר. כך, מחיריהם של חלק גדול מבקבוקי השתייה המתוקה יוכפלו – היישר לקופת המדינה.

המס על חד פעמי יביא להכפלה (!) של כל מוצר. מסים אלו, גם על השתיה המתוקה וגם על החד פעמי, יפגע קודם כל בעשירונים התחתונים, אלו שאין להם כסף להניח על השולחן בקבוקים יוקרתיים, ומשתמשים בחד פעמי בשל העובדה שמדובר במשפחות ברוכות ילדים.

מס נוסף, שלא ייכנס ישירות לקופת המדינה אלא לרשויות המקומיות, נמצא בהגדלת שיעור הארנונה בסכום של 15%. שוב, פגיעה רק בשכבות החלשות שכן במקביל, הארנונה לעסקים תופחת משמעותית.

בנוסף, יש מס חדש על "פליטת פחמן", שם נחמד לשמירה על כדור הארץ שלנו, אך בפועל יביא לייקור תעריפי החשמל בסכום נוסף של שלושים אחוז, וזאת אחרי שנים של ירידה במחיריהם בזכות הוצאת הגז מהים על ידי ממשלות נתניהו.

וזה לא הכל. לייקור תעריפי החשמל תהיה השפעה רוחבית שתייקר את כלל המוצרים במשק, שכן מרבית צריכת החשמל בישראל – בתעשייה ובמפעלים, שכמובן יגלגלו את ייקור העלויות שלהם על הצרכן שייאלץ לספוג זאת מכיסו.

שנמשיך? ובכן, אם תיכנסו לערים צפופות כמו תל אביב בשעות העומס, תשלמו 'מס גודש' של 25 ש"ח. הנה, סוף סוף, מס על העשירונים העליונים שיביא לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. אבל לא, רגע, יש גם ייקור בתחבורה הציבורית.

אם עד היום קיבלתם הנחה הנעה בין 25% עד 50% כאשר הטענתם את כרטיס הרב קו שלכם, משרד האוצר של איווט ליברמן מבקש לבטל את ההנחה, ולפגוע שוב בשכבות הכי חלשות, הנאלצות לנסוע בתחב"צ ואין ברשותם רכב פרטי. אם הם בעד תחבורה ציבורית או נגד? לא משנה. העיקר עוד כסף מכיס האזרח לקופת המדינה.

וכמובן, גזירת המעונות הייעודית רק נגד המגזר החרדי, במסגרתו פוגע איווט ליברמן, בחסות נפתלי בנט ויאיר לפיד בילדים קטנים, שלא יזכו לשהות במעונות יום מפוקחים, רק בגלל העובדה שאביהם יושב ולומד תורה.

ואלו רק הגזירות שפורסמו. האם ישנם עוד סעיפים המסתתרים להם בין מאות העמודים שקיבלו השרים לעיונם עם גזירות נוספות על הציבור? מסתבר שכן. כך או אחרת, תכינו את הארנקים. בקרוב הם יצטמקו בחסות ממשלת השינוי. תחושה של סינגפור, לא?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקום לבכות על גזרות ולשלם מס לאבס, כדאי לעשות מחנה מאוחד של כל מפלגות דתיות, ואז לא יצטרך לא לטובתם של מרכז או שמאל. בגלל פירוד בין הדתיים חוגגים עלינו, וחבל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture