Noam Revkin Fenton/FLASH90

בנט: "כואב לי על כל חולה קשה, אבל גם על כל בעל עסק שנסגר"

בנט שמסרב לקרוא בנגיף בשמו - הקורונה, הציג תוכנית להרחבת היכולת של מערכת הבריאות לקבל מספר גבוה יותר של חולי קשה. שר הבריאות ניצן הורוביץ ניסה לצנן את הביקורת על הממשלה ושיבח את בנט: "נותן את הנשמה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במקום להילחם במגפת הקורונה שמשתוללת בישראל, בממשלה עסוקים והרחבת היכולת של מערכת הבריאות לקבל מספר גבוה יותר של חולי קשה. אחר הצהריים הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על תוכנית מדורגת לתגבור בתי החולים:

בהצהרה לתקשורת בעקבות פרסום התוכנית לתגבור כוח האדם בבתי החולים אמר בנט: "יושבים פה מנכ"לי בתי החולים המרכזיים בישראל ואנחנו מוקירים ומציידים אותם במשאבים כדי להילחם במערכה הלא קלה הזאת וגם לחזק אתכם לשנים הבאות".

בנט אמר עוד: "כואב לי על כל חולה קשה, על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא, אבל גם כואב על כל בעל עסק שמאבד את עולמו בגלל שהמשבר מקריס את העסק שלו ועל כל ילד 200 יום בבית והתפוגג מול הזום".

בנט שמסרב לקרוא בנגיף בשמו – הקורונה, מנסה להסביר את העלייה בתחלואה מאז כניסתו לתפקיד כמגפה חדשה, "דלתא", "המרוץ בין הדלתא למבצע החיסונים מחייב אותנו להיערך למצב של גידול במספר החולים המאושפזים בבתי החולים, אנחנו חייבים לאפשר הגדלת יכולת הספיקה של בתי החולים כדי להרוויח זמן עד שמבצע ההתחסנות ייכנס לפעולה ויתחיל לבלום את ההתפרצות ובסוף יקריס את ההתפרצות".

בהתייחסו לשינוי הדרמטי אמר: "אנחנו מעבירים 2.5 מיליארד שקל מיידית לחיזוק מערכת הבריאות בישראל לעכשיו ולהמשך. היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה. אנחנו מוסיפים 770 מיטות, 2,000 תקנים, 3,000 סטודנטים למערכת הבריאות, מחזקים את מערך הגריאטריה במאות עובדים ואלף מיטות. אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל".

בהמשך דיבר שר הבריאות ניצן הורוביץ שבניסיון לצנן את הביקורת על הממשלה, שיבח בתחילת דבריו את בנט: "תודה לראש הממשלה שנותן את הנשמה, אני יכול להעיד שאני רואה אותו כמה פעמים ביום במאבק למען החברה הישראלית בצורה הכי ישירה, וזה הדבר הנכון".

לדבריו, "העלייה בתחלואה מדאיגה מאוד ולכן נקטנו שורה של צעדים ברורים וסדורים להתמודדות עם התפשטות הדלתא – חובת מסכות, תו ירוק, פריסת מערך בדיקות מהירות, אכיפה בנתב"ג ומבצע החיסונים – הכלי היעיל ביותר. יש מספיק חיסונים לכולם, מדינת ישראל תדאג לזה, תשמור על רצף חיסונים. יש צורך גם בהגבלות על התקהלויות מסיביות כדי למנוע אירועי הדבקה המוניים".

על התוכנית לתגבור בתי החולים אמר שר הבריאות: "אנחנו מציגים היום תוכנית כוללת לחיזוק ולתגבור היכולות של מערכת הבריאות להתמודד עם עליית התחלואה, אנחנו מוסיפים 2,000 תקנים לרופאים ואחיות, מרחיבים את יכולות המחלקות הגריאטריות והאשפוז הביתי. הקורונה לא תיעלם מחיינו בקרוב, ולכן אנחנו עושים כאן צעדים שישרתו אותנו לאורך זמן. מערכת בריאות ציבורית חזקה תהיה ערוכה לכל תרחיש".

מסמך דרמטי: הממשלה נערכת תוך חודש ל-2,400 חולים במצב קשה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם לבנט כואב הלב על בעלי עסקים שיעזור להם! יש תקציב של 55 מליארד לערבים אז בבקשה תמצא תקציב לעזור לבעלי העסקים, איך אתה משווה בין אובדן חיים לאובדן פרנסה? איבדת את הצפון לחלוטין! ערך החיים הוא ערך ראשוני ועליון, מה היית אומר לו חלילה אתה או אחד מאהוביך היה נופל במגפה כי צריך להציל את בעלי העסקים? תתביש!

איך אפשר להשוות בין אובדן חיים לאובדן פרנסה? זאת פשיעה / אולי גרימת מוות ברשלנות בוודאי לא התייחסות יהודית וישראלית לערך החיים שהוא ערך עליון בעם ישראל! בושה וכלימה !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture