Roni Ofer/Flash90

נפתלי בנט קורא להמשיך ולהתחסן: "הסגר הוא קו ההגנה האחרון"

"אני אומר באופן ברור: אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים - נוכל להתגבר על הדלתא. זה בהישג יד", אומר בנט, שממשיך לקרוא כך לנגיף הקורונה • "הסגר הוא קו ההגנה האחרון, רק כאשר כל האפשרויות האחרות מוצו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בו קרא לציבור להמשיך ולהתחסן בהיקפים גדולים נגד הקורונה, אותה הוא מכנה "דלתא", והוסיף כי הסגר יהיה המוצא האחרון.

לדברי בנט, "אם נמשיך עם הסגרים – לא יהיה כסף לטילי כיפת ברזל או לנגמ"שים. סגר יהרוס את עתיד המדינה. אני רוצה לפוגג את חדשות הפייק – החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה. הם גם בטוחים, אבל בעיקר – הם עובדים".

"אנו מתמודדים עם גל עולמי של זן הדלתא של נגיף הקורונה, שצבע כבר את מרבית מדינות העולם באדום וממשלות בכל רחבי העולם מתרוצצות איך להתמודד עם המוטציה שיצרה מצב חדש. אנחנו במדינת ישראל החלוצים בחיסונים השלישיים. לפני שעה קלה ארה"ב הודיעה שלקראת סוף ספטמבר היא תעמיד לרשות אזרחיה את החיסונים השלישיים ועוד מדינות יבואו בעקבותיה".

"ההחלטה לא הייתה פשוטה עבורנו, אבל ידענו שזו הדרך הנכונה להילחם בקורונה. לכן אני אומר באופן ברור: אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים – נוכל להתגבר על הדלתא. זה בהישג יד".

בנט המשיך כי "ממשלת ישראל פועלת על-פי אסטרטגיה ברורה ותוכנית סדורה. מטרת התוכנית פשוטה: לשמור על הבריאות שלכם ולשמור על הפרנסה שלכם. אלה שני היעדים".

"נעשה הכול כדי שתוכלו לפרנס את המשפחות שלכן בכבוד, כדי שהילדים שלכם לא ייאלצו ללמוד 200 ימים בשנה מול זום, כמו שהיה בשנה שעברה. הסגרים עלו לנו 200 מיליארד שקלים. לכן בחרנו בדרך הקשה של לבצע עשרות פעולות שאולי יאפשרו לנו להימנע מסגר".

בנט הוסיף, "הסגר הוא קו ההגנה האחרון – רק כאשר כל האפשרויות האחרות מוצו. הסגרים עלו לנו 200 מיליארד שקלים – שהתאדו. כולנו נצטרך להחזיר את החוב הזה. כל משפחה בישראל נכנסה לחוב של 105 אלף שקלים – וזה חיי אדם".

ראש הממשלה הוסיף, "מתוך 105 נפטרי קורונה – 103 לא השלימו החיסונים הנדרשים. זה לא מקום לשתי דעות. אני לא מכיל את הדעות האחרות. יש פה מדע ועובדות שהחיסונים מצילים חיים. יש הרבה חיסונים שצריך לחדש מעת לעת. זה כמו שצריך להטעין סוללה של אייפון: צריך להטעין מחדש את הגוף. החיסון השלישי מגן עלינו ומעניק לנו הגנה יותר טובה מאשר בסוף החיסון השני".

בנט המשיך ואמר: "מעל מיליון ישראלים התחסנו בחיסון השלישי – זו הצלחה גדולה מול הרבה ספקנות, אבל הרבה עוד לא עשו את זה. אני קורא למי שלא השלים החיסון השלישי – לגשת מיד. הם האנשים שנמצאים בסכנת חיים מיידית. מי שחולה קורונה פולט הרבה נגיפים קטנים וזה יותר מסוכן בגלל קצב ההתרבות. המדינה היא לא בייביסיטר, אל תחכו שמישהו ייקח אתכם להתחסן".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בנט סירב להיענות לקריאתו של נתניהו, התעכב 6 שבועות ובזבז זמן יקר בהבאת החיסון השלישי שנתניהו הזמין מראש לישראל. נתניהו אמר שלא צריך לחכות לארה"ב וקרא להביא את החיסון השלישי כשהיו חולים בודדים ובנט נזכר להביא את החיסון כשהיו כבר כ-2200 חולים. העיכוב והכישלון של בנט עלה במאות חיי אדם ובעשרות אלפי חולים. בנט – אפס בקורונה, אפס במנהיגות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture