טיוטה אוטומטית

Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות: בני 30 ומעלה יוכלו החל מהיום לקבל חיסון שלישי

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון. פרופ' וקסמן: "יש כבר סימנים חיוביים ראשונים של ירידה"

משרד הבריאות הודיע הצהריים (שלישי) כי מבצע חיסון במנה שלישית ממשיך להתרחב לאוכלוסיות נוספות והחל מהיום יחוסנו במנה שלישית גם בני 30 ומעלה. במשרד הודיעו כי כבר כעת ניתן לתאם תור לחיסון לבני 30 ומעלה ולשם כך יש לפנות לקופות החולים.

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון. כזכור, בישיבה האחרונה הומלץ להרחיב בצורה מדורגת את מעגל המתחסנים לקבוצות צעירות מבני 40.

לפי נתוני המשרד, אתמול קיבלו כ-92 אלף ישראלים את מנת החיסון השלישית ועוד כ-10,000 את המנה הראשונה. עוד עולה מהנתונים כי שיעור ההתחסנות במנת הבוסטר בקרב בני 40 עד 49 הוא 14.6%, אצל בני 50 עד 59 השיעור הגיע ל-39%. מבני 60 עד 69 – 60.9% התחסנו במנה השלישית, ומבני 70 עד 79 – 76.6% התחסנו. בסך הכול קיבלו 1,575,898 ישראלים את מנת החיסון השלישית.

פרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן, שעמד בראש הצוות שייעץ למל"ל בנושא הקורונה, אמר היום בשיחה עם 'ווינט': "אני מאוד אופטימי בקשר לחיסון השלישי. יש כבר סימנים חיוביים ראשונים של ירידה בקצב התפשטות המגפה. זמן ההכפלה של המאומתים עלה מעשרה ימים לכ-15, וזה במידה רבה בזכות שינוי ההתנהגות של הציבור כתוצאה מהתו הירוק והתו הסגול. אנחנו גם רואים ירידה משמעותית במספר המאומתים שמגיעים למצב קשה, וזה בעיקר בזכות החיסון השלישי שמתברר כמאוד יעיל: הוא מקטין את סיכוי ההדבקה פי שמונה בערך, ובצורה דומה כנראה גם את הסיכוי להגיע למצב קשה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו