התוכנית הסודית של מפלגות מרכז שמאלה

הציבור החרדי כנראה עדיין לא מפנים. מפלגות חרדיות חלשות יש לזה משמעות אחת, פגיעה ביחסי דת ומדינה שזה אומר פגיעה בעולם התורה, רפורמות בגיור ופגיעה ישירה גם בנושא הקצבאות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

אני רוצה לשתף את הקוראים בדיון שנערך באחד מימי החנוכה תשע"ג בעיר בני ברק. בסלון המשפחה בה התארחתי ישבו בני משפחה מורחבת אני הייתי יוצא הדופן שם, הוזמנתי כחבר ידיד המשפחה. ישבו שם בני ישיבה ואברכי כולל לצד 'חרדים עובדים' וגם כאלו המשרתים בצה"ל, המחנה המשותף לכולם הוא קשר הדם בין בני המשפחה לאחר דיבורים על הא ודא עברו לדבר פוליטיקה נשמעו שם דעות שונות ומגוונות. אולם קבוצה מסוימת דיברה על הצבעה למפלגות שאינם חרדיות.

קרא עוד:

[postim]

האמת שלא הייתי מופתע, אין זו הפעם היחידה שאני שומע דעות מסוג זה חתך הגילאים המאפיין אותם הוא בני העשרים 18-25. שם בקבוצת המיקוד הזאת תפיסת העולם שונה. פעולות כמו 'תג מחיר' מתקבלות בהבנה הסברים כמו חילול ה', נענים תחת: 'לעשות נקמה בגויים' לא שמעת?!

קבוצת מיקוד זו מדברת אמוציונאלית ולא רציונאלית. היא סבורה כי יש לעשות כל השנה מבצע של 'תג מחיר'. בתקנון החברה שלהם יש כפל מבצעים ואין הנחות. קבוצה זאת לא תתמוך במפלגות החרדיות הם נעים מליברמן ועד בנט. הם יותר לאומנים מבנט וליברמן גם יחד. עתידו של הציבור החרדי לא מדבר אליהם. מדובר בסכנה של ממש.

ויש גם את קבוצת האדישים, אלו שלא בטוח שבכלל ילכו לקלפי עזוב "זה ביטול תורה" אומרים במשיכת כתף. "הרי מה שהיה הוא שיהיה". זה לא שיש להם חלילה משהו נגד המפלגות החרדיות הם פשוט אדישים די נמאס להם וזהו 'עזוב אותי במנוחה' הם אומרים.

אלא שהאדישים כמו הלאומנים לא יודעים מה באמת מתרחש מאחורי הקלעים. בערש"ק קיבלתי טלפון מעניין על הקו היה מכר שלי. איש אמין המערב ומערבב בתחום הפוליטי כבר מספר שנים. מקורב לחוגי מרכז שמאל והיה לו יד ורגל בהקמת מפלגות ושיתופי פעולה בצד מרכז- שמאל של המפה הפוליטית. האיש סיפר לי את הדבר הבא:" תראה הוגי דעות אנשי רוח ואקדמיה וגם פוליטיקאים בדימוס ובהווה רואים בדאגה את הסקרים ימין מחוזק מול מרכז שמאל שבור ומפולג" אומר המכר." הוחלט לגבש הסכם בין מפלגות מרכז- שמאל הסכם לא כתוב אבל איזו שהיא הבנה. בין המפלגות השונות כניסה לממשלת נתניהו ללא חרדים ". אומר המכר.

"נתניהו נאמן לנאום בר אילן זו בהחלט הצהרה עם כיוון נכון נתניהו עושה צעדים גדולים להתקרב למרכז. גם ליברמן מדבר על חילופי שטחים. המלחמה האחרונה אותה ניהלו השלושה נוהלה בצורה שקולה." אלא, מסביר המכר: "זה שמדובר בניצחון ברור לימין אין חולק. השאלה כרגע איך ממזערים נזקים". ומוסיף לספר: "לאחד את יחימוביץ עם גילאון לרשימה אחת זה חסר סיכוי ליבני ושלי זה גם לא הולך במחנה שלנו עדיין לא מבנים את המצב שם עדיין עסוקים במלחמת אגו. אנחנו שעומדים מהצד שומעים את המתמודדים השונים מספרים על החלפת נתניהו וצוחקים. אלא שכאן נכנסו לתמונה מספר אנשים אחראים מבוגרים כאלו שבאמת טובת המדינה גדולה מטובתם האישית והם ישבו ומצאו מספר נושאים שהם משותפים לכולם " ומה הם? " החרדים, שוויון בנטל, הרבנות הראשית, קצבאות, שינוי שיטת הממשל". שמעתי אותו בקשב קיבלתי ממנו בחום ובאדיבות את המידע הודיתי לו על שטרח לשתף אותי ובדקתי את הסיפור. לאחר שבדקתי מצאתי שיש דברים בגו ולא מפגש אחד אלא מספר שיחות טלפון קיימו אותם אנשים שאת שמם אני מנוע מלפרסם.

דברים ברוח זו קיבל הציבור החרדי בסוף השבוע היה זה אלקין שצוטט שיעדיף ממשלה ללא חרדים. הבוקר עם כתיבת שורות אלו ח"כ פאינה קירשנבאום בכותרת בעיתון מקור ראשון: "נעדיף קואליציה עם מפלגות שמאל מרכז מאשר עם החרדים" ולא מדובר בחברת כנסת זניחה כי אם במנכלי"ת 'ישראל ביתנו'.

די במסרים אלו בכדי להבין לאן הרוח נושבת. הציבור החרדי כנראה עדיין לא מפנים. מפלגות חרדיות חלשות יש לזה משמעות אחת, פגיעה ביחסי דת ומדינה שזה אומר פגיעה בעולם התורה, רפורמות בגיור ופגיעה ישירה גם בנושא הקצבאות.

אלקין, חוטבלי, פייגלין, אדלשטיין, וגילה גמליאל לא ישמרו על האינטרסים הדתיים. לחוטבלי ניסיון עשיר בקיטוב ושנאה כלפי המגזר החרדי תשאלו את אנשי בית שמש כאשר החליטה חוטבלי לעשות על גבם של תושבי בית שמש קמפיין קטן להדרת נשים. פתרון היא לא הביאה לתושבי העיר אבל קופון קטן גזרה על חשבונם.

אלקין שלח לנו תזכורות בסוף השבוע מה הוא בדיוק חושב על מפלגות חרדיות ומה דעתו על שיתוף פעולה בעתיד.

האם אלו יהיו שומרי הדת בכנסת ה-19? נקודה למחשבה.

כיפה אדומה

אחת המפלגות שצוברות תאוצה היא מפלגתו של נפתלי בנט 'הבית היהודי' אם נשפוט על פי הסקרים השונים היא בתהליכי צמיחה תוך שהיא מכרסמת מהליכוד ביתנו. אולם מה מסתתר מאחורי הכיפה הסרוגה שקופה של הבית היהודי.

בנט נוקט באסטרטגיה מעניינת הוא מצטייר כציוני השפוי במדינה הקטנה, הוא הגואל שקם לישראל. עד כמה באמת אנשים מכירים את דעותיו? האם קהל המצביעים שלו יודע מה דעתו בנושאי גיוס בני ישיבות? האם ידועה לכם מהי עמדתו בנושא הרבנות הראשית לישראל? הציבור הולך שבי אחריו. אז לכם קוראים נכבדים לקטתי מספר קטעים מתוך המצע של בנט יקרא הציבור וישפוט לא נגענו.

על יחסי דת ומדינה :"יש להימנע מחקיקה דתית ומחקיקה חילונית כופה" … על הקצבות למוסדות הציונות הדתית:" חיזוק מוסדות החינוך של הציונות הדתית, השוואת תקציבם למוסדות ש"ס"…. על גיוס בני ישיבות :"… נהנים מפטור בלתי מוצדק משירות. אנו נפעל לשילוב החרדים במעגל העבודה והשירות"… ועל הרבנות הראשית לישראל :" לשם כך יש לשדרג את מעמד רבני הציונות הדתית "

אולי עכשיו הציבור יזהר מהכיפה האדומה אותה מבקש לעשות לנו נפתלי בנט.

הכותב הינו הפרשן הפוליטי של עיתון 'יום ליום' מתוך הטור 'הצעה לסדר' הרואה אור בעיתון 'יום ליום'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי שהרבה מהציבור החרדי יפסיקו ללכת לבחירות וכך יחלש המעמד של החרדילונים השקרנים האלה ולא יכנסו לקואליציה ויפחית משמעותית את החילול השם ויפגע החוב קדוש הדמיוני ובמהרה יבוא הגואל אמן

נפתלי בנט – חילוני עם כיפה!

המגיב צודק!
הלוואי שהרבה מהציבור החרדי יפסיקו ללכת לבחירות וכך יחלש המעמד של החרדילונים השקרנים האלה ולא יכנסו לקואליציה ויפחית משמעותית את החילול השם ויפגע החוב קדוש הדמיוני ובמהרה יבוא הגואל אמן

שהשם יעזור שלא יעברו את אחוז החסימה ואפילו ל,ע זה לא נראה באופק אבל אין מעצור ביד ד להושע ולא יעברו את החסימה אמן

הזוי לחלוטין – תקראו שוב מה שכתוב בסוף המאמר – הכותב מציג את המצע של בנט כשלילי מבלי שהוא טורח להסביר, אבל מה בעצם כתוב שם?
מישהו בציבור החרדי בכלל חושב שצריך לחוקק חוקים דתיים בכפיה? ברור לכולם שזו לא הדרך.
השוואת תקציבי הציונות הדתית לאלה של ש"ס – זה לא דבר הגיוני ומתבקש? הוא לא אומר יותר מש"ס אלא אותו דבר. מה, איבדנו כל טיפת הגינות מרוב הסקטוריאליות שלנו?
כנ"ל בנוגע לשדרוג מעמד רבני הציונות הדתית – זה לא מגיע להם לייצג את עצמם ברבנות? במיוחד שהציבור שלהם הרבה יותר משתמש בשירותי הרבנות לעומת החרדים.
ובנוגע לגיוס בני ישיבות – בנט חוזר ואומר באובססיביות כמעט שאסור לעשות זאת בכפיה אלא בשיתוף פעולה ובהדרגה. וכולנו יודעים ששותפים לדעתו הרבה מאוד חרדים ואפילו רבנים שלא מעיזים להתבטא.
הקיצר, די בטוח שאצביע לו, ואם יש למישהו טענות נגדו אז תהיו עניינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture