Avshalom Sassoni/Flash90

רופאים בכירים בהתרעה חמורה: "הצוותים הרפואיים קורסים – וחולים משלמים בחייהם"

רופאים בפוסט-טראומה, מטפלים בלתי מיומנים ותחושה של "טיפול בפיגוע המוני" • היקף המאושפזים הגבוה מביא לפגיעה באיכות הטיפול - וחלקם נאלצים לשלם את המחיר הקשה ביותר • מבקר ביה"ח וולפסון: "עלולים להגיע לאי-ספיקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אף שמרבית מנהלי בתי החולים בארץ שומרים על דממה בקשר לאיכות הטיפול בחולי הקורונה, הולכות ומתגברות אזהרות חמורות והתראות קשות של רופאים בכירים בבתי החולים הציבוריים בישראל שאיכות הטיפול בחולים קשה מידרדרת – כך חושף היום (חמישי) פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק.

על פי רופאים בכירים, רמת הטיפול בחולי קורונה הולכת ויורדת, עד כדי כך שבחלק מבתי החולים המצב הוא כבר של אי־ספיקה קשה לנוכח שחיקת הצוותים הרפואיים, שלא מצליחים לתת טיפול רפואי הולם לחולי קורונה.

על פי נתוני משרד הבריאות, מאושפזים בבתי החולים בארץ כ־700 חולי קורונה קשה, מתוכם 211 במצב קריטי ו־145 מונשמים, וזאת כאשר השבוע התריע מבקר המדינה בדו"ח על הקורונה כי קיים מחסור בכוח אדם רפואי וסיעודי מומחה ומיומן בטיפול נמרץ ובהנשמה, וכי חסרות בישראל מיטות טיפול נמרץ רבות מאוד.

מנהל מחלקה באחד מבתי החולים הממשלתיים הגדולים בארץ אמר כי: "יש אחיות ורופאים לא מיומנים שלא יודעים לטפל בחולים קשה, ולחלקם אין בכלל מושג מה לעשות בלילה עם החולים, ועל זה משלמים חולים בחייהם וגם הרופאים נשחקים מאוד. חלק מהצוותים בחלק לא מסוגלים להתמודד עם המצבים הקשים, ולא יודעים להתמודד עם חולים מונשמים. זו גם סכנת נפשות לחולים, וגם הרופאים יוצאים מהתורנויות שבורים ומרוסקים לגמרי".

לדברי מנהל המחלקה, "השבוע רופא סיפר לי שהוא נכנס בלילה לקיפאון בזמן התורנות, כשראה איך הצוות הרופאים והאחיות לא יודע לטפל בחולים. יש רופאים שנשארו בפוסט־טראומה כי התמודדו עם מוות של חולים רבים באותו לילה. באחד הלילות היו כמעט עשרה חולים שנפטרו, והדבר נשאר אצלם כמו טראומה במלחמה עקובה מדם. העומס במחלקות הקורונה הוא עצום, וכשהנהלות בתי החולים מציבות רופאים ואחיות שלא יודעים לטפל בחולים קשה, המשמעות היא קטסטרופלית. כל זה קורה כשהציבור בכלל לא יודע על זה ומנהלי בתי החולים משדרים עסקים כרגיל וש'הכל בסדר'".

ד"ר עמי נויברגר, מנהל מחלקת קורונה (כתר) בביה"ח הממשלתי רמב"ם בחיפה, אמר: "ברור שבגלל אשפוז חולי הקורונה יש עכשיו פחות מיטות במחלקות פנימיות וממהרים לעיתים לשחרר מטופלים הביתה. זו סיטואציה של מיני פיגוע המוני. אצלנו בינתיים הטיפול הוא סביר ויש מספיק צוותים מיומנים, אבל יש עכשיו בתי חולים שבהם יש רופא אחד שמופקד על חולים קשה ומונשמים, ואז ברור שהיחס הזה לא סביר וחולים נפגעים".

פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי ויועץ קורונה לרשויות מוניציפליות, אמר כי "כאשר יש כ־700 חולי קורונה קשים המאושפזים בבתי החולים, הצוותים הרפואיים שחוקים לחלוטין ובחלק מבתי החולים הם נאלצים לשבץ, בעיקר בלילות, רופאים מתמחים חסרי ניסיון לטפל בחולים קשים, וזה מסכן אף יותר את חיי החולים ויוצר בעיה טיפולית קשה".

אתמול גם פנה מבקר הפנים של ביה"ח הממשלתי וולפסון בחולון, אסף גנץ, למנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל, והתריע כי בית החולים נמצא על סף אי־ספיקה בטיפול בחולי הקורונה.

בפנייה יוצאת הדופן כתב המבקר כי "במהלך השנה האחרונה נמסרו להנהלת בית החולים ולמשרד הבריאות דיווחים של רופאים על תפקוד מחלקות הקורונה על רקע עומס העבודה. כתוצאה מכך התעוררו שאלות לגבי איכות הטיפול הניתן במחלקות הקורונה. בגל השני של הקורונה נמסרו דיווחים חריגים לגבי ההתנהלות במחלקות הקורונה כאשר היו מאושפזים כ־60 חולי קורונה, והחשש הוא כי באותה תקופה בית החולים כבר היה מצוי בפועל במצב של אי־ספיקה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדיווחי הרופאים, שלמיטב ידיעתי טרם נבדקו".

המבקר המשיך במכתבו כי "כיום, בזמן הגל הרביעי של הקורונה, מספר המאושפזים במחלקות הקורונה גבוה מאוד, ובמועדים מסוימים מספר חולי הקורונה בבית החולים הגיע ל־80 חולי קורונה ואף יותר מכך. בנסיבות אלה מוצע כי ייקבע קריטריון למצב של אי־ספיקה, שיאפשר היערכות והתמודדות מתאימה". המכתב נשלח גם להנהלת חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות ולציפי הלמן, מנהלת האגף לביקורת פנים במשרד הבריאות.

מבית החולים וולפסון נמסר: "חד משמעית לא הגענו לאי ספיקה ואנחנו רחוקים מכך. כל מי שמקצועי ומעורה בנושא יכול להעיד על כך. הצוותים נותנים מהיום הראשון של המגפה את הטיפול המצויין והמתקדם ביותר, כולל טיפול באקמו, וחולים מועברים אלינו מבתי חולים אחרים לקבלת הטיפול. בנוסף לעמידה בחזית המלחמה על חיי המטופלים עם קורונה, אנחנו ממשיכים בפעילות שיגרה של אבחונים, ניתוחים והצלת חיים".

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד וחטיבת בתי החולים הממשלתיים עוקבים מקרוב לאורך כל משבר הקורונה אחר התפוסות במרכזים הרפואיים הממשלתיים. איננו מתרשמים שהמרכז הרפואי וולפסון נמצא באי ספיקה והוא ממשיך לתת טיפול רפואי איכותי ומסור למטופליו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אי ספיקה בטיפול בחולי קורונה זה לא אי ספיקה בטיפול בכל המאושפזים. הפיתרון פשוט: תגברו את צוותי הקורונה; אני בטוח שבמחלקות אחרות עמוסות הרבה פחות, יש לא מכט מועמדים לתגבור. אם הרזניק הזה רוצה סגר, אני מציע שהוא יוציא את עצמו לחל"ת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture