Flash90

אסירים הציתו תאי מאסר בכלא קציעות ורעידת אדמה במקסיקו • סיכום חדשות החג

רעידת אדמה בעוצמה 7 הורגשה במקסיקו. מערכות ההתרעה של ארצות הברית הזהירו מצונאמי שעלול להגיע בעקבות הרעידה. במהלך החג פרצו עימותים במספר בתי כלא כאות הזדהות עם האסירים הביטחוניים שנמלטו בערב החג

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיכום חדשות החג באדיבות: 'חדשות 0404'

כוחות צה"ל סורקים כל העת בחיפושים אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ביום שני. מדובר צה"ל נמסר כי בחיפושים משתתפים שני גדודים, שש פלוגות, שני צוותי איסוף וכמה צוותים מיוחדים. לצד המאמץ המודיעיני והמבצעי בשטח, החקירה מנוהלת במשטרה תחת צו איסור פרסום שהוצא בבימ״ש.

עשרות מחבלים מכלא עופר המזוהים עם הג'יהאד האסלמי נלקחו לתאי ענישה לאחר שהביעו התנגדות לפיזורם – משב"ס נמסר: "על פי הנחייתה המבצעית של נציבת בתי הסוהר החל תהליך ניוד ופיזור של כל אסירי הג'יהאד האסלמי בין בתי הסוהר הביטחוניים השונים. עד כה נוידו כ-170 אסירים ועד לסוף השבוע צפוי להסתיים ניודם של יותר מ-400. לאחר שמספר אסירים בכלא עופר הביעו התנגדות למעבר, הם נלקחו לתאי ענישה ויישפטו בדין משמעתי".

אסיר מכלא גלבוע שפך מים רותחים על פניו של סוהר במהלך העברת האסירים הביטחוניים לבתי כלא אחרים לאחר המלטות ששת המחבלים. הסוהר לא נפגע והאסיר הועבר לבידוד.

ארגון הטרור חמאס מאיים בעקבות הסנקציות נגד אסירים ביטחוניים לאחר בריחת ששת המחבלים. "אנחנו מזהירים את ישראל מפני המשך צעדי הנקמה שפוגעים בזכויות האסירים. ישראל נושאת באחריות המלאה על התוצאות של מדיניות מסוכנת זו. לא נשתוק על הפגיעה בזכויות שלהם – האסירים לא יישארו לבד במערכה".

כוחות מיחידת מצדה, כוחות צה"ל ויחידות מיוחדות הוזעקו לכלא קציעות שבנגב בעקבות התפרעויות מחבלים, אשר במהלכן הציתו 7 תאים באגף הג'יהאד האסלאמי. המחבלים פתחו בהתפרעויות בעקבות המלטות ששת המחבלים מכלא גלבוע. אסירים ביטחוניים הציתו תאים גם בכלא רמון במהלך התפרעויות במקום. משב"ס נמסר כי שריפה פרצה בשני תאים באגפים שונים בכלא, אך הושגה שליטה על האש.

מטוסי קרב תקפו אתר לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, וכן מתחם צבאי בחאן יונס בו ממוקם מפעל בטון, המשמש לבניית מנהרות טרור. המתחם ממוקם במרחב אזרחי בסמוך לאתרי תרבות, מסגדים ומתקן מים. עדות נוספת לכך שחמאס ממקם במכוון את נכסיו בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ארצנו.

גבר כבן 50 טבע למוות בחוף בחוף המרפסת (סטלה ביץ') בדרך בן גוריון בבת ים. חובשי מד"א אחמד אבו סייף ודורון סלימי סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו את המצילים מבצעים פעולות החייאה בגבר שנמשה מחוסר הכרה מהמים. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

גבר כבן 30 טבע למוות בחוף מכמורת. הפרמדיקים של מד"א רפי שבע ובן כוכבי, סיפרו: "כשהגענו לחוף הייתה המולה רבה. האזרחים שהיו בחוף סיפרו לנו שהם חילצו מהמים שלושה טובעים שנסחפו לעומק. גבר כבן 30 שכב על קו המים כשהוא מחוסר הכרה וטובע נוסף היה בהכרה מעורפלת. מיד התחלנו בטיפול רפואי בטובע שהיה מחוסר הכרה ולאחר פעולות החייאה ממושכות נקבע מותו בשטח. הטובע השני טופל בתרופות וחמצן ופונה לבי"ח כשמצבו קשה. הטובע השלישי שחולץ מהים נבדק במקום ולא נזקק לפינוי לבית החולים".

חל מהערב, צאת ראש השנה, משלחת מגן דוד אדום מפעילה באוקראינה את מערך הבדיקות המהירות (מולקולריות) – לעשרות אלפי הישראלים אשר הגיעו לתפילות ראש השנה באומן. המשלחת, המונה למעלה ממאה חובשים ופראמדיקים, יצאה לבקשת משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד החוץ ופועלת בשיתוף פעולה עם הצלב האדום האוקראיני ושגרירות ישראל במקום על מנת לאפשר לישראלים לחזור לארץ בבטחה.

משרד החוץ של סין הודיע כי המדינה תקיים קשרים דיפלומטיים עם משטר הטליבאן. סין מכבדת את הריבונות והעצמאות של אפגניסטן – כך נמסר. במקביל טליבאן חשף את הרכב ממשלתו החדשה באפגניסטן, בראשות הממשלה יעמוד מולא חסן אחונד.

רעידת אדמה בעוצמה 7 הורגשה במקסיקו. מערכות ההתרעה של ארצות הברית הזהירו מצונאמי שעלול להגיע בעקבות הרעידה. ילד בן 11 פונה במצב קשה לאחר שהוכש על ידי נחש במושב במועצה אזורית מטה יהודה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture