Olivier Fitoussi/FLASH90

הבחור שנפצע בפיגוע: "המחבל תפס אותי בחליפה והמשיך לנסות לדקור"

ישראל מאיר נבון שנפצע בתקרית עם המחבל בפיגוע בירושלים תאר את שעבר עליו בזמן התקיפה: "המטרה שלו הייתה לדקור ולדקור, כמה שיותר" • לוחמת מג"ב שהייתה בזירה ונטרלה את המחבל: "האזרח הדף את המחבל, וביצעתי את הירי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל מאיר נבון בן ה־20 מאושפז בבית החולים במצב בינוני לאחר שנאבק אתמול (שני) באומץ עם במחבל שנכנס לחנות 'ליאור עדיקה' בתחנה המרכזית בירושלים עם סכין שלופה.

המחבל, ערבי שוהה בלתי חוקי בן 17, רדף אחרי נבון ותפס בבגדיו, ולאחר שהדף אותו ירו שוטרות מג"ב במחבל ונטרלו אותו. מאיר נבון שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm וסיפר על שאירע ממבט ראשון: "קיבלתי דקירה אחת עמוקה, אחת קצת פחות, ועכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב ברוך השם".

"אני עדיין בבית החולים, אבל כנראה אשתחרר היום. אני וחבר קפצנו שנייה לחנות באזור התחנה המרכזית, עמדנו בקופה, נכנס המחבל ושאל את המוכרת אם יש שתייה, לחברי זה היה נראה קצת מוזר, ותוך כדי הוא הוציא סכין ודקר אותו 4־5 דקירות".

הוא שיתף ברגעי האימה: "המחבל הספיק לתת לי דקירה עד שהבנתי שזה פיגוע והתחלתי להימלט. הוא תפס לי את החליפה ודקר אותי, אך הדקירות לא עברו לגוף שלי. הוא ניסה גם לדקור בצוואר ולא הצליח, ותפסתי לו את היד. הקדוש ברוך הוא נתן לי כוח וביטחון, החזקתי אותו בצוואר והפלתי אותו לרצפה, נפלנו יחד. תוך כדי הגיעו כוחות הביטחון והמשטרה והשתחררתי מאחיזתו. זה היה ממש נס".

בהמשך, סיפר נבון על הסתערותו האמיצה על המחבל: "ירו בו כמה כדורים בשנייה שקמתי ממנו, נאבקתי בו כשהוא אוחז בסכין. היה רגע שפתאום קיבלתי אומץ משמיים, הגיעו לי כוחות ביטחון וגבורה, אני לא מכיר את עצמי כאחד שיקבל כזה ביטחון פתאום. הוא רק רצה כמה שיותר לדקור".

"תוך שניות אחדות השוטרות הגיעו, וכנראה בגלל שהמחבל הורתע מהן הצלחתי להשתחרר. רציתי שהמצב ייגמר אחרת, אך כנראה שהקב"ה רצה שהמחבל ימשיך לחיות, הרגשתי שהוא פשוט מסומם".

ש', שוטרת בצוות הסיור של מג"ב שנטרלה את המחבל, הביאה בראיון ל103 פרטים נוספים על התקרית: "הפיגוע עצמו היה בחנות 'ליאור עדיקה' בתחנה המרכזית שברחוב יפו, הגענו לשם עם הרכב כדי לבצע החלפת משמרות בערך בשעה 15:00, הייתי הנהגת ברכב עם עוד שמונה שוטרות שהיו איתי. עצרנו במקרה את הרכב בסמוך לחנות, ראינו את ההמון יוצא ממנה בצעקות. הבנו ישר שמדובר בפיגוע ובאירוע חריג".

"כולנו שלפנו אקדחים", הוסיפה והדגישה: "נכנסתי מכניסה הצדדית כדי לאגף את השוטרות, זיהיתי מחבל נאבק עם אזרח דתי וראיתי את הסכין ביד של המחבל. המחבל היה ממש שני מטרים מאיתנו. בהתחלה צעקנו לו לעצור והוא לא הקשיב, הירי ההרתעתי לא הרתיע אותו, צעקתי לאזרח להדוף אותו ממנו כדי שלא ייפגע, הוא שמע לי ודחף אותו, ואז ביצעתי את הירי".

"כל השוטרות באירוע הפעילו שיקול דעת, ידענו שזה ירי מורכב במקום סגור, במיוחד שמעורב פה אדם חף מפשע. בתחילה היו שתי יריות של שוטרות אחרות באירוע אך המחבל לא הפסיק, ואז ארבע יריות שלי. זו פעם ראשונה של כולן באירוע כזה, ופעלנו בנחישות ממש כמו בתרגילים, זה היה ממש דומה לתרגילים. ביום יום אנו מאבטחות את התחנה המרכזית, שהיא לכשעצמה אזור מאוד מורכב, וכל יום אנו מתרגלים אירועים מהסוג הזה. קיבלנו הרבה הערכה מצד הלוחמים והפיקוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין ששרשרת הפיקוד לא הזהירו את השוטרות שלא לירות ב"לוחמי החופש", בפרט כשהם תוקפים חרדים, ליברמן מבואס…

ממש ממש חבל שהשוטרת ירתה. אחרי שהיא ביקשה מהמחבל לעצור והוא לא הסכים, היא היתה צריכה לנסות לשוחח איתו ולהבין את מה שעובר עליו. וגם אם זה לא הי' עוזר הי' צריך להביא פסיכולוג ממחלקת הרווחה, לנסות להגיע לפשרה ולא לירות, מה זה הזילות הנוראה הזאת בחיי אדם?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture