Olivier Fitoussi/Flash90

הפרופ' שמייעץ ל-FDA: "ישראלים צריכים להתחסן במנה שלישית נגד הקורונה"

פרופ' עופר לוי מבוסטון אמר כי "יש הרבה נתונים שמראים לנו שמנה שלישית תעזור ושהיא בטיחותית. אבל לדעתנו, לדעת הוועדה, אנחנו רצינו לראות יותר נתונים בקשר לנוער לפני שאנחנו מצביעים בעד מנה שלישית עבורם"

פרופ' עופר לוי מבוסטון, חבר הוועדה המייעצת ל-FDA התייחס הערב להחלטה הדרמטית שלא לאשר חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה רק לבני 65 ומעלה ואמר כי "עברנו על הרבה נתונים, הרבה מסמכים", הוא סיפר. "עשינו עבודה מסובכת אתמול אבל לדעתי זה יצא בצורה נכונה".

בריאיון ל'חדשות 12' אמר הפרופ', "יש הרבה נתונים שמראים לנו שמנה שלישית תעזור ושהיא בטיחותית. אבל לדעתנו, לדעת הוועדה, אנחנו רצינו לראות יותר נתונים בקשר לנוער לפני שאנחנו מצביעים בעד מנה שלישית עבורם. אז בסוף ההחלטה של הוועדה זה לאנשים מגיל 65 ומעלה".

לוי התייחס לנתונים שהוצגו על ידי חברת 'פייזר' ואמר כי "הם הציגו נתונים בקשר לזה, אבל גם כן כמובן הצוות מישראל עשה עבודה מדהימה והציגו נתונים מאוד חשובים מארץ ישראל שגם עזרו".

הפרופ' נשאל מה דעתו לגבי החיסון השלישי ואמר כי "בהחלט צריכים להתחסן, בהחלט. עדיין יש קורונה ועדיין כל יום אנשים לצערנו מתים מזה ואין ספק שהחיסון מגן בצורה חזקה נגד התוצאות הכי חמורות של הקורונה. אז אני מאוד ממליץ לאנשים, בשבילם, בשביל המשפחה ובשביל כל עם ישראל, להתחסן לפי המנות שהממשלה ממליצה".

לדבריו, בארה"ב לא להתחסן בחיסון השלישי אך בישראל כן להתחסן. "אנחנו במצב אחר פה בארצות הברית. זו מדינה הרבה יותר גדולה, הרבה יותר מגוונת, אז האפקט של מנה שלישית יכול להיות שונה פה מאשר מקומות אחרים. אני מאמין שבעתיד הקרוב נגיע למנה השלישית גם לעוד אוכלוסיות פה בארצות הברית".

כזכור, הוועדה המייעצת של מנהל המזון והתרופות האמריקני דחתה ברוב מכריע את ההצעה לתת חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16 בטענה שאין מספיק נתונים בעניין, אך למרות זאת היא המליצה פה אחד על מתן מנת ה"בוסטר" לבני 65 ומעלה שחלפה חצי שנה מאז שהתחסנו ולאוכלוסיות בסיכון למחלה קשה.

פורום המומחים של ה-FDA הצביע כאמור בפה אחד להמליץ לחסן בבוסטר רק את האוכלוסיות בסיכון הגבוה ביותר למחלה קשה, בהן עובדי הבריאות וההוראה במדינה. זאת, לאחר הצבעה ראשונית שהכריעה ברוב קולות של 16 מול שניים – שלא להמליץ לפי שעה לחסן בבוסטר את כלל האוכלוסייה מעל גיל 16.

הדיון על מתן מנת החיסון השלישית, הבוסטר, התבסס על שני ניסויים קליניים ועל נתונים ממבצע החיסונים בישראל. יצרנית תרופות נוספת שביקשה מה-FDA אישור ל"בוסטר" היא חברת מודרנה. ד"ר שרון אלרעי-פרייס ממשרד הבריאות הציגה בדיון בבקשה של פייזר את הנתונים שנאספו בישראל.

בעקבות ההחלטה, שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בטוויטר כי "בארצות הברית, כמו במדינות רבות, מתברר מה שראינו כאן ורואים בבתי החולים: ההגנה שמעניק החיסון דועכת עם הזמן ונדרשת מנה משלימה. זה לא עניין חריג, הרבה חיסונים שגרתיים ניתנים במספר מנות".

"החיסון בטוח ויעיל מאוד", הבהיר הורוביץ, "לכן בארצות הברית יתחילו לחסן את בני ה-65 פלוס ומי שבקבוצות סיכון (כמו סוכרת או לחץ דם) בכל הגילים ואת צוותי הרפואה והחינוך בכל הגילים. ארצות הברית מצטרפת לשורת מדינות שכבר מעניקות או נערכות לחיסון שלישי: בריטניה, גרמניה, צרפת, פינלנד, ארגנטינה, קנדה, אוסטריה, יוון, וישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור
אנחנו שפני הניסיון שלהם

אוי מסכן שכמותך רק להזכירך שאתה לא חייב להתחסן ואין פה שום כפיה! שפני היקר..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו