Basel Awidat/Flash90

שר בממשלה: "המבצע לאיתור מודיעין על רון ארד לא הביא את המידע שקיווינו"

השר לביטחון פנים תומך בשימוש בשב"כ במאבק בפשיעה הערבית: "זו קריאת תגר על הריבון". הוא "בוחן להעביר באופן מידי 2 פלוגות מג"ב לנגב" • על המכתב נגד ר' , ראש השב"כ המיועד: "המכתבים האנונימיים מאוד מסוכנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים התקיים מבצע אכיפה רחב היקף בנגב, במהלכו פשטו מאות שוטרים על בתיהם של מחוללי פשיעה ביישובים בדואים בדרום הארץ. מדובר במבצע מורכב שבסופו נעצרו ועוכבו כ־70 חשודים בביצוע עבירות, ונתפסו פריטי אמל"ח רבים. השר לביטחון פנים עמר בר לב שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm, על מה שנדמה כאובדן המשילות בנגב.

השר עמר בר לב התייחס לפשיעה הגואה בנגב, ולאפשרות ששב"כ וצה"ל יסייעו למאבק, והבהיר: "אני נגד השימוש בחיילי צה"ל במיגור הפשיעה הערבית. חיילי צה"ל צריכים לשמור על הבסיסים שלא יגנבו משם נשקים, צה"ל צריך לשמור על הגבולות. השב"כ צריך לפעול על פי חוק השב"כ".

הוא ציין כי תפקידו של השב"כ למנוע פגיעה בביטחון המדינה, ובימים אלו "משפחות פשע, ולא רק, מאיימות על ראשי ערים, על מועצות אזוריות. בניגוד לפשיעה אחרת ברחוב הערבי, שחלק גדול ממי שעומד מאחוריה הן משפחות פשע, בדרום זה סוג אחר. מי שקורא תיגר על המשילות בנגב זה בדואים. אני חושב שבאירועים מאוד ספציפיים ומאוד נקודתיים, בליווי של היועמ"ש ובאישורו, במקומות כאלה כן אפשר להיעזר וצריך להיעזר בשב"כ. זה חלק מתפקידו".

השר הוסיף ועדכן במהלך הראיון ל-103 כי נועד אתמול עם 13 ראשי רשויות מקומיות בדרום, והוא "בוחן אפשרות איך להעביר לדרום באופן מידי 2 פלוגות מג"ב נוספות, בשביל לשפר את תחושת הביטחון ואת ההתמודדות עם הפשיעה שקפצה 2 מדרגות". לדבריו, "ברגע שיאושר התקציב, וכמה חודשים אחרי שנממש אותו, נתחיל לראות את כדור השלג הזה, שמתדרדר וגדל, נעצר והולך אחורה".

בהמשך, התייחס לחשיפת המבצע המודיעיני שביצע המוסד במטרה להשיג אינפורמציה על הנווט השבוי רון ארד: "המטרה הייתה לשדר לעם ישראל שאנחנו עושים מאמצים עליונים גם הרבה שנים אחרי. בניגוד לסיפור הארכיון שחשף שיטות עבודה של המוסד, במקרה הזה לא שמעתי טענה שזה פגע ביכולות. לא היה כאן סיכון של חיי אדם ולא היה סיכון של חשיפת שיטות. אך זה נכון שהמבצע לאיתור המודיעין על רון ארד לא הביא את המידע שקיווינו שאולי יביא".

כמו כן, הגיב לפרסומים בדבר מכתב אנונימי שנשלח לוועדה למינוי בכירים בעניין ראש השב"כ המיועד: "המכתבים האנונימיים האלה מאוד מסוכנים, כי כל אדם שלא מוצא חן בעיניו מינוי כזה או אחר, אם הוא עובד באותו ארגון או שכן של ראש השב"כ שמעצבן אותו שתהיה שמירה על הבית, הוא שולח מכתב בשביל לסכל את המינוי", והוסיף: "ברגע שממנים בארגון מישהו לבעל תפקיד, יש אחרים שזה לא מוצא חן בעיניהם, זה בסדר. אבל לשלוח מכתב אנונימי לדעתי זה לא במקום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture