Yonatan Sindel/Flash90

"פושעי אוסלו שבים": ישראל אישרה איחודי משפחות פלסטיניות אחרי 12 שנה

ברשות הפלסטינית מדווחים רשמית כי ישראל אישרה את בקשת איחוד משפחות של 442 איש כשלב ראשון, לראשונה מזה 12 שנה • נתניהו תוקף בחריפות: "כדי לשרוד ולרצות את מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, בנט החזיר את "זכות השיבה".

השר האחראי על הקשר עם ישראל, חוסיין א-שיח' טוען היום (שני) בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית כי ישראל אישרה 442 בקשות איחוד משפחות של פלסטיניים משטחי הרשות ומרצועת עזה.

לפי ההודעה הרשמית של הרשות הפלסטינית, הבקשות שאישרה ישראל מאפשרות רישום במרשם האוכלוסין הפלסטיני תושבים הנמצאים בשטחי הרש"פ ואין ברשותם מספר תעודת זהות פלסטיני. לרוב מדובר בערבים שהשתקעו ברשות או צאצאים שלהם.

לאור האישור הישראלי קרא א-שייח' לערבים נוספים המתגוררים בשטחי הרשות ונמצאים במעמד דומה להגיש בזריזות בקשות נוספות לאיחוד משפחות.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בחריפות: "כדי לשרוד ולרצות את מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, בנט החזיר את "זכות השיבה". בנט מסכן את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב: "פושעי אוסלו שבים לזירת הפשע. האנשים שחילקו סוכריות כשהתפוצצו אוטובוסים ברחובותינו, שמחים כעת על מימוש עוד שלב בתוכנית השלבים של אש"ף, לחיסול ישראל. מימוש הדרגתי של 'זכות השיבה'. המאבק כנגד זכות השיבה, שהיה פעם אבן בוחן ללאומיות ולציונות מחוסל על ידי ממשלת בנט-לפיד-עבאס".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו