Miriam Alster/Flash90

מאבק הרופאים המתמחים: סטודנטים לרפואה הפגינו בתל אביב וחסמו כבישים

בין היתר קראו המפגינים "או קיצור או שביתה", "26 ניצן תתבייש" ו"סטודנטים דורשים קיצור תורנויות". מחאתם מגיע בעקבות העומס הרב בבתי החולים ועל שעות רבות של עבודה קשה בקרב הרופאים המתמחים

כ-200 סטודנטים לרפואה מרחבי הארץ הפגינו היום (ראשון) בתל אביב. בתום עצרת ברחבת הסינמטק, יצאו המפגינים לצעדה והם חסמו כבישים ליד קריית הממשלה.

בין היתר קראו המפגינים "או קיצור או שביתה", "26 ניצן תתבייש" ו"סטודנטים דורשים קיצור תורנויות". מחאתם מגיע בעקבות העומס הרב בבתי החולים ועל שעות רבות של עבודה קשה.

הסטודנטים לרפואה בכל הפקולטות שובתים היום לאות הזדהות עם מאבקם של המתמחים. יו"ר הנהגת הסטודנטים בארגון "מרשם", ערן דותן, אמר ל'כאן חדשות' הבוקר כי המאבק של המתמחים הוא גם שלהם ובעבורם. "אנחנו הרופאים לעתיד. לא נהיה מוכנים לעבוד 26 שעות ברציפות".

לבקשת גורמים במשרד הבריאות, המתמחים הודיעו שהחליטו לדחות את הגשת מכתבי ההתפטרות ב-24 שעות. בהודעת המתמחים נכתב כי במשרד הבריאות התחייבו לחזור עד הערב עם הצעה לפתרון המשבר.

המתמחים הבהירו שההצעה חייבת לכלול את הרחבת המתווה כבר ב-2022. מכתבי ההתפטרות של מאות המתמחים ייכנסו לתוקף מחר, יום שני, בשעה 13:00.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו