ועדת הבחירות החליטה לפסול את חנין זועבי מהתמודדות לכנסת

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את ח"כ חנין זועבי מבל"ד מהתמודדות לכנסת הבאה ברוב של 19 קולות. הועדה דחתה את הבקשה לפסול את סיעות רע"מ-תע"ל ובל"ד.

הערב (רביעי) החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי מסיעת בל"ד מהתמודדות לכנסת הבאה. ההחלטה התקבלה ברוב של 19 חברים, 9 אחרים התנגדו ואחד נמנע. מכיוון שמדובר בפסילה אישית נגדה, זה יעלה אוטומטית לערעור בבית המשפט העליון בשבוע הבא.

קרא עוד:

[postim]

ועדת הבחירות דנה היום גם בבקשות לפסול את סיעות בל"ד ורע"מ-תע"ל מהתמודדות בבחירות ודחתה את הבקשות. 16 מהחברים הצביעו נגד הבקשה לפסול את בל"ד מול 13 תומכים ונמנע אחד. בהצבעה על סיעת רע"מ-תע"ל התנגדו 17 חברים לפסילה, מול שבעה תומכים ונמנע אחד.

זמן קצר לפני ההצבעה התחוללה מהומה במהלך הדיון של ועדת הבחירות המרכזית, לאחר התבטאויות לא ראויות של חבר הכנסת אחמד טיבי. שגררו קריאות נזעמות מכיוון נציגי הימין. יו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינישטיין ביקש מטיבי להתנצל.

במהלך הטענות שהושמעו במסגרת הבקשה לפסילת ח"כ זועבי, אמר ח"כ אופיר אקוניס מסיעת הליכוד כי הבקשה לפסול את זועבי נובעת ממעשיה ולא ממחשבותיה. לדבריו, זועבי הייתה חברת הכנסת הראשונה והיחידה מאז ומעולם שהשתתפה בפיגוע והתכוון בעצם למשט המרמרה בו נטלה חלק הגב' זועבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו