המקדם ההדבקה ממשיך לעלות; בישראל נערכים לקבלת חיסוני הילדים

Olivier Fitoussi/Flash90

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות; בישראל נערכים לקבלת חיסוני הילדים

בישראל התייצב הבוקר מקדם ההדבקה על 0.97, עלייה נוספת מאמש אז עמד על 0.95 • שיעור הבדיקות החיוביות אתמול עומד על, 0.71%, מחצית מהנדבקים מתחת לגיל 11 • חיסוני הילדים צפויים להגיע לישראל במהלך סוף השבוע

מעדכון הבוקר (חמישי) של משרד הבריאות עולה כי מגמת העלייה בימים האחרונים במקדם ההדבקה נמשכת והבוקר המדד עומד על 0.97, מקדם הדבקה מעל 1 משמעותו התפשטות מחודשת של התחלואה.

בנוסף, אתמול אובחנו בישראל 494 חולי קורונה מתוך למעלה מ70,000 בדיקות שנעשו. אחוז הבדיקות החיוביות הוא 0.71%. בבתי החולים מאושפזים 135 חולים במצב קשה, 91 מהם מונשמים.

הבוקר בדיון הערכת המצב היומי הוצגו נתונים מהם עולה כי קצב הירידה בגל הרביעי איטי יותר מקצב הירידה בגל השלישי. במשרד הבריאות מביעים חשש שמספר המאובחנים היומי יתייצב על 500 ויפסיק לרדת.

בנוסף, דנו גורמי המקצוע בעלייה במקדם ההדבקה וכן הוצגו נתונים על תחלואה גבוהה בגילאי 0-11, כשעל פי הנתונים, כ50% מהתחלואה היא בשכבת הגיל הזאת.

ההערכה בקרב גורמי המקצוע היא שאם ההיענות של ההורים למבצע החיסונים לילדים שייפתח בימים הקרובים תהיה נמוכה וכן ההיענות של צעירים שלא מתחסנים במנת הבוסטר תהיה נמוכה, תימשך מגמת העלייה.

בתוך כך, חברות השילוח והלוגיסטיקה עודכנו שחיסוני הילדים צפויים להגיע לישראל במהלך סוף השבוע. מדובר במשלוח ראשון של חיסוני הילדים שיגיע לישראל לקראת מבצע החיסונים שצפוי להיפתח בשבוע הבא.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו