משרד התחבורה אישר להעלות את מהירות הנהיגה בכבישי הארץ

שר התחבורה ישראל כץ אמר לאחר אישור ההחלטה 'משנת 2010 מרעננים במשרד התחבורה את התקנים והחוקים של הנהיגה בישראל, 'עיקר הסיבה שאנו מעלים את מהירות הנהיגה המותרת היא הרצון למנוע קנסות לציבור הנהגים'

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה למאה עשרים קמ"ש ובפועל הנהגים יוכלו לשעוט עד למאה ושלושים קמ"ש, כך הודיע שר התחבורה ישראל כץ, אישור עליה במהירות הנהיגה המותרת תעלה בכבישים נוספים ברחבי הארץ.

קרא עוד:

[postim]

במשרד התחבורה מסבירים את משמעות ההחלטה, נכון שהמהירות עלתה למאה ועשרים קמ"ש אבל אותו סעיף חוק שעל חריגה של עד עשרה קמ"ש עדיין לא קונסים יחול גם על כביש 6 ולכן עד למהירות של מאה ושלושים קמ"ש לא ייקנסו הנהגים בכביש 6.

כביש 6 – אכיפה ממאה ושלושים קמ"ש

בנוסף לכביש 6 כביש חוצה ישראל ישנם עוד מספר כבישים ברחבי הארץ שיזכו בעלייה של מהירות הנסיעה המותרת, ביניהם כביש 1 כביש ירושלים תל אביב בו המהירות תעלה ממאה קמ"ש למאה ועשר  קמ"ש בקטעים מסוימים כאשר כאמור בפועל בקטעים האלו לא ייקנסו הנהגים עד לנהיגה במהירות מעל מאה ועשרים קמ"ש. כמו כן בכביש 2 כביש החוף לאחר שיפוצים בכביש מהירות הנהיגה תעלה ממאה קמ"ש למאה ועשר, בכביש 471 מכבית תעלה המהירות המותרת מתשעים קמ"ש למאה ועשר קמ"ש בקטעים מסוימים, ובכביש 5 המהירות המותרת תעלה למאה קמ"ש במקום תשעים כמו שהיה מותר עד לאישור ההחלטה.

כביש ירושלים-תל אביב אכיפה ממאה ועשרים קמ"ש

שר התחבורה ישראל כץ אמר לאחר אישור ההחלטה 'משנת 2010 מרעננים במשרד התחבורה את התקנים והחוקים של הנהיגה בישראל, העלאת מהירות הנסיעה מתאפשרת אודות לתיקונים ושיפורים שהוכנסו בכבישי ישראל, מה שמאפשרים נהיגה מהירה ובטוחה יותר' עוד סיבה אומר כץ 'עיקר הסיבה שאנו מעלים את מהירות הנהיגה המותרת היא הרצון למנוע קנסות לציבור הנהגים'.

במשרד התחבורה אומרים 'לאחר שהעלו בעבר את מהירות הנהיגה בכבישים ברחבי הארץ לאחר שהם הותאמו לנהיגה מהירה יותר לא נרשמו תופעות שליליות בכבישים אלו, עובדה זו דרבנה את משרד התחבורה להעלות ולהתאים את מהירות הנהיגה בעוד כבישים לתוואי הדרך'.

העלאה אמורה לקבל אישור מוועדת הכספים ורק לאחר מכן היא תיכנס לתוקף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכבוד
שר מתחבורה והבטיחות בדרכים
מר ישראל כץ
שלום רב

הנדון : מניעת תאונות דרכים

ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים . מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה . מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה.
פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך .
Traffic Precision המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חנוך הנהגים . Precision Traffic משמש מדריך נהיגה , מלווה נהיגה , חונך נהיגה , שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד התחבורה . לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים . שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך . אין הרתעה ללא ענישה . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.

תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .

כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
נייד : 6241523 – 050
בברכה
אלחנן שוחט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture