Yonatan Sindel/Flash90

שאשא-ביטון מסתבכת: דרישה מהיועמ"ש לחקור את הסתרת נתוני התחלואה

"טענות חמורות אלו מטילות עננה כבדה של חשש שמא משרד החינוך מתנהל באופן עצמאי אשר נוגד את מדיניות הממשלה, ואף מסכן את בריאות הציבור", אומרים בתנועה לאיכות השלטון, שם שיגרו פנייה בנושא אל היועץ המשפטי לממשלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט וליועמ״ש אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בבדיקת הטענות בדבר התנהלות משרד החינוך בנוגע להעברת נתוני תחלואה בבתי הספר.

זאת בהמשך לדיווחים לפיהם משרד הבריאות אישר בהודעה רשמית כי לא קיבל ממשרד החינוך נתונים חשובים וקריטיים, כגון נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות. על פי הדיווחים בתקשורת, ישנם גורמים במשרד החינוך אשר לטענתם משרד החינוך מנע את העברתם של נתונים חשובים אלו כדי להסתיר את כמות הנדבקים בבתי הספר, ובכך להימנע מסגירתם.

התנועה לאיכות השלטון כתבה "כי טענות חמורות אלו מטילות עננה כבדה של חשש שמא משרד החינוך מתנהל באופן עצמאי אשר נוגד את מדיניות הממשלה, ואף מסכן את בריאות הציבור. כן, מציאות שבה שר משרי הממשלה מסתיר מידע מראש הממשלה ומהגורמים המקצועיים הרלוונטיים, היא מציאות שאין להשלים עמה".

"מתוקף תפקידכם כראש ממשלת ישראל וכיועץ המשפטי לממשלה, החשיבות שבבירור טענות אלו בוודאי לא נעדרת מעיניכם, בוודאי שמבחינה בריאותית, אך לא פחות מכך מבחינה ציבורית וערכית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על הפניה ומקווים שתיבדק לעומק במהרה. כך יהיה ברור ללא ספק כי משרד החינוך פועל בתיאום מלא עם משרד הבריאות ופיקוד העורף ובשקיפות מלאה מול הציבור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר טוב התנועה התעוררה לאחר תרדמת של כמעט שנה, מה קרה שאשא בטון היא ביביסטית?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו