Tomer Neuberg/Flash90

שריפה שפרצה בצוללת "דולפין" כובתה בתושייה; בנס נמנע אסון

השריפה שפרצה ביום שלישי בשבוע שעבר התפרצה בשל טעות אנוש של איש צוות במהלך טיפול טכני בצוללת. הוא גילה תושייה וביצע מספר פעולות בחדר אפוף עשן - וכך מנע אסון. "האירוע עלול היה להיגמר בצורה קריטית הרבה יותר"

בנס נמנע אסון: ביום שלישי בשבוע שעבר פרצה שרפה בצוללת של חיל הים, שעגנה בנמל חיפה. איש הצוות ששה בחדר בה פרצה השריפה לא נבהל – גילה אומץ לב ונקט בפעולות שמנעו שריפה גדולה יותר, על אף שהחדר כולו היה אפוף עשן.

השריפה שפרצה בצוללת מסוג "דולפין", פרצה ככל הנראה בשל טעות אנוש של אחד מאנשי הצוות הטכני. כך פורסם ב'מעריב'. השריפה פרצה במהלך טיפול טכני בבסיס בחיפה, וגרמה נזק משמעותי יחסית ללוחות חשמל בתוך הצוללת. עם זאת, מאחר והשריפה התרחשה במהלך טיפול טכני, מדובר היה בתקופת זמן שבה גם כך הוגדרה הצוללת כלא מבצעית.

גורמים המכירים את הפרטים טוענים כי איש הצוות שגרם לשריפה במהלך הטיפול הטכני – גילה תושייה ואומץ רב. הוא לא נבהל למרות הטעות שנעשתה, ונקט פעולות נכונות מבלי לברוח כאשר החדר כבר היה אפוף בגזים ועשן סמיך, פעולות שמנעו שריפה גדולה יותר. "האירוע עלול היה להיגמר בצורה קריטית הרבה יותר". מסרו הגורמים.

מדובר לא בפעם הראשונה שפורצת שריפה בכלי שייט של חיל הים בתקופה האחרונה, כשהפעם מדובר היה בצוללת – דבר מסוכן ביותר. כזכור, רק לפני כארבעה חודשים נפצע חייל באורח קשה במהלך טיפול טכני בכלי שיט של השייטת. גם במקרה ההוא זו הייתה שריפה שפרצה בשל ליקויים ואי הקפדה על הנהלים המחייבים שהיו צריכים להתבצע לפני הטיפול.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת עבודות תחזוקה במערכת החשמל באחד המכלולים בצוללת התרחשה התלקחות אשר כובתה במהרה ללא נפגעים. כתוצאה מההתלקחות ישנו נזק קל במכלול חשמלי של הכלי. האירוע מתוחקר, ולקחים יופקו בהמשך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו