ביהמ"ש העליון קבע סופית: חנין זועבי כשרה להתמודד

שבועיים אחרי שועדת הבחירות פסלה ברוב של 19 מול 9 מתנגדים את חברת הכנסת חנין זועבי מלהתמודד | הכשיר הבוקר בית המשפט העליון את התמודדותה פה אחד

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

למרות הלחצים מימין: חברת הכנסת מבל"ד, חנין זועבי, תוכל להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, למרות החלטתה של ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה.

קרא עוד:

[postim]

כך קבע היום (ראשון) בית המשפט העליון בהחלטה שהתקבלה פה אחד. ועדת הבחירות המרכזית הצביעה לפני כשבועיים בעד פסילתה של חברת הכנסת, על רקע השתתפותה במשט המרמרה בשנת 2010. ההחלטה התקבלה ברוב של 19 תומכים, לעומת 9 מתנגדים בלבד ונמנע אחד.

בתגובה להחלטה אומר הבוקר ח"כ כרמל שאמה הכהן כי בג"ץ הכשיר ואישר פה אחד את מועמדות חנין זועבי. חנין זועבי שמקומה צריך להיות בכלא רק הרוויחה מבקשות הפסילה המיותרות והפופוליסטיות, הרוויחה בולטות תקשורתית ששווה מיליונים והגדילה את כח רשימתה הקיצונית והמסוכנת.

כל זה היה ברור מראש, לא סתם ח"כים ערביים חיפשו בנרות מי שיגיש נגדם בקשות פסילה, אך זה לא הפריע לח"כים מנגד לנצל את הזעם כלפי זועבי כדי להרוויח גם כמה כותרות.

לסיכום כולם הרוויחו חוץ מהרעיון ורצון הציבור לבוא חשבון עם חנין זועבי ולפגוע בקיצוניות.

סוף מעשה במחשבה תחילה… כל מי שתקף אותי בשעתו בהתלהמות על עמדתי אני מוותרת לו מראש על ההתנצלות, "ההשתתפות שלי במרמרה הייתה פעילות פוליטית לגיטימית לגמרי", אמרה זועבי לערוץ 10, "נאבקתי נגד הכיבוש כי לא עושים את זה מספיק. לא ידעתי שהיה שם נשק ואני לא חושבת שהיה, גם בבית שלי יש סכינים. אני בטוחה בעצמי והייתי מוכנה גם להעיד, אבל ועדת טירקל לא זימנה אותי. המדינה פוחדת לחשוף את המידע".

חברת הכנסת השיבה גם להאשמות המוטחות נגדה מהימין. "אני מנהלת מאבק נגד הכיבוש ואף אחד לא יכתיב לי איך להיאבק", היא תקפה. "יש ימין פשיסטי שרודף את הערבים וצריך להציל את המדינה ממנו. המצב שלי אכן לא פשוט, זה בגלל הגזענות ולא בגלל העמדות שלי".

התגובות במערכת הפוליטית:

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה: "העליון הכניס את זועבי לכנסת, העם יכניס לכנסת את ברוך מרזל! רק תשובה אמיצה, תעמיד את אוייבי ישראל במקומם".

חברי הכנסת של הליכוד תקפו בחריפות את ההחלטה. "מדובר בשערורייה נוספת מבית מדרשו הפוסט ציוני של בית המשפט העליון", אמר ח"כ יריב לוין. "שופטי בג"ץ הותירו את אזרחי ישראל, חיילי צה"ל והכנסת חשופים בפני תא הטרור שהקימה ח"כ זועבי בקדנציה האחרונה. מסתבר כי עד שלא תתפוצץ ח"כ זועבי בין כתלי הכנסת לא ישכילו שופטי העליון להבין כי אין מקומה שם. מי שמעוות את החוק ומאפשר לתומכי הטרור לפעול מתוך הכנסת אינו ראוי לכס השיפוט".

ח"כ דני דנון אמר לאחר הפסיקה כי "היום בית המשפט החליט לגבות את מחבלת המרמרה במקום את לוחמי השייטת אשר הותקפו עם סכינים ואלות על ידי מחבלים – תחת מטריית החסינות של זועבי. מקומה של זועבי בבית הכלא".

מי שיזם את המהלך לפסילתה של זועבי, ח"כ אופיר אקוניס, ציין כי "לאחר שנתיים של עבודה מאומצת לפסילתה של חנין זועבי, מתוך אמונה עמוקה בזכותה של הדמוקרטיה הישראלית להגן על עצמה מפני מי שמבקש לחסל אותה מבפנים – בית המשפט אמר את דברו. אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון אך מצטער עליה מאד.

ח"כ דב חנין (חד"ש) התייחס להחלטת בית המשפט העליון לאפשר לח"כ חנין זועבי (בל"ד) להתמודד בבחירות לכנסת ה-19. "מדאיג שמפלגת השלטון לא בוחלת בפגיעה בדמוקרטיה כדי להרוויח עוד כמה מצביעים בימין". חנין הוסיף עוד כי "טוב שבלמנו את הניסיון של נתניהו להשתלט גם על בית משפט העליון והמאבק יימשך גם בכנסת הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת היהודים – או שלטון הצחוק ??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture