פרס במתקפה על נתניהו • הליכוד הגיב בחריפות

נשיא המדינה שמעון פרס שחרר היום (ראשון) את ניצרת התהליך המדיני והצית מחדש את הזירה הפוליטית המנומנמת | בימין נשמעו תגובות נזעמות, בשמאל כמובן מגבים את פרס.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מערכת הבחירות המנומנמת התעוררה היום (ראשון) מתרדמתה בעקבות בחישתו של נשיא המדינה שמעון פרס שהשתלח בדברי ביקורת על מדיניות הממשלה. "על מדינת ישראל להשלים את הסכם השלום עם הפלסטינים ללא דיחוי ולומר ביושר שמדינה דו-לאומית מסכנת את הציונות, היהדות והדמוקרטיה של מדינת ישראל", אמר ובכך חולל סערה.

קרא עוד:

[postim]

הנשיא לא בחל בכלום ושיגר ביקורת מרומזת לאנשי הליכוד-ביתנו והימין: "צריך לומר ביושר כי מי שאינו רוצה את פיתרון שתי מדינות לשני עמים צריך להציע פיתרון חלופי, מה יבוא במקום? מה עתידה של מדינת ישראל? אחרת המציאות תכריע את הפיתרון ולא אנו. יש לשנות גישה כוחנית לגישה מתונה של הידברות, ומה שנראה כבלתי אפשרי ייעשה אפשרי אם ננהג בחוכמה", תקף פרס את מדיניות הממשלה.

בתגובה לדברים בליכוד הגיבו במתקפה על הנשיא פרס, בעקבות התבטאותו היום "מפאת כבודו של נשיא המדינה נתייחס רק לגופם של דברים, מצער מאוד שנשיא המדינה בוחר להביע דעה פוליטית אישית שמנותקת מעמדת הציבור בישראל לגבי אבו-מאזן סרבן השלום", נמסר היום בתגובה לדברי פרס. "מצער עוד יותר שהנשיא בוחר להציג דווקא בפני שגרירים זרים עמדה פוליטית המעודדת את הגינויים לישראל בזירה הבינלאומית".

עוד הגיבו בליכוד: "ראש הממשלה קרא עשרות פעמים לאבו-מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן, ואף פעל רבות לשם כך", אמרו גורמים במטה הליכוד-ביתנו. "לצערנו אבו-מאזן, שסרב אפילו להצעתו של אולמרט, מעדיף לחבור לחמאס ולפעול כנגד ישראל בכל זירה אפשרית". עוד נמסר כי "חבל שנשיא המדינה לא הסביר לשגרירים הזרים כיצד מתיישבות אמירותיו על אבו-מאזן עם העובדה שהוא אפילו לא גינה את ירי הטילים על אזרחי ישראל.

יחימוביץ' על פרס: "השגריר הטוב ביותר של ישראל"

השתלחות הליכוד בנשיא, אחד מסמלי מדינת ישראל, היא תוקפנית ובזויה", כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, "מדובר בהתערבות פוליטית בלתי ראויה של דמות ממלכתית, אפילו הלחץ של הליכוד בעקבות הירידה בסקרים לא נותן לגיטימציה לפגוע במוסד הנשיאות. האמירה שפרס מעודד את גינוי ישראל בעולם היא אמירה שפלה".

לטענת יחימוביץ', פרס עוצר בגופו מתקפות על ישראל ומהווה את "השגריר הטוב ביותר שלה". היא הוסיפה שהיום לא הייתה הפעם הראשונה שבה הותקף הנשיא בשל כך על ידי גורמים מהליכוד: "פתרון שתי מדינות לשני עמים וחשש מפני מדינה דו לאומית הם דברים שהציבור ברובו מתכנס סביבם, והנה באה מתקפה מאוד קשה שהאוזן לא סובלת. על מה הליכוד תקף את הנשיא היום? על כך שאמר שיש לפעול במדיניות אקטיבית בנושא השלום? גם על זה יש קונצנזוס. זכותו המלאה של פרס לומר את שאמר כמי שחרד לבטחון המדינה".

ציפי לבני מיהרה אף היא לגבות את פרס ואמרה: "נשיא המדינה אמר את האמת על מצבה של מדינת ישראל. האמת היא שמדינת ישראל מבודדת, והיעדרו של התהליך המדיני רק מבודד אותה עוד יותר ופוגע בביטחונה. הוא לא אמר את זה במסגרת קמפיין. הוא אמר את זה כי הוא כואב את המצב כבר הרבה זמן. הציבור במדינת ישראל צריך להבין קודם כל את המצב שבו אנחנו נמצאים: בידוד וקיפאון מדיני פוגעים בביטחון מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פרס רוצה לפרוס את המדינה לפרוסות…איש זקן הזוי ומבולבל שכח לרגע באיזה צד הוא…כמו חתנו שמתנדב ברופאים למען זכויות אדם זה שטען שצהל הרג את אחמד דורה….אוי לנו שזה נשיאנו!!!!

מזרח תיכון חדש:חומוס בדמשק.רק שבתור לפיתות תנוגב כמו חומוס.וככה כל ה""""שלום"""""".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture