כוח מסתערבים שהתחפשו לירקנים נחשפו בג'נין

כוח מסתערבים שהתחפשו לירקנים נחשפו בג'נין – במקום עימותים קשים בין צה"ל לפלסטינים. 30 אזרחים נפצעו מירי אש חיה וכדורי גומי, ו-100 אחרים סבלו מקשיי נשימה בעקבות ירי גז מדמיע, במהלך אירוע שבו פרץ כוח סמוי של צה"ל לעיירה טמון הדרומית לג'נין.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי חוליה סמויה של צה"ל, ככל הנראה של מסתערבים, נחשפה ליד ג'נין לאחר שעצרה פעיל של הג'יהאד האיסלאמי.

קרא עוד:

[postim]

על פי הדיווח, 30 אזרחים נפצעו מירי אש חיה וכדורי גומי, ו-100 אחרים סבלו מקשיי נשימה בעקבות ירי גז מדמיע, במהלך אירוע שבו פרץ כוח סמוי של צה"ל לעיירה טמון הדרומית לג'נין.

כוח "המסתערבים", כך על פי הדיווח, הגיע למקום כדי לעצור פעיל ג'יהאד אסלאמי בשם מוראד בני עודה. בעקבות המעצר נחשף הכוח, ובמקום התפתח אירוע אלים.

הפלסטינים דיווחו כי בעקבות כניסה של יחידה מיוחדת של צה"ל שהתחפשו לירקנים, 'הירקנים' באו במטרה לעצור שם שני פעילים מקומיים בארגון טרור. למרבה הצער הכוח נחשף במהלך הפעולה ופלסטינים שהגיעו למקום החלו ליידות אבנים לעברו. שלושה חיילים נפצעו קל מאבנים ופונו מהמקום. מקורות פלסטינים טוענים כי 30 פלסטינים נפצעו, ככל הנראה מירי כדורי גומי.

צה"ל הכריז על המקום כשטח צבאי סגור, כוחות גדולים של צבא הוזעקו לכפר ובכניסות אליו הוקמו מחסומים, במטרה למנוע כניסה ויציאה ממנו. בשעה זו כוחות צה"ל משיבים בירי אמצעים לפיזור הפגנות ולכפר הוכנסו כוחות גיבוי כדי לסייע לכוח המסתערבים העיקרי. מעצר הפעילים לא הושלם.

הפלסטינים דיווחו כי ברגע שהכוח נחשף הגיעו למקום כוחות צבא גדולים שסייעו לו להיחלץ מהמקום. תושבים סיפרו עוד ל-AP כי החיילים היו מחופשים למוכרי ירקות וכי הם ביקשו לתפוס כמה פעילים שהיו מעורבים במהומות ברחבי הגדה.

גורמים רפואיים בסהר האדום מסרו כי במהומות שפרצו בין הפלסטינים לחיילים נפצעו 30 פלסטינים, ככל הנראה מירי של כדורי גומי. בנוסף, טענו גורמי הרפואה כי 100 אחרים נפגעו כנראה משאיפת גז מדמיע.

הכוח המיוחד הגיע בחשאי לביתו של מראד וכיתר אותו", סיפר עד ראיה ל"מען". "מראד סירב לצאת, ואחד מאחיו אף ירה לעבר כוח המסתערבים הישראלי. בעקבות המעצר התפתחו אירועים אלימים, וכתוצאה מכך הגיעו כוחות רבים של הצבא הישראלי למקום".

עד ראיה נוסף דיווח כי עשרות ג'יפים ומאות חיילים השתלטו על העיר מכיוונים שונים ופתחו באש לעבר המפגינים. הוא ציין כי החיילים ירו אש חיה, כדורי גומי, רימוני הלם וגז מדמיע.

ב"מען" דווח כי העיירה טמון הוכרזה על ידי צה"ל כשטח צבאי סגור. מחסומים הוצבו בכל הדרכים המובילות לה במטרה למנוע מאזרחים לצאת או להיכנס אליה.

עוד דווח כי כוח המסתערבים שפרץ לביתו של פעיל הג'יהאד ועצר אותו לא נפגע. תגבורת של צה"ל ניהלה את האירועים האלימים שהתפתחו בעקבות המעצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מהתאור מסתבר שהחיילים הרבו בדיבורים וברבורים במקום לנטרל מוקדם ככל האפשר את הערבים הרשעים שהיו שם.
חיוב החיילים לברבר ולא לפעול תואם את הרמה המוסרית הנמוכה של הגורמים להוראות שכאלה. בעיניהם יש ערך נמוך לחיי יהודי לעומת ערך חיי האויב.

אחי החרדי, כאברך ששירת בצנחנים כולל קרבות קשים במלחמת לבנון השניה, אני אומר לך שאתה צודק ויש בצה"ל בעיות קשות של רוח לחימה ואובדן האמונה בצדקת הדרך. הציבור החרדי חייב ללכת להשפיע על הצבא היהודי מבפנים מתוך תורה ואמונה.

לא רק החרדים , אלא כל יהודי חייב להגביר ככל יכולתו את הכרת הציבור בכללותו , והציבור הלוחם בפרט הצדקתנו , ובחובה למגר את האויב במהירות וביעילות . זה נכון כמובן גם לכל אחד מהחרדים וכן לגבי כל בעל מיצובישי .
איני קשור לחרדים , ובין ידידי אין נהג מיצובישי . לכן לא אוכל לצערי לסייע בקרב אוכלוסיות אלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture