Yonatan Sindel/Flash90

הסופה 'אלפיס' בדרך: השלג ייערם בירושלים והסביבה, אך ייעלם במהירות

הסופה 'כרמל' אכזבה, השלג שבוע שעבר לא ממש נתפס - אך הפעם נראה כי זה יהיה אחרת לגמרי • השלג צפוי להתפשט ביום רביעי הקרוב, בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים וצפת, עם סיכוי טוב להיערמות של מספר ס"מ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתחילת החורף, הסערות החזויות אכזבו מעט. 'כרמל' הביאה בעיקר רוחות מעט יותר חזקות מהרגיל, והסופה שהייתה אמורה להביא שבוע שעבר שלג לירושלים, גרמה לנו להסתפק בפתיתים מעורבים בגשם, ובשלג קל בלבד בפסגות הגבוהות יותר. הפעם, החזאים חושבים שזה יהיה אחרת.

הכירו את 'אלפיס'. ד"ר עמית סביר מהשירות המטאורולוגי הישראלי מסביר כי מדובר על מערכת קצרה, שתשפיע עלינו ביום רביעי. כרגע עדיין קיימת מעט אי ודאות בנוגע להיקף התופעות, אבל התופעה המשמעותית ביותר שצפויה במערכת היא השלגים.

כבר ברביעי בבוקר ירד שלג בצפון רמת הגולן ובחרמון, אבל אחה"צ השלג צפוי להתפשט בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים וצפת, עם סיכוי טוב להיערמות של מספר ס"מ (ואולי אף יותר, תלוי בגובה של המקום). אבל, כבר במחצית השנייה של רביעי בלילה השלגים יחלשו, ובהדרגה יהפכו בחזרה לגשם ברוב המקומות.

בנוסף על השלגים, הרוחות יתחזקו ביום רביעי, בעיקר בחצי השני של היום, ואף יתכנו משבים של 60-80 קמ"ש. גם הרוחות יחלשו בהדרגה במהלך הלילה. גם גשמים צפויים במערכת, ואפילו בכמויות גדולות ועם סכנה להצפות מקומיות, אבל כמות הגשם לא צפויה להיות חריגה, והגשם ימשך גם לאחר יום רביעי.

לפי התחזית של השירות המטאורולוגי הישראלי, הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן. מצפון הארץ ועד צפון הנגב צפוי גשם מקומי. שלג יוסיף לרדת בחרמון. לקראת בוקר הגשם יתחזק ובצפון הארץ ובמרכזה יתכנו סופות רעמים בודדות. במדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל משיטפונות. שלג ירד בצפון רמת הגולן, ואף ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל.

מחר, יום שני, יהיה מעונן בדרך כלל. גשם צפוי לרדת מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. שלג ירד בחרמון ובצפון רמת הגולן, ובבוקר ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל. קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח. קר מהרגיל. לקראת ערב הגשם ייפסק, ובלילה קיים חשש מקרה באזורים המועדים.

ביום שלישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה. בחלק השני של הלילה בצפון הארץ ובמישור החוף יחל לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון ובצפון רמת הגולן צפוי שלג.

שיא הסערה, כאמור, ביום רביעי. לפי השירות המטאורולוגי הישראלי, יהיה גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ובצפון רמת הגולן ירד שלג. בנגב צפוי גשם מקומי. קיים חשש להצפות בערי החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל לעונה. משעות אחה"צ צפוי שלג בהרי הצפון והמרכז. במהלך הלילה המשקעים והרוחות ייחלשו בהדרגה.

ביום חמישי, 'אלפיס' נחלשת מעט, וזה מה שצפוי להיות: מצפון הארץ ועד צפון הנגב יוסיף לרדת גשם מדי פעם. בחרמון ירד שלג. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture