Wisam Hashlamoun/Flash90

בית הדין מנע את השביתה במוסדות החינוך; מתקפה על יפה בן דוד

בית הדין לענייני עבודה בתל אביב הוציא צו מניעה נגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, להשבית את הלימודים במחאה על ביטול הבידודים • מנכ"לית משרד החינוך: "צעד לא לגיטימי. זה צעד כוחני שגם לא נכון"

בית הדין לענייני עבודה בתל אביב הוציא הלילה צו מניעה ארעי נגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, להשבית את הלימודים במחאה על ביטול הבידודים במערכת החינוך.

בית הדין נימק את ההחלטה בכך שהודעה לציבור המורים והגננות ניתנה כ-11 שעות בלבד לפני פתיחת יום הלימודים באופן שאינו מותיר די זמן לקיום דיון במעמד שני הצדדים. בית הדין קבע דיון במעמד הצדדים בשעה 14:00.

מהסתדרות המורים נמסר: "חבל שהממשלה מתעקשת להמר על מתווה מפוקפק שמסכן את חיי התלמידים ועובדי ההוראה. בעקבות שינוי עמדתם של בכירים במערכת הבריאות, שיש לדחות את יישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים, הסתדרות המורים אף היא ביקשה לדחות את יישום המתווה".

"הממשלה מתעקשת על מתווה מסוכן כדי לחפות על הכישלונות שלה בניהול המגיפה במערכת החינוך. הסתדרות המורים הציעה להקטין את גודל הכיתות ולהעניק למוסדות החינוך תוספת כוח אדם, שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של המערכת. הסתדרות המורים נקטה אתמול צעדי מחאה נוכח החלטת הממשלה, היא תתייצב לדיון שנקבע בבית הדין לעבודה ותעשה כל שביכולתה כדי להמשיך ולהגן על בריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, התארחה הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחסה להחלטה. "הצעד שננקט אתמול הוא צעד לא לגיטימי. זה צעד כוחני שבעיניי הוא גם לא נכון", אמרה שטאובר.

"בתי הספר בעקבות המתווה אם אתה שואל אותי, הופכים להיות המקומות הבטוחים ביותר עבור כל אזרח במדינה. אין שום מקום היום, לא מקום עבודה, לא קניון ולא מקום בילוי שהאנשים שמגיעים אליו באופן סדור ועושים שתי בדיקות בשבוע".

"אנחנו סיפקנו וממשיכים לספק בדיקות לכל תלמידי ישראל ולמורים, הדבר הזה מאפשר להם לדעת מה מצבם", אמרה שטאובר והוסיפה: "בסבב הראשון כולם קיבלו שלוש ערכות, בימים אלה נמשך הסבב השני. יש עוד פערים בשטח לכן ההודעה הבוקר הייתה ברורה, כל מי שיש בידו ערכה ייבדק ויגיע, מי שאין בידו ערכה והוא בריא יבוא ויעשה בדיקות מיום ראשון ומי שמבודד המתווה הישן תופס עבורו. תפקידי לשמור על הילדים ובריאותם הנפשית. המתווה הוחלט לאחר סבב משותף שהיו בו דיונים ארוכים של משרד הבריאות, החינוך, רה"מ הוביל את הדברים והחלטות התקבלו. ברגע שהחלטות מתקבלות על ידי ממשלה תוך שיקול דעת ולקיחת כל הנימוקים בחשבון – כך מתנהלת מדינה דמוקרטית".

לסיום אמרה כי "כולם אומרים לנו שהנזק הנפשי של הילדים הוא נזק עצום שילווה אותנו שנים רבות. הסגרים הארוכים גרמו לדיכאונות, בעיות אכילה, ירידה במוטיבציה, ועוד. בריאות ורווחה הם לא רק אומיקרון או קורונה שהם מאוד חשובים אלא גם בריאות נפשית של ילדים ושמירה על שגרה. הילדים חייבים לקום בבוקר ולשמור על ההרגלים שלהם – אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, המתווה הזה התקבל במשותף. בתי הספר פתוחים לכל מי שרוצה ויכול להגיע".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציבור עובדי ההוראה הכי מוגן ממש חיים בסרט.
חצי מהתלמידים בכלל לא עושים בדיקות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו