פלאש 90

מחפשים יורש לאבו מאזן: עימותים ברשות הפלסטינית

חלק מהגורמים ברשות ובעולם הערבי מעוניינים בחוסיין א-שייח' אחרים דורשים את בחירתו של מרוואן ברגותי, הטרוריסט האסיר שכלוא בישראל • א-שייח' הועמד מטעם הפת"ח לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וכמחליף לסאיב עריקאת

מקורות פלסטינים בכירים מסרו השבוע לעיתון "ראי אל-יום", כי בתוך תנועת הפת"ח שוררת אווירה של חוסר שביעות רצון, ממה שפורסם לאחרונה בנוגע לזהות היורש של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

המקורות מסרו לעיתון הבינערבי כי בפת"ח לא הכריעו עד כה באופן סופי בסוגיית היורש של אבו מאזן בראשות התנועה, במקרה שהאחרון יחליט לעזוב את החיים הפוליטיים ולהיפרד מתפקידו כראש הפת"ח ויו"ר אש"ף.

בעיתון צוין כי שמו של חוסיין א-שייח' החל לעלות בזירה הפוליטית המקומית, בישראל ואפילו במדינות ערב ובעולם, כיורש אפשרי לאבו מאזן. ואולם, הודגש כי דבר זה עדיין לא הוכרע ויש קולות בתוך הפת"ח הדוחים אפשרות זאת באופן נחרץ, ומעלים שמות של מועמדים אחרים לירושת אבו מאזן, בראשם האסיר הביטחוני מרוואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם בגין פעולות טרור.

א-שייח' הועמד לאחרונה מטעם הפת"ח לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וכמחליף לסאיב עריקאת, אך גורמים פלסטיניים טוענים כי הדבר לא אומר שהוא היורש הצפוי. המקורות ציינו כי בימים הקרובים ייתכן שיתרחש משהו שיפגע במועמדות של א-שייח'.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו