האם בקרוב יחשף מקום קבורתו של אלי כהן הי"ד?

גורמים זרים מדווחים: ישראל מאמנת מורדים סורים בתמורה למידע על מקום קבורתו של אלי כהן | ניסיון קודם להבאת מידע על גיא חבר כשל

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מסתבר שגם בקואליציית המדינות השפויות לא שוקטים על השמרים גם כאן נחשפים כיצד ממשכים מאחורי הקלעים לתמוך במורדים, היום (ה') נחשף על ידי מקורות מודיעין מערביים שקצינים ישראליים מקיימים בימים האחרונים פגישות תיאום בירדן, עם מפקדים של המורדים הסוריים, במסגרת הכנות אמריקניות וישראליות לפעולה צבאית משותפת שמטרתה להגן על רמת הגולן'.

קרא עוד:

[postim]

לא נמסרו שום פרטים, מדוע וושינגטון וירושלים החלו בהכנות לפעולה צבאית משותפת הקשורה לרמת הגולן, וכיצד המורדים הסוריים משתלבים בתוכנית פעולה זו.

בעוד וושינגטון, ירושלים ועמן, מטילות איפול כבד על כל מה שמתרחש לאורך גבולותיהן של שתי המדינות עם סוריה ועל המצב הצבאי האמיתי השורר שם, מוסרים מקורות מודיעין אירופאים, ביניהם צרפתיים ורוסיים, כי לאורך אזורי החיץ בגבולות האלה מתחוללת כל לילה מלחמה חשאית, בין כוחות מיוחדים אמריקנים, ישראליים, ירדניים, וכוחות מיוחדים של המורדים, המתאמים ביניהם את פעולותיהם, מול כוחות מיוחדים סוריים השוהים בשטח.

המקורות הצבאיים מציינים כי לקרבות כאלה יש מספר מטרות, ראשית כל אחד מארבעת האלמנטים הנלחמים באזורי חיץ אלה רוצה להשיג שליטה בהם, בעיקר כדי למנוע מהצד השני לרכז בהם כוחות, ובייחוד שלא לאפשר לצוותי איסוף מודיעין של הצד השני להתמקם בהם.

לצבא האמריקני, לצה"ל ולצבא הירדני, יש שיקול טקטי מרכזי למנוע מצוותי תצפית סוריים להתבסס באזורי החיץ ליד הגבולות, דבר שיאפשר להם לטווח מטרות צבאיות ואזרחיות, במקרה של פריצת קרבות.

שנית, בייחוד במקרה של ירדן, רוצים הסורים להשיג שליטה באזורים אלה, כדי להשיג שתי מטרות:
א. לחסום את דרכן את לוחמים המשתייכים למורדים הסוריים המנסים לחדור חזרה לסוריה ולהגיע לחזיתות השונות של המלחמה. בירדן.

ליד הגבול עם סוריה, ישנם לפחות חמשה מחנות אימונים ליחידות של הכוחות המיוחדים של המורדים הסוריים המנוהלים על ידי הכוחות המיוחדים האמריקנים, הבריטיים, הצרפתיים, הצ'כיים, ופולנים. בחלק ממחנות אלה מאומנים המורדים הסוריים בהשתלטות על מאגרי או יחידות של הצבא הסורי המצוידות בנשק כימי, או ביולוגי.

עם סיום הקורסים נשארים חלק מהמסיימים אותם בירדן, שם הם מצטרפים ליחידות אשר תכנסנה לסוריה בעת שיפרצו קרבות בין הסורים לישראל ולירדן. חלק אחר של מסיימי הקורסים, עוזבים מיד את ירדן וחוזרים לסוריה.

ב. המודיעין הצבאי וגופי המודיעין הסוריים מקיימים בתוך מחנות הפליטים הסוריים בירדן, כפי שהם גם פועלים במחנות הפליטים הסוריים בטורקיה, רשתות של איסוף מידע מודיעיני, וחבלה. כדי להשיג אפקטיביות גדולה יתר בהפעלת רשתות אלה, זקוקים הסורים לשליטה באזורים הגובלים עם ירדן שם מתבצעים עיקר המגעים שלהם עם אנשי הרשתות למטרת קבלת מידע, העברת כספים ונשק.
בירדן נמצאים למעלה מ-60,000 אלף פליטים מסוריה, רובים מרוכזים במחנה זאטארי בצפון ירדן.

בתחילת השבוע הטילה ירדן איפול כבד על תפיסתם של ארבעה חיילים סוריים באזור שבין הגבול הירדני-והסורי. מלבד הפרסום שהחיילים הסוריים לא היו חמושים, סרבו הירדנים למסור פרטים היכן החיילים הסוריים נתפסו? האם הם ניסו לחדור לירדן? או, האם הם היו בדרכם חזרה לסוריה לאחר ששהו בירדן? קודם לכן אמר ביום ב' מקור צבאי ירדני בכיר בעמן, כי נעשה מאמץ להעביר את המלחמה בסוריה לתוך ירדן. הדובר סירב לפרט על ידי מי מאמץ זה נעשה.

מקורות צבאיים במוסקבה, מסרו פרטים על מה שהתרחש בגבול ירדן וסוריה. המקורות אמרו, כי צבא סוריה הדף התקפה של מורדים סוריים שבאו מירדן. המקורות הרוסיים אמרו, כי הכוחות הסוריים הצליחו לתפוס אצל המורדים שבאו מירדן, כמויות גדולות של נשק, חלקם נשק ישראלי, שהיה מיועד למורדים הסוריים בדרעא.

בקרב הכוחות המיוחדים האמריקנים, בצה"ל ובצבאות טורקיה וירדן, מתבצעות הכנות חשאיות מקיפות לקראת האפשרות שהנשיא בשאר אסד ומפקדי צבאו יורו לפתוח בהתקפה בנשק כימי על מטרות צבאיות של המורדים, או כאלה שקשורות אליהם, בארצות שמסביב לסוריה. ההערכה היא שמחנות האימונים של הכוחות המיוחדים בירדן יהיו בין המטרות הראשונות שתותקפנה.

מקורות צבאיים מערביים, מציינים, כי זו היא הסיבה מדוע סוריה זקוקה לשליטה מרבית באזורי הגבול של עם ירדן, הגובלים גם עם החלק הישראלי של רמת הגולן.

העיתון 'ערבי אל קודס' היוצא בלונדון, דיווח כי במפגשים האחרונים בין הקצינים הישראליים ואלה של המורדים הסוריים, ביקשו הישראלים עזרה באיתור קברו של המרגל הישראלי אלי כהן אשר הצליח בשנות ה-60 לחדור אל הצמרת הסורית, ולחשוף אותה ואת תוכניותיה המדיניות והצבאיות. אלי כהן נתפס בשנת 1965, והוצא להורג בתלייה בחודש מאי אותה שנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשטז: נפ' הגמ"ר ארי' מרדכי (ב"ר יעקב אהרן) רבינוביץ' רבה הראשון של ב"ב
ואב"ד חסי' י-ם ב' "קרני ראם", "זכותא דאברהם" ועוד זצ"ל (הה"מ°)
. מ 455
תשכה: עלייתו לגרדום של אלי כהן הי"ד בדמשק°. אשרי המסייע להבאתו
לקבורה באדמת ארץ הקדש, עליה מסר את נפשו.
תשמג: 30 שנה לפטי' הגמ"ר רפאל (בההג"ר יהודה) עבו ראב"ד חיפה- ת"א,
מייסד מוס' "אוצרות התורה" במרוקו זצ"ל (נחלת יצחק°).
תשסג: 10 שנה לפטי' הגמ"ר יחיאל מיכל (ב"ר אברהם

זו העתקה מלוח "דבר בעתו" תשע"ג, המייחל לכך בלוח של השנה, ביום פטירתו (הריגתו על קידוש השם) ט"ז באייר תשכ"ה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture