שבועיים לבחירות | האם ראש הממשלה יחקר בחשד לפלילים?

ערוץ 10 חושף הערב (ראשון) כי היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה לבדוק חשד להעברת מזומנים מאיש עסקים חרדי לבנימין נתניהו, על פי החשד, הזמר החסידי דדי גראוכר, העביר מאות אלפי שקלים במזומן לנהגו של נתניהו והורה לו להעביר את הכסף לראש הממשלה.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נתניהו הסתבך? קצת יותר משבועיים למערכת הבחירות, הערב (ראשון) ערוץ 10 חושף כי היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה לבדוק חשד להעברת מזומנים מאיש עסקים חרדי לבנימין נתניהו, על פי החשד, הזמר החסידי דדי גראוכר, איש עסקים חרדי, העביר מאות אלפי שקלים במזומן לנהגו של נתניהו והורה לו להעביר את הכסף לראש הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

הפרשה התגלתה במהלך הבדיקה של משרד מבקר המדינה בנושא פרשת "ביביטורס", שנחשפה אף היא בחדשות 10. לאירוע היו שני עדים, שניהם – עובדי לשכתו של נתניהו. אחד מהם אישר בחקירתו את כל פרטי האירוע. העד השני סיפר על פרטי האירוע, אך טען שהוא לא זוכר אותם במלואם.

מי שחשף את הפרשה הוא העיתונאי רביב דרוקר שחושף כי לאחר שהתגלתה הפרשה החדשה, העביר מבקר המדינה יוסף שפירא, את ממצאיה החלקיים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. לפני מספר חודשים החליט ויינשטיין להעביר את הבדיקה לאגף החקירות והמשטרה פתחה בבדיקה דיסקרטית של הפרשה.

לפני כשבוע וחצי העביר המבקר ליועץ המשפטי לממשלה דו"ח על נסיעותיו של נתניהו, שמומנו על פי החשד על ידי גורמים פרטיים. בדו"ח נכללה גם סוגיית העברת הכסף מגראוכר.

דדי גראוכר הוא זמר חרדי ואיש עסקים שמקורב לנתניהו. בתחקיר "ביביטורס" שפורסם בערוץ 10 נחשף כי חשבון של נתניהו במלון בניו יורק ע"ס כ-48 אלף שקלים שולם לכאורה, על ידי חברה של גראוכר. איש העסקים הכחיש את הדברים לחדשות 10 וטען בחקירתו במשרדי המבקר כי רק נתן את כרטיס האשראי שלו, כביטחון לתשלום.

נתניהו עצמו מכחיש מכל וכל את האירוע. "מדובר בעלילת שווא חסרת כל בסיס שלא במקרה מתפרסמת כשבועיים לפני הבחירות, על מנת להכפיש את מר נתניהו ולפגוע בסיכוייו להיבחר מחדש לראשות הממשלה", מסרו בשמו עורכי הדין דוד שמרון ומיכאל ראבילו. "ראש הממשלה לא קיבל אף פרוטה אחת ממר דדי גראוכר לא ישירות, ולא דרך נהגו".

תגובת דדי גראוכר: "ראש הממשלה לא קיבל ולו אגורה אחת ממר דדי גראוכר, לא במישרין ולא בעקיפין. מר גראוכר סייע בתרומה כספית של מאות שקלים לאחותו של נהג שעבד עם ראש הממשלה במשך שנים, כפי שהוא מסייע לרבים אחרים וזאת ללא קשר לראש הממשלה, וללא ידיעתו".

"למבקר המדינה הגיע מידע שלפיו אדם בשם דדי גראוכר העביר סכום כסף לנהגו של ראש הממשלה", נמסר ממשרד המשפטים. "לפי אחת הטענות שהועלו, סכום זה נועד לראש הממשלה. בעקבות קבלת מידע זה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את המשטרה בחודש מאי 2012 לבצע בדיקה של המידע".

"לפני כחודש העבירה המשטרה את מסקנות בדיקתה", הוסיפו. "המשטרה סברה כי אין תשתית ראייתית המצדיקה פתיחתה של חקירה פלילית בפרשה זו. המלצת המשטרה הועברה לבחינת הגורמים המקצועיים בפרקליטות המדינה, והיא נבחנת יחד עם המידע שהועבר ממבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה בהקשר לנסיעות נתניהו לחו"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא לא נתן כספים לביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture