סערה במערכת הפוליטית: סרטון ש"ס מעורר סערה

האם ועדת הבחירות תפסול תשדיר בחירות של ש"ס נגד הגיורים הפקטיבים? סערה במערכת הפוליטית בעקבות התשדיר | כל התגובות בפנים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

תשדיר תעמולת הבחירות של ש"ס מעורר סערה רבה במערכת הפוליטית: ועדת הבחירות המרכזית צפויה לדון היום (רביעי) בבקשה לפסול את תשדיר הבחירות של ש"ס העוסק בגיורים פקטיבים. הסרטון שהופק על-ידי משרד אדלר-חומסקי, מציג זוג מתחת לחופה, החתן יהודי מזרחי והכלה גויה רוסיה. לפניהם, מוצב פקס, דרכו מתקבל "אישור גיור" עבור הכלה באמצעות חיוג ל"כוכבית גיור".

קרא עוד:

[postim]

"לקבל אישור מכוכבית גיור. מחייגים כוכבית גיור ומקבלים אישור". החתן, פוער עיניים ותמה "רגע, את לא יהודייה?", והכלה מכריזה, מיד עם קבלת הפקס, "עכשיו כן".

במטה ההסברה של ש"ס הגיבו כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש. נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד הזהות היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות. התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד ביתנו.

"לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר. תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית ליכוד-ביתנו-לפיד-לבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".

אין זו הפעם הראשונה שבה מותקף תשדיר בחירות כגזעני ופוגעני, ולא אחת היו אלה החרדים שתוארו בצורה גזענית. כך למשל, בתשדיר בחירות של מפלגת "שינוי" ב-2006 ונפסל לשידור הוצגו חרדים כזוחלים חסרי פנים הנצמדים לחילוני עד שנעלמו בענן עשן. בבחירות 2009 ישראל ביתנו הואשמה בגזענות נגד ערבים בשל קמפיין "בלי נאמנות אין אזרחות". בבחירות הנוכחיות צנזרה ועדת הבחירות חלק מתשדיר "עוצמה לישראל" שבו נטען כי בסכנין לא משלמים מסים.

ח"כ נינו אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, הגישה כבר אתמול בקשה לפסול את התשדיר. לדבריה, "קשה להאמין שבישראל 2013 מציגים באור פשטני נושא כה כאוב ומורכב ונותנים במה על חשבון משלם המסים לכאלו דעות חשוכות". גורמים נוספים בגוש המרכז-שמאל מיהרו לתקוף את התשדיר, אך לא פעם נפלו בעצמם למלכודת הסטריאוטיפיזציה שנגדה הטיפו.

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, האשים הבוקר את ש"ס בגזענות, אך הטיח מנגד שורה של דימויים שליליים על קהל מצביעיה. לפיד טען שהתשדיר הוא "דוגמה מובהקת של יהדות חשוכה המטיפה לשנאה". לדבריו, "איך הם מעזים לעלוב כך בעולים מבריה"מ לשעבר? איך אלה שאינם משרתים בצבא מעזים להשמיץ את אלה שילדיהם מתגייסים לצה"ל באחוזים גבוהים ומגנים על חייהם? איך אלה שהפכו את הבטלה לדת מעזים לפגוע באזרחים ישראלים שעובדים קשה וכספי המסים שלהם מממנים את בחורי הישיבות? זוהי אינה יהדות, זוהי גזענות פשוטה ויש עתיד תילחם נגד כל ניסיון לפגוע בעולים. אחינו הם".

'הרב' שי פירון, מספר 2 ביש עתיד, אמר כי "תשדיר הבחירות של ש"ס, שהשפיל מאות אלפי עולים מבריה"מ לשעבר, הוא ביטוי ליהדות חשוכה, גזענית, פוגענית ופולשנית. אם הם יקבעו מיהו יהודי, ניאלץ לחיות במדינה גזענית הרודפת אחרי אזרחים נאמנים הנושאים בנטל ומשרתים את המדינה וערכיה באהבה ואמונה. אחרי שניסו לקושש קולות בעזרת חילוצו של השד העדתי ונכשלו, החליטו בש"ס להתעמר בציבור העולים".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, הגיבה: "כי מדובר בתשדיר "מקומם". לדבריה, "כשראיתי אותו נזכרתי במפגש שערכתי במכון גיור בצבא ואחד החיילים בהליכי גיור אמר לי: 'אם איהרג בצבא אני רוצה להיקבר ליד חבריי ואם אתחתן אני רוצה להתחתן כמוהם' . בישראל כ-300 אלף עולים שחיים אתנו, משרתים, עובדים ותורמים לחברה ונאלצים לעבור הליכי גיור קשים, למרות שגם על פי ההלכה – אפשר אחרת".

גם ברשימת "עם שלם" גינו את תשדיר הגיור ואמרו כי "קמפיין ש"ס הוא גזעני ומהווה המשך ישיר לקמפיין העדתי המכוער והמפלג שלהם. במקום לסייע לעולים צאצאי יהודים מ'זרע ישראל' לשוב לכור מחצבתם ולהחזירם לעם ישראל, בש"ס מעדיפים לדחות את מי שקשר את גורלו בגורל עם ישראל ופעמים רבות גם מוסר את נפשו בצה״ל. כשהם מדברים על 'גיור בפקס' הם שוכחים שרק לפני זמן קצר, הכשיר הרב עובדיה יוסף, בצדק, את גיורם של אלפי חיילים שגוירו על ידי הרבנות הראשית. עם שלם חרתה על דגלה את החובה לפתור את בעיית 400 אלף עולים מ'זרע ישראל' ולקרבם לגיור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ולכן למרות שאיני משתתף בבחירות מי שבכל זאת משתתף תצביע ש"ס כדי להלחם בארורים האלו אמור לי מי הם שונאיך ואומר לך מי אתה כל הכבוד לש"ס עלו והצליחו

הסרטון שלהם לא צנוע,זה מכשול בפני הרבים

אם אתה לא משתתף בבחירות, כיצד הנך מכנה את עצמך כנורמלי?
היהדות בוערת, ואתה עומד לך מהצד בתירוצים (מ)שונים. מה תענה בשמים כשיראו לך את כל ההתבוללות שנוצרה כתוצאה מאי הצבעתך? מה תענה בשמים כשיראו לך את התמוטטות עולם התורה כתוצאה מאי הצבעתך?
אני לא יכול לתפוס את זה. מי שלא רוצה לישא באחריות של מה שקורה כאן, שיעזוב את הארץ. אם הוא חושש לשיטתו של הרבי מסאטמאר זצ"ל שאסור להצביע, שילך מכאן ויסלק את אחריותו. אבל להישאר כאן ולא להצביע, זה הרי חוסר אחריות מובהק.

כל האומר כל התורה מהשמיים חוץ מדבר אחד (דבר-רומז לפריצות, והיה מחנך קדוש ולא יראה בך ערות דבר )הוציא עצמו מכלל ישראל,אחד מ 13 עיקרים שלא תשתנה התורה בשום זמן,אסור בשום פנים ואופן לצפות בסיטון הזה,הוא מלא בפריצות,לפני עיוור לא תיתן מכשול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture