בנט על גימפל: "זו אמירה לא לעניין, אבל הוא דיבר תאורטית"

יו"ר הבית היהודי על גימפל: "הוא לא הציע לפוצץ את הר הבית", הבהיר בנט, אך למרות שגינה את הדברים, העניק לגימפל גיבוי מלא. "זו אמירה לא לעניין, אבל הוא דיבר תאורטית. לפעמים אנשים מחליקים בלשונם" | השופט רובינשטיין קנס את המפלגה ב-72 אלף ש"ח.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

סערה פוליטית סביב דבריו של חבר הבית היהודי ג'רמי גימפל, בעקבות חשיפת העיתונאי אמנון אברמוביץ מערוץ 2 שהכין ל'בית היהודי' תבשיל קודח מבית היוצר של השמאל הישראלי ובכך חשב לפגוע בכוחו של בנט שהוביל על פי הסקרים את הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה.

קרא עוד:

[postim]

בראיון שהעניק לערוץ 10 התייחס בנט לשורה של סוגיות, ובהן התבטאותו השנויה במחלוקת של מספר 14 ברשימתו, ג'רמי גימפל, שדיבר על הקמת בית מקדש בהר הבית "אם כיפת הסלע תופצץ".

ג'רמי גימפל, עד השבוע שעבר, עוד מועמד אנונימי לכנסת מהספסלים האחוריים של מפלגת הבית היהודי, הפך הבוקר (ראשון) ליעד של מתקפה מצד מפלגות המרכז. בערוץ 2 נחשפה הבעת תמיכה של גימפל בפיצוץ המסגדים שעל הר הבית, שגרמה להרבה אי נוחות במפלגתו, שם מנסים להסתיר את הפנים הקיצוניות ברשימה.

"תארו לעצמכם שכיפת הזהב הייתה מופצצת היום והיינו מניחים במקומה את אבן הפינה לבית המקדש בירושלים", הוקלט גימפל בהרצאה בכנסייה בפלורידה לפני כשנה, "אף אחד מכם לא היה נשאר כאן, כולכם הייתם טסים לישראל וזה היה מדהים".

"כל הבלבולים של כן מדינה פלסטינאית, לא מדינה פלסטינאית, כן הקפאת הבנייה בשטחים – אתם חושבים ש ארצות הברית היו מקפיאים את הבנייה בוושינגטון? אתם חושבים שברוסיה היו מקפיאים את הבנייה במוסקבה?" אמר גימפל.

ג'רמי גימפל עלה ארצה בגיל צעיר, שירת במסלול הסדר בחטיבת גבעתי והוסמך לרבנות בישיבה בירושלים. את עיקר מרצו הקדיש להסברת מפעל ההתנחלויות בחוץ לארץ, והקים ערוץ שמשדר תכנים ימניים לצופים ברחבי העולם בשם "ארץ ישראל דוט קום".

נפתלי בנט אמר אמש (מוצ"ש) שההתבטאות של גימפל הוצאה מהקשרה. עם זאת, חבר הכנסת יואל חסון ממפלגת התנועה בראשות ציפי לבני כבר הגיש בקשה לפסול את המועמד מלרוץ לכנסת. "הצעתו של ג'רמי גימפל לפוצץ את הר הבית חושפת את האמת על רשימתו של בנט, שמאחוריו רשימה הזויה וסהרורית, שתוביל את ישראל למחוזות קיצוניים ומסוכנים", אמר חסון.

"הוא לא הציע לפוצץ את הר הבית", הבהיר בנט, אך למרות שגינה את הדברים, העניק לגימפל גיבוי מלא. "זו אמירה לא לעניין, אבל הוא דיבר תאורטית. לפעמים אנשים מחליקים בלשונם. אני לא החלקתי בלשוני בקמפיין הזה. אני מגבה את אנשיי".

בנט התייחס לקרע עם הליכוד ביתנו, ואמר: "כבר שלושה חודשים שהליכוד מנהל קמפיין ארסי ושקרי נגד אנשים עם כיפות סרוגות על הראש. כל עוד עשו את זה רק עליי – הבלגתי, אבל ברגע שתקפו את האנשים שלי – מה זה הדבר הזה? תשיג את ההישגים שלך ואל תעשה את מה שעשו לך. זו קריעה לקרעים של ציבור מופלא".

יו"ר הבית היהודי התייחס גם לחזית החדשה שלו מול ש"ס, לאחר שהרב עובדיה יוסף כינה אמש את מפלגתו "מפלגה של גויים" ומתח עליה ביקורת קשה. "יש לי המון כבוד לרב עובדיה יוסף", הבהיר בנט. "אנחנו רוצים להביא את היהדות היפה חזרה לישראל. דווקא במדינה שלנו זו לא היהדות האמיתית. היהדות היא לא מכונת ג'ובים". אמר בנט .

בתוך כך, 'הבית היהודי' ספגה היום מכה קשה בכיסה כאשר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין החליט לקנוס את המפלגה בסך 72 אלף שקלים בגין אי ציות להוראת הועדה שדרשה להסיר את שלטי תמונת נתניהו מקמפיין המפלגה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture