מנהיגי המדינה ספדו לרון נחמן

ראש עיריית אריאל, רון נחמן הובא היום (ראשון) למנוחות לאחר מאבק ממושך במחלה | ראש הממשלה נתניהו הספיד: "לוחם גדול למען ארץ ישראל | ריבלין: "חלם והגשים".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש עיריית אריאל, רון נחמן הובא היום (ראשון) למנוחות והוא בן 70 במותו. בהלוויתו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין שספדו לו.

קרא עוד:

[postim]

נחמן היה שומר מסורות ויהודי חם הוא שיתף פעולה במלחמה במיסיון שפשט בעיר.

נתניהו אמר בהלוויה: "היית חבר נפלא ושותף אמיתי לדרכנו ולאמונתנו. פגשתי אותך לראשונה כשהייתי שגריר באו"ם. הגעת אליי בסנדלים בעוד עיניך בורקות בהתלהבות, וכבר אז דיברת בהתלהבות, זה היה לפני כמעט שלושים שנה. דיברת בהתלהבות על עיר אוניברסיטאית בשומרון. חשבתי שאתה אדם מאמין, אך מאחר שביקשת ממני הלוואה של חמישים דולר, הייתה לי עדיין הערכה מפקפקת ביכולתך, אבל חזרת מאותו סיבוב, בלוס אנג'לס אם אינני טועה, עם התחייבויות למאות אלפי דולרים ואמרתי "פה יש משהו מיוחד, שילוב של איש חזון ואיש מעש" וכולנו מכירים את זה, מקץ שנות דור אנחנו יכולים לומר שרון הספיק לשמחתנו, לראות את התגשמות חלומו".

נתניהו הוסיף ואמר: "מעל לכל, רון ייזכר בדברי ימיה של ישראל בזכות מפעל חייו. המפעל המפואר שהוא הקים כאן מן המסד ועד הטפחות- העיר אריאל. אמרת אריאל- אמרת רון נחמן, אמרת רון נחמן- אמרת אריאל. שלושים וחמש שנים, מחצית משנות חייו, הקדיש רון לעיר אריאל. לפני עשרים ושמונה שנים הוא נבחר ליו"ר המועצה המקומית שלימים הפכה לעיר ואם בישראל. הייתה לי זכות גדולה כראש ממשלה בקדנציה הראשונה של כהונתי לעבוד יחד איתו ולהכיר באריאל כעיר – ורון עמד בראשה עד לפטירתו".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר וספד לו: "רון, היית זן נדיר, צאצא לבוני הארץ. עבורך, חזון נבחן ביכולת להגשים אותו. ידיך שילבו בין חלום לריאליה, במעשיך לימדת אותנו פרק בהלכות ציונות: אם תרצו -אין זו אגדה. יש אנשים שחולמים חלומות רבים, ולא מגשימים אפילו אחד; לך היה חלום אחד, שהגשים את חלומם של רבים. משימת חיי, כך אמרת, היא להתמסר לאריאל לבנות אותה כעיר. אני צריך לטפח אותה, להרחיב את גבולותיה, להביא אליה עוד עשרות אלפי תושבים חדשים, לייסד בה היכל תרבות ולהקים בה אוניברסיטה. לבנות אותה כעיר גדולה, עיר ישראלית חדשה, שתשרת את כל תושבי הסביבה, ערבים ויהודים". ריבלין הוסיף כי רון נחמן היה "מאותם המגשימים שבנו את הארץ מתוך אהבה ואמונה. רון לא בנה את הארץ מתוך רצון לפגוע באוכלוסייה אחרת, לא בחמסנות או בקריאת תגר. רון בנה את הארץ בשליחות העם כולו על דעתם של כל ממשלות ישראל. הוא זכה להערכה כסמל לאדם שנאבק להגשמת החלום הציוני במיטבו".

ריבלין סיים את דבריו ואמר: "רון. חבר אהוב, איש אמת. המאבקים הטביעו את חותמם ונתנו את אותתם בגופך; במאבק האחרון, על חייך – נפלת. בעוד דקות מעטות, תעטוף אותך האדמה שכל כך אהבת שכל כך התמסרת לה, ואנחנו ניפרד ממך לתמיד. אבל, אריאל שלך תישאר איתנו מלווה בקיומה והתעצמותה, את זיכרונך, את חייך. את נר הנשמה לחייך הדלקת אתה ואנחנו נשמור עליו שלא יכבה שיאיר ויזרח בתולדות הציונות ושיבת העם לארצו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture