עומדים עלינו לכלותינו: ממשלת לפיד וסוגיית השוויון בנטל

ביום שאחרי ההישג הדרמטי של יאיר לפיד עם 19 המנדטים, סדר היום של הרכבת הקואליציה משתנה. ליברמן מאמץ את לפיד | נפתלי בנט מצטרף לטרנד ואומר כי "יש הזדמנות היסטורית חד-פעמית לממשלת שוויון בנטל ודאגה למעמד הביניים".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

מאות אלפי ישראלים מערי השמנת נהרו בהמוניהם לקלפיות וקבעו סדר יום חדש: שוויון בנטל. הטרנד התקשורתי החדש. מפלגות מכל רבדי הקשת הישראלית קוראים לגייס את החרדים לצה"ל.

קרא עוד:

[postim]

מפלגת ישראל ביתנו תתכנס היום (רביעי) אחר הצהריים לישיבת סיעה ראשונה לאחר הבחירות. הישיבה תתקיים בירושלים ותיערך ללא סיעת הליכוד, עמה התמודדה ישראל ביתנו ברשימה משותפת בבחירות שנערכו אתמול במהלכן קיבלו השתיים 31 מנדטים.

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן בירך את יאיר לפיד ואת נפתלי בנט על הצלחתם בבחירות ושלח רמיזה ללפיד. "הכרעת הבוחר מחייבת את הממשלה הבאה להתמקד בנושאי פנים, ובראשם השוויון בנטל", אמר ליברמן. הוא ציין עוד כי נושאים נוספים בהם הממשלה הבאה תהיה חייבת להתמקד הם שינוי שיטת הממשל ודיור בר השגה.

הליכוד-ישראל ביתנו היא המפלגה הגדולה בכנסת ואנחנו נרכיב גם את הממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו", כתב יושב ראש ישראל ביתנו. "אנו נמשיך להנהיג את מדינת ישראל באחריות ובביטחון.

"על מנת להבטיח את יכולת המשילות ואת יציבות הממשלה שתקום, יש להנהיג באופן מיידי עם הקמת הממשלה את ה'חוק הנורבגי' שיאפשר גם לשרי הממשלה וגם לחברי הכנסת למלא את תפקידיהם על הצד הטוב ביותר", אמר ליברמן. על פי החוק הנורבגי חברי כנסת שימונו לשרים יעזבו את תפקידם בכנסת ובכך יפנו מקום לבאים ברשימת מפלגתם.

אחרי ההישג המפתיע בבחירות עם 19 מנדטים, יאיר לפיד כותב הבוקר לתומכיו בפייסבוק: "במהלך השנה האחרונה שאלו אותי שוב ושוב אם אמשיך להיות אתכם בפייסבוק גם אחרי שאבחר. אז הנה. הבחירות נגמרו ואני כאן".

ב"יש עתיד" דוחים את האפשרות שלפיד יעמוד בראש גוש חוסם של השמאל, על אף שעל פי ספירת מרבית הקולות – ישנו שוויון במאזן הגושים. מקורבו של לפיד, אמנון דנקנר כבר ממליץ למנותו לתפקיד שר החוץ. "יאיר ממש בנוי לזה גם עם התפיסה המדינית שלו, גם עם הקסם האישי שלו, גם עם שליטתו הבלתי רגילה בשפה האנגלית, וגם עם היותו איש שחונן בכוח מנהיגות ובכוח להוביל מהלכים", אמר דנקנר.

מספר שתיים ב"יש עתיד", שי פירון, לא פסל אפשרות של הצטרפות לממשלה עם ש"ס. "אני לא אהיה חלק ממשלה שבה לש"ס תהיה השפעה עצומה על האופי, על השפה, על השיח על סדרי העדיפויות", הכריז פירון בראיון בגלי צה"ל "אם ש"ס רואים את התוצאות הבוקר והם חוזרים בתשובה – אני לא מתנגד לשבת עם אנשים ספציפיים".

גם נפתלי בנט מצטרף לטרנד: בראיון ל-ynet אמר בנט: "זו יכולה להיות ממשלה אמיתית שתפעל למען שוויון אמיתי בנטל. אני מאושר שיש הזדמנות היסטורית חד-פעמית לממשלת שוויון בנטל ודאגה למעמד הביניים. אני לא זוכר שהייתה הזדמנות כזאת גדולה. אנחנו רק בתחילת הדרך, יש לנו עכשיו ארבע שנים לא פשוטות להפשיל שרוולים ולעבוד קשה בשביל עם ישראל".

בהתייחסו להישג של לפיד אמר בנט כי "בבחירות האלה הציבור בחר במשהו חדש, גם יאיר לפיד, גם אנחנו חדשים, אבל הציבור מצפה לתוצאות. הוא מצפה לפרוע את ההתחייבויות וההתחייבות הגדולה ביותר שלנו זה לדאוג לכלכלה פה ולמעמד ולשוויון בנטל. אנחנו מסתכלים קדימה עם הרבה מאוד תקווה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לדאבוננו, נוצר כורח לשבת עם לפיד בקואליציה כדי להציל את מה שניתן להציל מתוכניות השויון בנטל של לפיד. נראה כיצד ליצמן עומד בהתחייבותו להגר"ש אויירבך "ללא פשרות וללא ויתורים" האם ליצמן זקוק לסולם כדי לרדת מן העץ? או שפשוט הוא יזנק למטה, ושהפלס יזעק לשמים…

והקב"ה מצילנו מידם!!!!!!!!

ליצחק,
עוד לא התחילו את המשא ומתן ואתה כבר משדר חולשה ופשרות!
תלמד מהערבים ימ"ש, הם לא זזים מ"מ מדרישותיהם ובסוף מקבלים הכל!
כי כשחזקים בקב"ה מפחדים ממך, וכשמפחדים וחוששים דורסים אותך!!
כתוב מתלמידי הבעש"ט זי"ע, שהעצה לרשעים היא לא לפחד מהם!

למה יהיה???? אם תגיד שאתה חזק כשאתה חלש זה יעזור לך שתוכל לשרוף פחים ולקבל מכות מהמשטרה. הערבים יותר חזקים מאיתנו. מה לעשות? אתה מוכן לספוג אבדות כמו הערבים? אם יכריזו עלינו כעריקים ויפסיקו לתת כסף לישיבות. תלך לחסום כבישים בשביל לדרוש תקציבים? אנחנו צריכים לבטוח בקב"ה אבל לא להתגרות באומות. והאומה הישראלית שחיה כמו גויים בכלל זה.

אם הציבור מאוחד ניתן לחולל פלאות. קח רעיון שהועלה זה מכבר.
לפנות לבית הדין בהאג, על האפליה המגזרית שמתקיימת במדינת ישראל, אפרטהייד כמשמעו.
אם מחר מפסיקים לתת תקציבים לישיבות, ומנגד יקומו 50 אלף בעלי עסקים חרדים ומכריזים על חרם מיסים, כי אם לא מקבלים-לא תורמים, מה המדינה יכולה לעשות??? אין מקום בבתי הסוהר לכולם.
פתרונות ישנם, נקווה שנשיג את יעודינו על מי מנוחות.

אוי ווי זמיר ! הגויים אדושם ! אני לא רוצה לצאת לעבוד, זה ממש נוח לקבל קצבאות! אבל אין ברירה, צריך להתחיל לשרת במדינה ולא רק להתעלק. זה רצונו של אלוהים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture