רשת ב': השדרן דיבר בגזענות – תלונה הוגשה למנהל קול ישראל

האם היחס לחרדים השתנה בתקשורת בעקבות הישג לפיד? | מאיר פרוש קיבל יחס מזעזע על ידי שדר רשת ב' אריה גולן | בעקבות כך האגודה לזכויות הציבור שיגרה מכתב חריף.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ניצחונו של יאיר לפיד בבחירות גורר אחריו גל הסתה מצד התקשורת שמתמוגגת מההישג של איש התקשורת. אתמול (שני), פנתה 'האגודה לזכות הציבור לדעת' אל מנהל תחנת הרדיו "קול ישראל" בדרישה להשעות את עיתונאי רשת ב', אריה גולן. זאת בעקבות ראיון שערך יום קודם לכן עם ח"כ הנכנס, מאיר פרוש, במסגרת תכניתו "הבוקר הזה".

קרא עוד:

[postim]

במכתבה קובלת האגודה על כך שמהלך הריאיון נגד את כללי האתיקה של רשות השידור, אשר לפיו הבעת עמדה אישית אסורה בשידורי החדשות של רשות השידור, לא כל שכן הנימה התוקפנית, קטיעת דברי המרואיין וכן הלאה.

"לדעת" סבורים כי הראיון היה תוקפני, גבל בגזענות מטעם המראיין, ובאופן כללי התנהל באופן לא מקצועי תוך הבעת עמדה אישית ברורה וחד משמעית בעד גיוס חרדים. האגודה מוחה על עמדתו של מר גולן כאילו הוא נציג ציבור ודעתו היא היחידה אשר מבטאת את העמדה הלאומית.

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה: "נושא השוויון בנטל הוא מורכב וטעון. יש לו משמעויות והשלכות רבות. הוא כולל בתוכו גם את האוכלוסייה הערבית-ישראלית. אולם כל אלו לא הפריעו למר גולן להציג את החרדים באופן מובהק ובלעדי כ'רעים' בסיפור".

"גם כמצדדים בגיוס שווה, ניהול ראיון באופן שכזה הוא בלתי נסבל. תפקידו של מר גולן לשאול שאלות קשות, מרגיזות אך להימנע כמפני אש מלהשתמש במיקרופון הציבורי שבידו כדי לקדם את דעתו האישית. התנהלותו במקרה זה היא שוות ערך לגזל משאב ציבורי אשר לא שייך לו. כללי האתיקה של רשות השידור שוללים התנהלות מעין זו מכל וכל".

בסיום מכתבם דורשת אגודת "לדעת" את השעייתו משידור של אריה גולן לשבוע, זאת על מנת להבהיר כי התנהלות בלתי מקצועית מסוג זה איננה קבילה.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן תקף במהלך כנס של אגודת ישראל את התקשורת: “בושה לאריה גולן שתקף הבוקר בבוטות ובגסות את מאיר פרוש וחיבק את ישראל חסון מקדימה שאמר לו יופי אריה טוב הכנסת לו. ואני אומר לפלסנר שלא נכנס אתם יודעים שליהדות התורה היו יותר מצביעים מקולות החיילים מאשר לקדימה?

פרוש עצמו אינו נרתע וממשיך להביע את עמדת היהדות החרדית בגאון, הבוקר העריך פרוש בתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, כי החרדים לא יגויסו.

לדברי פרוש, "יש לנו אמונה עמוקה כיהודים, שלימוד התורה הינו אחד מהגורמים השומרים ומגנים על ישראל. אין לנו בעיה עם אותם שלא יושבים ולומדים, אך אלה שיושבים ולומדים חייבים להישאר באוהלה של תורה".

באשר לדרישה של 'יש עתיד' לשוויון בנטל וגיוס החרדים בכפייה, אמר הרב פרוש "מול מצביעי 'יש עתיד' יש חצי מיליון אנשים אשר הצביעו להמשך לימוד התורה בישיבות ובכוללים, דבר שלא ניתן להתעלם ממנו. פנינו לא לעימות אבל אם חלילה ילכו איתנו לעימות – אוי לה למדינה ואי לראש המדינה שמאות אלפי מאמינים יצאו נגדם לעימות". עוד הוסיף הרב פרוש, "במחוז הצפון יש כ – 60 % ערבים מבין התלמידים. אף אחד לא נשמע שהוא דורש ומבקש לחנך אותם שילכו לצבא. מה שמלמד שהסיפור של שוויון בנטל הינו רק כלי לניגוח החרדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק פרוש יכול להכניס לתשקורת בשיניים!!!!!

כבר מזמן היה צריך לזרוק את השמאלני הזבל. מה הוא עוד יוסיף לבוקר. השלום שהוא מייחל לו כל בוקר. יאללה שיעוף ויפה שעה קודם:-P……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture