גורם בליכוד: לפיד הציג דרישות מטורפות | קדימה והתנועה בדרך לקואליציה

בעקבות התבטאויותיו של יאיר לפיד בימים האחרונים אומר גורם בכיר בליכוד: "נתניהו חושש מלפיד ומעדיף את החרדים שהיו שותפים נאמנים" | "קדימה והתנועה בדרך לקואליציה" | לפיד מצידו החל להרגיש את הקרקע הבוערת.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

היום הראשון של המגעים הקואליציוניים להרכבת ממשלה סולל את דרכם של המפלגות החרדיות לקואליציה.

קרא עוד:

[postim]

בכיר בליכוד ביתנו אמר אתמול (ראשון) ל'ישראל היום' כי התשובה לשאלה אם לפיד יהיה שותף בקואליציה נמצאת אך ורק בידיו, מאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יהיה מוכן לקבל כתנאי להצטרפות לממשלה פסילה של מפלגות אחרות.

לדבריו, "לפיד הציג דרישות מטורפות והזמן יגיד אם מדובר בטקטיקת משא ומתן או בדרישות אמיתיות. אם מדובר בדרישות אמיתיות, הסיכוי שיהיה בממשלה שואף לאפס". כך אמר הבכיר, והוסיף, "אם לפיד חושב שנתניהו יאפשר לו להיות מרכיב בכיר בממשלה ללא חרדים, כך שיוכל יום אחד לעזוב ולהוביל לבחירות, יש לו טעות. החרדים הוכיחו עד כה נאמנות ויציבות, ואין כל כוונה כעת להפקיד את גורל הממשלה בידי לפיד".

כפי שפרסמנו אמש לפיד עצמו הקשיח אף הוא את התבטאויותיו ואמר בשיחות סגורות כי "אי אפשר לאיים עלינו בהליכה לאופוזיציה. ייתכן מאוד שאהיה דווקא יו"ר האופוזיציה. אם זה יקרה, נדאג להפיל את הממשלה בתוך שנה וחצי לאחר שנתניהו יטיל גזירות כלכליות כבדות על מעמד הביניים, ואז אחליף אותו בתפקידו".

בליכוד ביתנו מעריכים כי 'התנועה' בראשות ציפי לבני וקדימה קרובות להצטרפות לממשלה. קואליציה המורכבת מהליכוד ביתנו, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה, התנועה וקדימה תכלול 69 ח"כים. אם יש עתיד תיכנס בסופו של דבר במקום לבני ומופז, תכלול הקואליציה 80 ח"כים.

בבית היהודי מפיצים בימים האחרונים כי התגבשו הבנות עם יאיר לפיד לגבי גיוס חרדים. מס' 2 במפלגה וראש צוות המו"מ מטעמה, אורי אריאל, אמר: "יש מגעים עם לפיד, ויש מצד שני מגעים עם הסיעות החרדיות".

הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מתי טוכפלד מפרשן את המהלכים בשדה הפוליטי: "בתחילה חשבו לשתף פעולה עם לפיד ואף נתניהו ניסה ליצור עמו קשר – יאיר לפיד היה המועמד המועדף על בנימין נתניהו לשמש השותף הבכיר בקואליציה, כפי שמתבקש על סמך תוצאות הבחירות, ואשר נתניהו אף הקדים ופגש אותו לפני שאר השותפות האחרות – מתרחק והולך משולחן הממשלה. אלה לא רק הדרישות המוגזמות, שעליהן אולי עוד אפשר יהיה להתגבר ולגשר, אלא בעיקר היהירות. על פי אותה החלטה – לפיד לא יחליף את החרדים בקואליציה הבאה, אלא יישב איתם או יישאר בחוץ".

"הבעיה המרכזית היא שנתניהו לא רואה בלפיד שותף נאמן. יותר נאמן לחבריו בידיעות אחרונות מוזס ושו"ת במהלך הקמפיין, ולמעשה כל השנה האחרונה, התנהל לפיד במתינות. הקפיד להתייחס לדברים באופן ישיר, ולא נסחף לשפה מתלהמת. גם בסיעות החרדיות נהג בכבוד והקפיד שלא לחזור על משגה אביו, שפסל ישיבה איתן".

"אבל בימים האחרונים משהו מהותי השתנה בהתנהלותו של לפיד. נראה שהצלחתו הפתאומית בבחירות, כפי שקרה לרבים וטובים לפניו, סיחררה מעט את ראשו. צניעותו נעלמה. לפיד כנראה חשב שהממשלה הבאה תהיה בראשותו שנתניהו יתייעץ איתו בכל צעד ושעל, כולל לגבי הרכב הקואליציה, וכשהמציאות טפחה על פניו, החל להשתלח ולתקוף".

"דבריו של לפיד אתמול בשיחות סגורות הם למעשה אותם דברים בדיוק שהעריך חיים רמון לפני הקמת הממשלה הקודמת. בתוך עשרה חודשים עד שנה וחצי גג נתניהו ייפול ואת תחליפי אותו, הבטיח לציפי לבני. היום, ארבע שנים אחרי, היא מחכה בתור להיכנס לממשלתו הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture