פרס: "הכנסת אינה מורמת מעם – טוב שירות עם משלטון עליו"

נשיא המדינה שמעון פרס אמר היום בנאומו קרא לאו"ם להתערב בסוריה | פרס התייחס למו"מ המדיני עם הפלשתינאים ופנה לחברי הכנסת זו זכות לשרת את העם.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נשיא המדינה, שמעון פרס פתח את הישיבה החגיגית להשבעת הכנסת ה-19 ואמר כי "ביום הולדתה ה -64 זכתה כנסת ישראל באמון מחודש ובלגיטימציה עכשווית. בכנסת הזו, מספר שיא של חברים חדשים – ארבעים ושמונה במספר ומספר עולה של חברות כנסת – עשרים ושבע. זהו הישג, אבל רחוק עדיין מהאיזון הראוי. במערכת הבחירות האחרונה הציניות דעכה והלגלגנות הצטנעה. צעירים נבחרו, משוחררים מכבלי העבר ובעלי כנף להמראה מחודשת. נבחרו ותיקים ומנוסים שיאפשרו איזון בונה בין החדש לבין המנוסה. הכנסת אינה מורמת מעם, היא מייצגת אותו".

קרא עוד:

[postim]

עוד אמר הנשיא כי "נושאי הפנים תפסו מקום מרכזי במערכת הבחירות והצגת התקציב הוא הדבר הדחוף ביותר. כראש הממשלה וכשר אוצר למדתי שיש להיזהר משתי מחלות: גרעון ואינפלציה. גרעון גוֹבה ריבית גבוהה, ואינו מייצר דבר. אינפלציה מכרסמת באמון של המטבע ומרתיעה משקיעים. יציאה מהגרעון מחייבת הסכמה פוליטית רחבה ודורשת שיתוף פעולה בין שלושת מרכיבי המשק: הממשלה, העובדים והמעסיקים. קשה להגיע להסכמה כזו, אבל מסוכן להישאר בלעדיה.

אני קורא לחברי הבית להירתם למאמץ משותף לְרַסֵּן הגרעון ולשוב לצמיחה, האתגר הגדול העומד בפניכם, חברי הכנסת, הוא בהיענות לציפיית העם לתיקון חברתי".

הנשיא פנה לח"כים ואמר "ערב הבחירות השמעתם התחייבות, כמעט פה אחד, שהכנסת הזו תהא החברתית ביותר שידענו. שתגשרו על הפער בין יודעי השפע לבין נפגעי המחסור, לשוויון בחלוקת הנטל. אין להשלים עם מציאות שבה 900,000 ילדים מקופחים במזון, ורבבות מקופחים בהשכלה".

הנשיא התייחס לצעירים ואמר "ישראל, קטנה בשטח, היא יכולה להיות גדולה בצדק. הדבר חיוני לצעירים. טוב להיות צעיר, אבל בימינו יקר להיות צעיר. נדרשת ממנו השכלה גבוהה, עמידה בתחרותיות בינלאומית, נשיאה במחיר המזון שהשתפר והתייקר ובטיפול רפואי חדשני שהתייקר אף הוא".

בהתייחסו למצב האזורי אמר הנשיא "מסביבנו יהום הסער. בעולם הערבי קם דור צעיר שמאס בעוני ובדיכוי והתמרד. הוא טרם השיג את מטרתו. זוהי התפתחות חדשה. ואנו מאחלים לה הצלחה. מאידך, איראן גְדֶלה כסכנה. היא מאיימת על קיומנו. על עצמאותן של מדינות ערב. על שלום העולם כולו. בראשה עומדת קבוצת אייתולות עוטי גלימות דתיות. הן היו לדיקטטורה אימתנית המטביעה כתם על ההיסטוריה הפרסית וסיוט לבני עמה. הנשיא אובמה השכיל להקים קואליציה רחבה שנועדה למנוע איראן גרעינית. הקואליציה החלה בלחץ מדיני, ובסנקציות כלכליות. והבהירה שאינה שוללת אופציות אחרות המונחות על השולחן. ארצות הברית היא המדינה המסוגלת לשים קץ לאיום האיראני ואני מאמין שנשיא ארצות הברית, נחוש לעשות זאת".

"איראן היא סכנה וסוריה היא טרגדיה. הנשיא שלה שוחט את בני עמו. על האו"ם, לדעתי, להטיל על הליגה הערבית את הקמתה המידית של ממשלת מעבר בסוריה שתציל את סוריה מהרס עצמי. אסאד שרצח רבבות, רצח גם את עתידו".

עוד אמר הנשיא, "אני מציע לאויבינו שלא לטעות לגבי יכולותינו הגלויות והגנוזות. כידוע אסטרטגיה מורכבת מעוצמה צבאית ומחוכמה מדינית- ניצחון אסטרטגי אינו רק הדיפת אויבים, אלא השגת שלום. צריך להדביר איבה, לא רק להדביר אויבים. אין ביטחון ללא צבא ואין שלום ללא מדיניות. ממילא לשלום דרוש מרכיב ביטחוני, ולביטחון- מרכיב מדיני. כרתנו שלום עם מצרים וירדן. והתחלנו מו"מ עם הפלשתינאים. אם נשלימו, ניצור עומק אסטרטגי שחסר לכל אחד ממרכיבים אלה בנפרד".

"אין זכות גדולה משירות העם. אחד המשרת רבים. טוב שירות עם משלטון עליו. אנא, שאו חזון של עולם טוב יותר, ליחידים ולרבים. לעמנו ולעמים אחרים. החזון הנבואי הוא תעודת מסע מבית עבדים לארץ נושמת חירות- לארץ המובטחת. תהא דרככם צלחה", סיים הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture