מכבש לחצים על בנט | דרעי: יהיו הפתעות | ישי: אני אופטימי

נמשכים המאמצים לשכנע את אנשי הבית היהודי להתנתק מלפיד | רבה של רחובות הגר"ש קוק הופיע הבוקר בפני סייעת 'הבית היהודי' | מרן הרב עובדיה יוסף הורה לאנשי ש"ס ליישר את ההדורים עם הבית היהודי | אריה דרעי: יהיו הפתעות | אלי ישי: אני אופטימי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במפלגות החרדיות פתחו במכבש לחצים על מנת להביא לכדי גוש חוסם בנט – חרדים, בתחילה הורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלא להוציא לפועל מהלך שיתפרש כהתרסה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, עתה נתן מרן את ברכתו למהלך, לאור הסכמתו של נתניהו ליצור גוש וסלידתו מלפיד לאור הצהרותיו שגבלו ביהירות יתר.

קרא עוד:

[postim]

מאחורי הקלעים נמשכים המאמצים לשכנע את אנשי הבית היהודי להתנתק מלפיד, רבה של רחובות הגר"ש הכהן קוק הופיע הבוקר (רביעי) בשליחות מרנן האדמורי"ם בפני סיעת 'הבית היהודי', המתכנסת כעת בחדרה בכנסת, במקביל מרן הרב עובדיה יוסף הורה לאנשי ש"ס ליישר את ההדורים עם הבית היהודי כדי למצוא את הנוסחה שלא תשאיר את ש"ס באופוזיציה. הוא דוחף את שלישיית ההנהגה דרעי, ישי ואטיאס לעשות הכול כדי שש"ס תהיה חלק מהממשלה הבאה.

בש"ס נשמעים קולות ראשונים של אופוריה, אלי ישי אמר: במהלך פגישותי עם רבני הציונות הדתית אני אומר להם שהוכחתי שאני נאמן לארץ ישראל. לא תמכתי בהתנתקות, לא הלכתי עם לבני, בלמתי את אולמרט, שמרתי על ארץ ישראל ומה שבקשתי זה דבר אחד: ״תשמרו על עולם התורה״, אני אופטימי". אמר ישי.

נתניהו עצמו לא יודע מה לעשות בלי בעלי בריתו הטבעיים, אנשי ש"ס ויהדות התורה, בהם הוא רואה שותפים נאמנים שלעולם לא יבגדו בו. פרידה מהם תהיה לו קשה ומייסרת.

אריה דרעי, מראשי ש"ס, אמר אתמול בכנסת: "יכולות להיות הפתעות". דרעי מן הסתם כיוון לממשלה עם חרדים ובלי לפיד.

וכיצד מגיבים בבית היהודי? בראיון למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', אומר ח"כ הנכנס, הרב אלי בן דהן ממפלגת "הבית היהודי", כי מפלגתו תפעל על פי הוראות רבנים. לדבריו "אם רבני הציונות הדתית יציגו את עמדותיהם זה מה שאנחנו נעשה". על השוויון בנטל אמר בן דהן: "מי שלומד תורה בישיבות אנחנו לא ניתן שיפגעו בו".

עם יציאתו ממושב המליאה הראשון בכנסת ומטקס ההשבעה, התראיין אמש (שלישי) ח"כ החדש, הרב אלי בן דהן ממפלגת "הבית היהודי", למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' בהגשת משה גלסנר, ואמר: "אנחנו נשמור על עולם התורה לא פחות מכל מפלגה חרדית אחרת. עולם התורה יקר לנו. מצד שני גם אנחנו מבינים שנפל דבר בישראל. ראשית חוק טל בוטל, שנית היו בחירות שקבעו סדר יום חדש. מי שלומד תורה בישיבות אנחנו לא ניתן שיפגעו בו. כל מי שלומד תורה בישיבה יוכל להמשיך וללמוד. אבל מנגד מי שכבר לא לומד, ואנחנו הרי יודעים שיש כאלו שאחרי מספר שנים, יש כאלה שפחות ויש כאלה שיותר, כבר לא לומדים בישיבה או לומדים זמן מעט מאוד והולכים לכל מיני עיסוקים אחרים. אי אפשר לחשוב שמי שנהג או ימשיך לנהוג לא ללמוד בישיבה, או ללמוד זמן מועט מאוד, להגיד אני תלמיד ישיבה ואני 'תורתו אומנותו' ואני לא אלך לא לצבא ולא לשירות אזרחי. זה דבר שלדעתי הציבור בישראל לא יקבל אותו. אני חושב שראשי הציבור החרדי ורבניו מבינים את זה היטב היטב".

הרב בן דהן הסביר בראיון כי נציגי הבית היהודי בכנסת יפעלו לפי הוראותיהם של רבני הציונות הדתית אם אלו יורו להם כיצד לפעול בעניין חוק הגיוס: "יש לנו קבוצת רבנים, אנחנו מתייעצים איתם, שומעים אותם בצורה ישירה, לא דרך מתווכים, לא דרך שמשים ויושבים איתם בצורה ישירה. שומעים את עצותיהם ופועלים על פי הם. אם רבני הציונות הדתית באופן חד משמעי וברור יציגו עמדה לבית היהודי, עמדה שהיא מקובלת על רבני הציונות הדתית זה מה שאנחנו נעשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture