הפרשן של עיתון הארץ עקיבא אלדר מפחד מהמתנחלים

מסתבר כי מדיניות התביעות של ועד מתיישבי יש"ע מפחידה את עיתונאי השמאל | יוסי דגן לJDN: "לא נגיש את הלחי השניה" | הגיע הזמן שגם בציבור החרדי יעבדו באופן דומה.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

חיזוק מפתיע למערך האסטרטגי התקשורתי בשומרון. עקיבא אלדר (הארץ), מבכירי העיתונאים והפובליציסטים המזוהים עם השמאל הקיצוני, סיפק בסוף השבוע התבטאות מפתיעה בנוגע לשיטת הפעולה האסטרטגית-תקשורתית שהונהגה בשנים האחרונות ע"י המועצה האזורית שומרון וועד מתיישבי השומרון בנושא ההתמודדות מול תקשורת עויינת, וכינה אותה "יעילה, שיטתית ומרתיעה".

קרא עוד:

[postim]

אלדר התייחס בדבריו למדיניות אותה מוביל מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, במסגרתה מגישים ועד מתיישבי השומרון, מועצת השומרון והמתיישבים עצמם תביעות לשון הרע כנגד עיתונאים ואנשי תקשורת המכפישים, לדבריהם, את ההתיישבות.

"אני יכול לומר שהם סימנו אותי" – אמר עקיבא אלדר על אנשי השומרון – "הם חרוצים והם עושים את העבודה שלהם בצורה מאוד יעילה ושיטתית. גם אם הם לא זוכים, זו מלחמת התשה. זו הטרדה מתמשכת, וגם כשאין להם קייס הם יודעים איך לבזבז לך את הזמן עם תביעות ועתירות והסברים ארוכים. יש כאן בהחלט הרתעה כלפי אלו שעוסקים במתנחלים" – הפתיע עיתונאי הארץ, שנתבע אף הוא בעבר, בגילוי לב – "אפילו בתת ההכרה. אחרי שהם הצליחו להטריד מישהו הוא חושב שאולי מוטב לו למצוא תחום אחר לעסוק בו".

הדברים נאמרו לכתב "מקור ראשון" ישי פרידמן במסגרת כתבה נרחבת במוסף הפוליטי של העיתון על שיטת תביעות הדיבה של ועד המתיישבים ומועצת השומרון. בכתבה נסקרו תביעות לשון הרע והתרעות לפני תביעה שהוצאו לעיתונאים ובכירי שמאל רבים, לאחר שאלו הכפישו את ההתיישבות, תביעות שגרמו לעיתונאים המשמיצים לשלם פיצויים כספיים למתיישבים מהשומרון או להתנצל בפניהם בכלי התקשורת.

בין השאר נאלצו להתנצל בתקשורת העיתונאים רזי ברקאי (גלי צה"ל) בפני תושבי כפר תפוח, עקיבא אלדר (הארץ) בפני תושבי שכונת "אלמתן" בישוב מעלה שומרון, יעל פז מלמד (מעריב) בפני תושבי יצהר. כמו כן נאלץ ראש עירית חיפה יונה יהב לשגר התנצלות ואילו מזכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר יריב אופנהיימר נאלץ לפרסם הבהרה בולטת באתר הארגון במשך תקופה ארוכה. כמו כן, שילמה "שלום עכשיו" 23,000 שקלים לישוב רבבה ועיתונאית "הארץ" נרי ליבנה 'זכתה' לפסיקה כי עליה לשלם 224,000 שקלים לתושבים מהישוב איתמר.

את רוב התביעות, כאמור, מגיש ועד מתיישבי השומרון באמצעות היועץ המשפטי שלו עו"ד דורון ניר-צבי, ואילו תביעות נוספות מוגשות ע"י המועצה האזורית שומרון באמצעות עו"ד נדב העצני.

יוסי דגן, מ"מ וסגן ראש מועצת השומרון, לא הסתיר את שביעות רצונו מדברי עקיבא אלדר: "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, וכל אחד יכול למתוח ביקורת, ואף ביקורת חריפה. אנחנו בסך הכך מבקשים שידברו אמת. שיבדקו בגוגל לפני שהם משמיצים. חלק גדול מאנשי התקשורת הם הגונים ואנו בשומרון עובדים מולם ואיתם בשמחה. כלפי אלו הלא הגונים והמכפישים, עברנו ממגננה להתקפה. על כל הכפשה תבוא תגובה, על כל השמצה תבוא תביעה. עידן המתנחל הפראייר תם".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הסביר את השיטה: "360,000 האזרחים תושבי יהודה ושומרון אינם האסקופה הנדרסת של עיתונאים ופוליטיקאים מהשמאל הקיצוני. הם זכאים לשם טוב ולכך שלא יכפישו אותם, כמתחייב בחוק. אנו נעמוד על זכות זו בתוקף ונעצור את מסע הדה-לגיטימציה השקרית של גורמים מהשמאל הקיצוני כנגד ההתיישבות בפרט וצה"ל ומדינת ישראל בכלל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לידיעת הרב אייכלר, אולי היה כדאי להעתיק את הדגם הנ"ל למשמיצי היהדות החרדית?

שהציבור החרדי ילמד מאיתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture