מהומה בכותל המערבי: 10 'נשות הכותל' נעצרו

הבוקר (שני) הגיעו כמאה נשים המשתייכות לקבוצת 'נשות הכותל' לכותל המערבי כשהן עטופות בטלית ושרות בקול רם, המשטרה עצרה 10 נשים והשאר התפזרו בשקט | ח"כ עליזה לביא פועלת להסדרת העניין והביעה התנגדות לדרך פעולתן של הנשים.

'נשות הכותל' שוב חוללו פרובוקציה בכותל המערבי: כמידי ראש חודש מספר נשים רפורמיות באות לרחבת התפילה בכותל בהפגנתיות לעורר מהומה.

קרא עוד:

[postim]

היום (שני) הפרובוקציה לוותה ביחד עם לוחמי הצנחנים שהיו בין משחררי הכותל במלחמת ששת הימים, והגיעו גם הם למקום כדי להביע תמיכה. כמאה נשים נכנסו לרחבת הכותל כשהן עטופות בטלית ושרות בקול רם.

במשטרה החליטו בצדק לעצור את מפגן תפילתן של הנשים שחוללו מהומה במתחם הקדוש לעם היהודי.

עשר מן הנשים נעצרו במקום ויבואו בהמשך היום להארכת מעצרן. שאר הנשים התפזרו בשקט.

על פי החלטת בג"צ לפני עשרים שנה נקבע שנשים שמתעטפות בטלית וקוראות בתורה ברחבת הכותל נוהגות בניגוד לנוהג המקום.

ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), התייחסה למעצרן של הנשים ואמרה, "מצער לראות כיצד הכותל המערבי שאמור לסמל את השלום והאחווה בעם ישראל, הפך לזירת התגוששות מתמדת הגולשת לא פעם לאלימות".

"בכוונתי לפעול בהקדם למען הסדרה מחודשת של רחבת הכותל כך שתתאים לכלל החברה בישראל ולא למיגזר כזה או אחר. יחד עם זאת, דפוס הפעולה העקבי של נשות הכותל, הפועלות בניגוד מפורש לפסיקת בג"ץ אינה הדרך לפתרון הבעיה. יש לפעול להשגת הסדר שיתאים לקהלים הגדלים והמגוונים הבאים בהמוניהם לכותל", דברי ח"כ לביא.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סכלות מופלגות. הרי בלי טליתות היו כובשות מקום נכבד בהיסטוריית עמנו. "כה תאמר לבית יעקב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו