שר המשפטים יעקב נאמן מסכם פעילות בת ארבע שנים בכנסת

השבוע מסר שר המשפטים יעקב נאמן דיווח על פעילות משרדו בממשלה ה-32 | אני רואה חשיבות רבה בצמצום מבול הצעות החוק הפרטיות | נאמן: "בכנסת ה-18 הונחו 4,600 הצעות חוק".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הכנסת ה-19 מסכמת את פעילות הממשלה היוצאת במהלך השבוע שחלף והשבוע הקרוב עולים חברי הממשלה ומציגים את פעילותם בפני הכנסת ה-19.

קרא עוד:

[postim]

השבוע עשה זאת שר המשפטים יעקב נאמן שאמר: "במהלך כהונת הכנסת ה-18, במסגרת תפקידי הצבתי מספר יעדים. הראשון הפחתת העומס על בתי המשפט, באמצעות חקיקה, מינוי שופטים, שיפור השירות לציבור ודאגה לשכבות החלשות הזקוקות למערכת המשפטית. התמודדות עם תופעת ההסתננות שפוגעת באורח חיינו והכנסת גורמים מאזנים וממתנים בכל הקשור לפעילות החברות הציבוריות".

נדגיש כי דווקא בנושא המסתננים נאמן לא עשה חיים קלים לשר הפנים ישי. נאמן הגיש התנגדות לחוק המסתננים בכנסת ה-18 ורק לאחר לחץ מצד ראש הממשלה הוא הסיר אותו. כמו כן, ממשרדו טרם יצאה חו"ד בעניין ההיתר לגירוש מישראל של אותם מסתננים.

נאמן המשיך לפרט: "בכנסת ה-18 הונחו כ-4,600 הצ"ח. ועדת השרים לענייני חקיקה קיימה 150 ישיבות בתקופה זו. 320 הצעות חוק ממשלתיות אושרו, 2,017 הצ"ח פרטיות עמדו על סדר יומה. התנגדה ל-1050 ותמכה ב-359 הצעות חוק פרטיות".

"מעולם, בכל הכנסות הקודמות, לא הוגש מספר רב כל כך של הצעות חוק פרטיות, והמגמה נמשכת: כבר הוגשו לכנסת הנוכחית כ-800 הצעות חוק פרטיות. רבות דובר על היקף החקיקה במדינת ישראל." נאמן רואה חשיבות רבה בצמצום מבול הצעות החוק הפרטיות, וזאת, על מנת לאפשר למערכות להפנים, ליישם ולבחון בצורה עניינית רפורמות שבוצעו, וכן כדי לאפשר לעוסקים במלאכה להתמקד ולקדם רפורמות משמעותיות. בנוסף, מיקוד כזה, יאפשר לרשות המחוקקת לבצע תפקידה בפיקוח על הרשות המבצעת, בצורה המיטבית".

"לכם, חברי הכנסת ה-19, אמליץ ואבקש: התרכזו בהצעות חוק מהותיות, רפורמות מקיפות וחשובות, חישבו עליהן, בחנו אותן עם הגורמים המקצועיים ועם משרדי הממשלה. הובילו תהליך חקיקה בעצמכם ואל תהיו מובלים על ידי גורמים שונים, בעלי אינטרסים, אשר מביאים לאינפלציה חקיקתית, שסופה באיבוד המיקוד בעניינים המהותיים".

השר נאמן סקר את החקיקה שקידם משרדו בכנסת ה-18, בתחום הפלילי, הביטחוני, האזרחי, הכלכלי-פיסקאלי, המנהלי והבין-לאומי וכן הצעות חוק שנמצאות בתהליך חקיקה ויש להשלימן בכנסת ה-19  בהם חוק יסוד החקיקה שנועד להסדיר את תחום החקיקה בישראל, "דבר שהכנסת נמנעה לעשות עד עצם היום הזה".

השר נאמן התייחס לתפקוד מערכת המשפט בארבע השנים האחרונות ואמר: "כיום מצבת השופטים מונה 655 תקנים וכולם מאוישים. כל זאת, בזכות היכולת להגיע בוועדה לבחירת שופטים להבנות בין הגורמים השונים המרכיבים את הועדה. בתקופת הכנסת ה-18 הוגדל תקן השופטים ב-50 שופטים נוספים. יחד עם זאת, אין בכך די כדי להתמודד עם העומס הרב המונח על בתי המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture