חיסולו של הגנרל האיראני חסן שטארי נשאר בגדר סוד

איראן וגם ישראל שותפות למבצע הסוואה של נסיבות חיסולו של הגנרל האיראני חסן שאטרי. הסיבה: חשיפת פרטים אלו עלולים להעמיד את איראן וישראל במצב מלחמה.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

באיראן ובישראל משתפים פעולה במבצע הסוואה של נסיבות חיסולו של הגנרל האיראני חסן שאטרי.

קרא עוד:

[postim]

שאטרי הובא לקבורה בסוף השבוע בעיר מולדתו באיראן. בהלוויה הרשמית בטהרן השתתפו לצד שר ההגנה של איראן גנרל אחמד וואחידי, גם מפקדי משמרות המהפכה בכירים, וביניהם בלט הגנרל קאסם סולימני מפקד יחידות אל-קודס. עובדה זו מחזקת את ההערכה, כי שאטרי הייה הדמות הבולטת ביותר בפעילות הצבאית של איראן בסוריה במטרה לשמור על המשך קיום משטרו של אסד, וכי הוא היה המתאם הצבאי האיראני בין נשיא סוריה בשאר אסד, ומנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

מקורות במפרץ הפרסי אומרים כי טהרן ממשיכה לשמור בסוד את זמן חיסולו של שאטרי ואף את מיקום האירוע. מקורות מודיעין במפרץ הפרסי מוסרים, כי הסיבה היא שחשיפת פרטים אלה עלולים להעמיד את איראן וישראל זו מול זה במצב מלחמה.

לדברי מקורות אלה, החיסול בוצע למעשה לפני שבועיים בשבת , כשהוכרז כי ישראל תקפה שיירה של טילים המיועדים לחזבאללה של לבנון. לדבריהם, המטרה העיקרית לתקיפת חיל האוויר הישראלי הייתה, לפי מקורות אלה, חיסולו של שאטרי ושני עוזריו שנסעו אתו במכונית. כזכור הסורים טענו אז, כי בהתקפה נהרגו שני אנשים, וחמישה נפצעו. הסורים, ושום מקור אחר במזרח התיכון, לא פרסם את זהותם של שני האנשים שנהרגו, וגם שום מקור לא פרסם את תמונות ההרוגים, תופעה שהיא לא שגרתית אפילו בסוריה שסועת הקרבות.

מקורות מודיעיניים מערביים מציינים, כי מבצע חיסול זה הדהים את שלטונות איראן. אומנם אין זו פעם ראשונה שגורמים זרים, ביניהם כנראה ישראל, מנהלים מבצעי חיסולים בתוך סוריה, כאשר רוב המקרים שמורים עדיין בסודי סודות.

לשטארי מעמד זהה לזה של מורניה והוא החליף אותו בתפקיד. הוא היה כמעין ראש הנחש שהעביר, תיאם וביצע את המדיניות האיראנית מול סוריה והחיזבאללה.

המקורות המודיעיניים המערביים מוסרים, כי צמרת המודיעין האיראני נדהמה מכך כי המידע על תנועותיו של שאטרי כמו גם דיוק המבצע והפגיעה בו מצביעים על עומק החדירה המודיעינית של התוקפים לא רק בדמשק אלא גם בביירות ובטהרן. זו הסיבה מדוע האיראנים החליטו כי הם לא יעברו בשתיקה על חיסול זה, והם או בעלי בריתם, אתם גנרל שאטרי היה קשור, סוריה וחיזבאללה יגיבו.

התפקיד המרכזי האחרון של שאטרי היה להקים במהירות צבא קטן של לוחמי גרילה בתוך סוריה, בהשתתפות חמשת אלפים אנשי משמרות המהפכה האיראנים וחמשת אלפים אנשי חיזבאללה, זאת כדי לחזק את טבעת השמירה מסביב למוסדות החיוניים של אסד בתוך דמשק והפריפריה, ואבטחת דרכי התחבורה בין סוריה ולבנון, זאת כדי לאפשר תנועת כוחות חופשית בין שתי הארצות.

אבטחת תנועה חופשית בכבישים אלה נחשבת בעיני טהרן כמשימה אסטרטגית עליונה, מכיוון שההנהגה האיראנית עומדת עתה על כך, כי למרות התקפות חיל האוויר הישראלי, הנשק האיראני הנמצא בסוריה יועבר במהירות האפשרית לחיזבאללה בלבנון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture